garageport fjer
Fra : lhs

Dato : 09-01-05 18:17

Hej

Jeg har en halvgammel garageport, selve porten fejler ikke noget men jeg har
været nød til at afmontere den højre fjer (???) på porten, da det beslag der
holdt det var ved at ruste, så jeg var ved at blive bange for at det skulle
sprænge op i hovedet på os en dag. Nu er porten naturligvis tung at sænke og
hæve, hvor køber man et nyt fjer system (aner ikke hvad sådanne noget
hedder..) selve porten er som sagt ok. Hvad koster sådan noget, og hvor
køber man det på fyn, evt links tages med kyshånd.

lars HS

Fra : Mr. Hansen

Dato : 09-01-05 18:28

lhs tastede følgende
> [...]
> det beslag der holdt det var ved at ruste, så jeg var ved at blive
> bange for at det skulle sprænge op i hovedet på os en dag.

Hmm... man tager vist ikke skade af at få en fjer i hovedet, med mindre den
altså stadigvæk sider på fuglen

Spøg til side, tror at man i Silvan og lign. steder kan få en ny fjeder til
den slags, ellers kig her og se om der er noget der kan bruges.

http://kortlink.dk/h4w

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-05 18:48

Den Sun, 9 Jan 2005 18:16:51 +0100, "lhs" <shane(fjern)@get2net.dk>
skrev:

> [...]
>hedder..) selve porten er som sagt ok. Hvad koster sådan noget, og hvor
>køber man det på fyn, evt links tages med kyshånd.

Hvis det kun er beslaget der er rustent, så få en kleinsmed til at
lave et par nye.

Fjedre kan Frederiksberg Fjederfabrik lave for dig.

--
Jens OZ2JP callto://jensep

Act immature at least three times a day.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-01-05 19:21

"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> hedder..) selve porten er som sagt ok. Hvad koster sådan noget, og hvor
> køber man det på fyn, evt links tages med kyshånd.

Jeg fik selv 2 nye fjedre incl. beslag hos det lokale byggemarked for små
500 kr her sidste sommer - de skulle bestilles hos hos en beslagsfabrik -
men jeg kan ikke huske hvilken.
Jeg skulle opgive fjederdiameter, trådtykkelse og fjederlængde.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Calle.

Dato : 10-01-05 15:45

lhs wrote:
> [...]
> system (aner ikke hvad sådanne noget hedder..) selve porten er som
> sagt ok. Hvad koster sådan noget, og hvor køber man det på fyn, evt

fjeder, den anden type sidder normalt kun monteret på fugle.
--
Calle.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 10-01-05 19:12

"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hedder..) selve porten er som sagt ok. Hvad koster sådan noget, og hvor
> køber man det på fyn, evt links tages med kyshånd.

Du kan sikkert finde det du skal bruge hos www.carlf.dk jeg mener det er
produktgruppe nr.: 35 der er beslag til porte o.lign.
Når du har fundet det beslag du skal bruge går du bare ned til dit lokale
byggemarked (nok ikke silvan, bauhaus o.lign) og får dem til at bestille det
hjem.
Husk at skrive det præcise produktnummer ned (taler af erfaring....)
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This Email was scanned by Norton Antivirus 2005