Tagsten
Fra : P.Plys

Dato : 09-01-05 13:38

Hej alle sammen!

Skal op og kigge på mit tag efter stormen.Vil i den forbindelse høre,om det
er bedst at fastgøre,tagstenen med søm eller skruer.

Skal de sømmes eller skruges helt fast eller må de give sig lidt?

Hvor mange skal gøres fast?

Er det alle eller hva?

Med venlig Hilsen

Preben.

Fra : Aksel

Dato : 09-01-05 15:43

"P.Plys" <roennevang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er bedst at fastgøre,tagstenen med søm eller skruer.
>
> Skal de sømmes eller skruges helt fast eller må de give sig lidt?

Det kommer helt an på hvilken type tagsten du har, producenten har næsten
altid vejledning til oplægning.
Mange typer holdes fast på spærene med fjederclips som man køber samme sted
som stenene.

Hilsen Aksel

Fra : Anders Lund

Dato : 10-01-05 00:51

> [...]
> er bedst at fastgøre,tagstenen med søm eller skruer.
>
> Skal de sømmes eller skruges helt fast eller må de give sig lidt?

Hvis du nu fastgører alle dem som er blæst af, så gør du i hvert fald ikke
noget forkert.....normalt ca. hver 3.....!
Du må ikke skrue eller sømme "helt til", men efterlad lidt bevægelighed, så
undgår du at de knækker næste gang det blæser.
Søm eller skruer....du vælger selv...men husk at de skal være rustfaste!

Anders Lund

NB. Ved besvarelser direkte til min e-mail,
så slet _FJERN_ i adressen!