Skorstens krave
Fra : Bjarne K

Dato : 13-01-05 12:46

Jeg har lige fået min ene skorsten åbnet og renoveret. I den forbindelse
blev der lagt en slags krave på øverst. Det er en grå/sort tung plade
cd 1-2 cm tyk-

Den blæste ned under orkanen og ødelagde bl.a. nogle tagsten og taget på
min bil.

Plejer sådan en topplade eller hvad den hedder ikke at blive fastgjort
på en eller anden måde eller lægges den bare løs ovenpå skorstenen ?

Jeg kan ikke se spor efter et puds eller andet "lim" materiale..

--
HEJ

Fra : PAR

Dato : 16-01-05 00:36

Tidligere støbte man en 5-7 cm tyk armeret betonplade, som under sig havde
et lag asfalt eller et lag asfaltpap. Pladen havde 3cm's fremspring og en
vandnæse derunder. En sådan er vist aldrig blæst ned.

Senere har man kunnet få dem præfabrikerede i standardmål og tyndere.

Det du skriver om pladen, synes jeg lyder som byggesjusk, lavet af én, som
ikke har nødvendig byggeerfaring.

PAR

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-01-05 21:47

"PAR" <parleth@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Senere har man kunnet få dem præfabrikerede i standardmål og tyndere.
>
> Det du skriver om pladen, synes jeg lyder som byggesjusk, lavet af én, som

Jeg vil prøve at tale med min taksator, og se hvad han siger. Har faktisk
forsøgt nu en uge, at få fat på ham, men de har vist ret travlt for
tiden...

Med venlig hilsen

Bjarne K.