elefantgræs
Fra : Per H

Dato : 17-01-05 00:39

Hvornår skal man klippe elefantgræs ned?
og hvor langt ned skal det?

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Torben Abildgaard

Dato : 17-01-05 01:45

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvornår skal man klippe elefantgræs ned?
> og hvor langt ned skal det?

Kommer an på, hvor meget dynamit, du tør bruge!

Torben

Fra : Per H

Dato : 17-01-05 07:18

ik forstået.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Pia-Helene

Dato : 17-01-05 09:10

Hej Per

Jeg har mit elefantgræs stående på steder hvor det er med til at lukke for
indblik til haven. Og derfor lader jeg det oz gerne stå vinteren over for
så, når der til foråret kommer groning overalt, at klippe dem fuldstændigt i
bund.

Jeg bruger iøvrigt de afklippede 'pinde' som fletmateriale rundt omkring i
haven. Fx som sider i mit kvashegn, bedafgrænsning i urtehaven osv.

Den bemærkning med dynamitten tror jeg skal tolkes derhen hvor mange vil
mene at det er fuldstændig sindsygt at invitere en så 'overbevisende' plante
som elefantgræsset ind i sin have.
Men det er vel, når alt kommer til alt, et spørgsmål om smag og behag ik ?!

Venlig hilsen
Pia-Helene

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-01-05 09:12

On Mon, 17 Jan 2005 00:38:34 +0100, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

>Hvornår skal man klippe elefantgræs ned?

Jeg plejer først at klippe det ned lige inden det begynder at skyde igen
- typisk i slutningen af marts.
En enkelt vinter klippede jeg en elefantgræs-hæk ned lige efter nytår,
det klarede den fint.

> og hvor langt ned skal det?

Helt ned. Kan du komme ned til 0-5 cm over jorden er det det som ser
bedst ud.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-01-05 09:35

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvornår skal man klippe elefantgræs ned?

Når risikoen for frost er overstået. Klipper du den før, kan vand trænge ned
til rødderne gennem de åbne rør og kommer der så frost, kan planten blive
ødelagt.... hvilket man med andre ord kan prøve, hvis man gerne vil af med
sin elefantgræs.

> og hvor langt ned skal det?

Så vidt jeg ved kan du klippe helt ned.

Mvh. Lisbeth