Problem med dropdownboks
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 23-05-01 12:57

Jeg har en dropdownboks som bliver udfyldt via en database. Jeg vil nu
foretage et valg i denne boks og med onchange sende det sendt value tilbage
til serveren, og det virker næsten. Det vil sige at jeg modtager hvad numre
at den valgte værdi stå på listen, og det er den der bliver overført.
Hvordan tager jeg value værdien (og ikke listnumre). Jeg har en lille
funktion som jo næsten fungere, men jeg må har overset noget, nok noget med
value. Men efter rigtig mange forsøg, og en del mindre hår, er det på tide
at jeg spørger om hjælp.

function opdaterside(selectedIndex)
{ df=selectedIndex;
window.alert (df);
self.location.href="retpro.asp?pro="+df;
}

Med venlig hilsen

Allan Bach

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-05-01 18:50

"Allan Schuster Bach" <schuster@schuster.dk> wrote in message
> [...]
med
> value. Men efter rigtig mange forsøg, og en del mindre hår, er det på tide
document.formNavn.selectNavn.text
...eller
document.formNavn.selectNavn[document.formNavn.selectNavn.selectedIndex]

Det kan muligvis gøres lettere end ovenstående - har ikke selv prøvet det.

--
Regards
Martin Petersen