Halogen vs. sparepærer
Fra : JEY

Dato : 12-01-05 09:25

Hej alle

Jeg skal til at renovere min gang, har tænkt mig at bygge indbygningsspot i
loftet, og faldt over disse spareærer fra harald-nyborg.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9137&n=10&KundeID=jVKw8cpp7gsTegTRpB6D75Fjs6v6HXc

Er der nogen som har kendskab til de spare spot pærer ?? kan de måle sig
med alm. halogen pærer, hvad med varmeafgivelse, lysstyrke osv. ??

På forhånd tak !

Fra : Aksel

Dato : 12-01-05 12:32

"JEY" <jey_2002@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen som har kendskab til de spare spot pærer ?? kan de måle sig
> med alm. halogen pærer, hvad med varmeafgivelse, lysstyrke osv. ??

Halogenpærer er absolut ikke billige i drift, lysudbytte pr Watt er nok lidt
højere end ved normale glødelamper, men ikke væsentligt.
Sparespots har ca. samme virkningsgrad som andre sparepærer, altså ca 4 - 5
gange så højt, men lyset er stadigvæk grimt.

Hilsen Aksel