Hul til tørretumbler-aftræk
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 07-01-05 08:11

Hejsa

Hvis alle ikke er klar over det, er vi snart færdige med vort nye hus
(har skrevet en del på det sidste herinde). I den forbindelse skal vi
selv have lavet et hul i bryggers->ydermur til tørretumbler-aftrækket.

Vi regner med at få elinstallatøren til at bore hullet, men er der
nogle specielle ting vi skal tænke over - ud over, at der naturligvis
ikke skal være kabler i væggen.. ?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 07-01-05 08:53

Bo Kamp Dudek wrote:

> Vi regner med at få elinstallatøren til at bore hullet, men er der
> nogle specielle ting vi skal tænke over - ud over, at der
naturligvis
> ikke skal være kabler i væggen.. ?

Da vi fik lavet hul i væggen til samme formål for nogle år siden,
satte jeg et plastikrør i, monterede et pænt gitter på ydersiden og
en studs til slangen fra tumbleren på indersiden med diverse tætning
osv. osv. - men det havde du vel også planer om

Sørg for at det er muligt at tage slangen af studsen igen. Selvom der
er filter i tumbleren kommer der alligevel en del fnuller ud i røret
og det kommer ikke nødvendigvis ud ad gitteret.

Ebbe

Fra : Kenneth G

Dato : 07-01-05 22:04

Når du monter røret gennem vægen skal det hælde lidt udad , af hensyn til
kondens vend:

MvH Kenneth