Glas til drivhuset ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-01-05 09:55

Hej NG.

Her efter stormen / orkanen i lørdag skal vi have skiftet adskillige ruder i
vores drivhus.
Skal vi sætte glas i igen, eller skal vi bruge polycarbonat eller
acrylplader ?

Nogen som har gode råd til køb af glas, og tilskæring af dem ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Mark Schiller

Dato : 13-01-05 11:41

Thu, 13 Jan 2005 09:54:43 +0100, berigede "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> dk.fritid.hus-og-have med:

>Skal vi sætte glas i igen, eller skal vi bruge polycarbonat eller
>acrylplader ?

Jeg synes, at du skal isætte polycarbonat (og forære mig dine "gamle"
glas, som jeg liiiige står og mangler

/Mark

--
Kig forbi vores forum på definitivt.dk!

http://forum.definitivt.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-01-05 12:09

"Mark Schiller" <ms@definitivt.invalid> wrote in message
> [...]
> <nobody@domain.country> dk.fritid.hus-og-have med:

> Jeg synes, at du skal isætte polycarbonat (og forære mig dine "gamle"

OK, sætter du dem selv sammen så ?
Der er ret mange stykker

--
mvh/rg. Christian

Fra : Mark Schiller

Dato : 13-01-05 17:11

Thu, 13 Jan 2005 12:09:07 +0100, berigede "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> dk.fritid.hus-og-have med:

>OK, sætter du dem selv sammen så ?

Hmmm, den glastype har jeg desværre selv

/Mark

Fra : BSL

Dato : 13-01-05 17:44

Hej Christian

Jeg har et af polycarbonat, og det har flere fordele bl.a.

1. de plader der er blæst ud af orkanen kan ofte sættes i igen.
2. ingen glasskår i græsplænen.
3. du udvider sæsonen

ulemper
1. du kan ikke se ud når du befinder dig inde i drivhuset.
2. pladerne blæser ret langt væk i en storm, til fare for omverdenen.

Hilsen Birgitte

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-01-05 19:27

BSL wrote:
> 1. de plader der er blæst ud af orkanen kan ofte sættes i igen.

Ja - der blæste tre plader ud af mit - de var lidt stramme at få på plads
igen - men det lykkedes.

> 2. pladerne blæser ret langt væk i en storm, til fare for omverdenen.

Ja mon ikke - den ene var fløjet ud på den anden side af hækken og lå i
hækken til et andet hus her i kvarteret

Men alle tre er fundet igen - og ingen er smadret

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : anders majland

Dato : 14-01-05 13:53

> ulemper
> 2. pladerne blæser ret langt væk i en storm, til fare for omverdenen.

Det kan glas nu også. Jeg hente en næsten helt glasrude ~30meter fra
drivhuset. Den var først knækket da den ramte jorden.

I vores næste drivhus skal der sikkert hærdet glas i. Man kan stadig se ud,
og er nemmere at samle op end alm. glas hvis det alligevel skulle
splintres...

/A

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 15-01-05 12:58

> [...]
stadig
> se ud, og er nemmere at samle op end alm. glas hvis det

Hærdet glas er kun stærkt overfor slag på selve glasfladerne. Får
glasset derimod et slag på kanten går det i tusindvis af stykker
(granulerer). Så hvis glasset flyver af og rammer en flise med
kanten først, ja så kan du ligge på dine knæ og samle stumper op
i laaaaang tid.

Bliver glasset derimod på drivhuset er det meget holdbart, fx.
overfor fodbolde o.lign.

Lars

Fra : Poppe \(2750\)

Dato : 14-01-05 18:02

> [...]
> acrylplader ?
>
> Nogen som har gode råd til køb af glas, og tilskæring af dem ?

Jeg har sat plexiglas i hvor der engang var glas. Fordele: let at skære til,
og jeg kan stadig se ud af mit drivhus ;)

MVH
Christian Holst
Jeg er SØspejder - Hva ka du blære dig med!
slet "FJERNMIG" ved mails