Opdeling af nyhedsgruppe i hus & have...
Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 06-01-05 07:49

Hej

Er jeg den eneste der nogen gange tænker at det kunne være fordelagtigt at
opdele denne nyhedsgruppe i to, een for hus, og een for have? (Jeg er nemlig
ikke så interesseret i husdelen...)

Jeg ved der er en korrekt procedure for at foreslå det, men inden jeg ville
gøre det, ville jeg lige prøve at stikke en finger i jorden og høre andre ad
om deres mening. Jeg håber ikke jeg overtræder en eller anden regel ved at
gøre det, og newspolitiet kommer efter mig...

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
In a stinging rebuke, a federal judge Monday ruled Microsoft Corp. violated

Fra : Inger Pedersen

Dato : 06-01-05 08:47

"Mads Bondo Dydensborg" <madsdyd@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Er jeg den eneste der nogen gange tænker at det kunne være fordelagtigt at
> opdele denne nyhedsgruppe i to, een for hus, og een for have? (Jeg er
> nemlig
> ikke så interesseret i husdelen...)

Det er foreslået før - og konklusionen blev vist dengang, at de to emner er
sæsonopdelt (hus om vinteren, have om sommeren), og at der ikke ville være
trafik nok til to grupper.

Hilsen Inger - som også er mest interesseret i haven

Fra : anders majland

Dato : 06-01-05 09:49

> Det er foreslået før - og konklusionen blev vist dengang, at de to emner
> er sæsonopdelt (hus om vinteren, have om sommeren), og at der ikke ville
> være trafik nok til to grupper.

Nu er der også kommet en dk.teknik.energi der kan trække en del af
husspørgsmålene - så der burde være endnu mindre at dele op.

/A

Fra : Marlene

Dato : 06-01-05 08:57

> [...]
> om deres mening. Jeg håber ikke jeg overtræder en eller anden regel ved at
> gøre det, og newspolitiet kommer efter mig...

Jeg selv synes, det er en rigtig god ide. Husdelen siger mig (for det meste)
heller ikke ret meget.

Mvh. Marlene.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 06-01-05 10:11

"Marlene" <muxoll@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg selv synes, det er en rigtig god ide. Husdelen siger mig (for det
> meste)
> heller ikke ret meget.

Jeg kan godt følge dig - men har du overvejet, hvor mange indlæg, der ville
være i en kun-have-gruppe om vinteren?
Prøv at tælle op; hvis man er træt af at hoppe over det, der handler om hus,
maskiner og potteplanter, kan man vist lige så godt droppe abonnementet om
vinteren.

Hilsen Inger

Fra : Marlene

Dato : 06-01-05 10:19

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
hus,
> maskiner og potteplanter, kan man vist lige så godt droppe abonnementet om

Ja, der vil ikke være meget (i lille Danmark); i udlandet er der jo altid
gang i de forskellige havefora.

Mvh. Marlene.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 06-01-05 10:28

"Marlene" <muxoll@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, der vil ikke være meget (i lille Danmark); i udlandet er der jo altid
> gang i de forskellige havefora.

Jamen er det ikke den danske gruppe, vi taler om - evt. - at dele?

Hilsen Inger

Fra : Marlene

Dato : 06-01-05 10:36

> Jamen er det ikke den danske gruppe, vi taler om - evt. - at dele?
>
> Hilsen Inger

Jo da - og stadig synes jeg, at den skulle deles op....

Mvh. Marlene.

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 06-01-05 13:51

Inger Pedersen wrote:

> Jeg kan godt følge dig - men har du overvejet, hvor mange indlæg, der ville
> være i en kun-have-gruppe om vinteren?
> Prøv at tælle op;

OK. Jeg har 15 tråde med aktive indlæg i lige nu. Heraf
3 om haven, 11 om huset.

Jeg vil gerne se dem om haven, er ligeglad med dem om husene.

Tjaeh. Hvis man mener at det er vigtigt for have delen at der er indlæg året
rundt, så kan jeg da godt se argumentet - jeg er bare sådan lidt træt af alle
de mange husindlæg.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
FAITH, n. Belief without evidence in what is told by one who speaks without

Fra : preben nielsen

Dato : 06-01-05 10:44

> [...]
> fordelagtigt at
> opdele denne nyhedsgruppe i to, een for hus, og een for have?

Jeg er meget IMOD opdeling. Trafikken er i forvejen ikke stor, og
ved opdeling vil du få 2 grupper med endnu mindre trafik. Dét i
sig selv vil fra tid til anden give "besøgende" den opfattelse, at
grupperne er døde/ved at dø. Dermed vil de ikke komme igen og
generelt vil an tallet af brugere falde.

Det er set før....

Og det tager 30 sek. at scanne gruppen pr. dag og se, hvilke tråde
man gider læse.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Marlene

Dato : 06-01-05 11:27

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grupperne er døde/ved at dø. Dermed vil de ikke komme igen og
> generelt vil an tallet af brugere falde.

Jeg tænkte faktisk lige på det samme. Jeg ved, at jeg selv knapt nok gider
at læse i en/et nyhedsgruppe/forum, hvis der ikke sker noget. Så det har du
nok ret i.

Mvh. Marlene.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-01-05 12:57

On Thu, 6 Jan 2005 11:26:31 +0100, "Marlene" <muxoll@e-mail.dk> wrote:

>Jeg tænkte faktisk lige på det samme. Jeg ved, at jeg selv knapt nok gider
>at læse i en/et nyhedsgruppe/forum, hvis der ikke sker noget. Så det har du
>nok ret i.

Det er jo også tit sådan at mange som får et hus, de starter med at gøre
noget ved selve huset, men har samtidig en del spørgsmål om haven. På
den måde hænger det hele lidt sammen.

Jeg har altid selv været imod en opdeling, fordi jeg ikke syntes
trafikken har været overvældende. Det sidste års tid er det dog min
fornemmelse at den er steget meget - men måske det kun e fordi jeg har
haft mindre tid til at læse news?

Men jeg er stadig imod en opdeling, især fordi jeg tror at en del af
trafikken her nu vil blive flyttet til den nye energi-gruppe (som jeg
ikke kan huske hvad hedder).

Fra : Ann

Dato : 06-01-05 21:59

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Mads Bondo Dydensborg" <madsdyd@diku.dk> skrev i en meddelelse

Så er det da bare med at opfordre alle til f.eks. at starte 'emne' med HUS -
eller HAVE - , så bliver der alligevel en opdeling.

Annette

Fra : Inger Pedersen

Dato : 07-01-05 14:27

"Ann" <lauses11@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det da bare med at opfordre alle til f.eks. at starte 'emne' med
> HUS -
> eller HAVE - , så bliver der alligevel en opdeling.

God ide.
Hvis opdelingstilhængerne gør det, kan man via meddelelsesreglerne markere
det uønskede som læst.
Og hvis de færreste gør det, kan man vel tage det som en tilkendegivelse af,
at man ikke ønsker gruppen delt.

Hilsen Inger

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-01-05 23:19

Mads Bondo Dydensborg wrote:
> Er jeg den eneste der nogen gange tænker at det kunne være
> fordelagtigt at opdele denne nyhedsgruppe i to, een for hus, og een
> for have? (Jeg er nemlig ikke så interesseret i husdelen...)

Som nævnt af andre vil der nok være både fordele og ulemper ved en
opdeling - men det er der allerede kommet argumenter for og imod, så det vil
jeg ikke kommentere.

Men HVIS der skal laves en ændring af gruppen, så ville jeg da egentlig
gerne have gruppen dk.bolig med i projektet, da der er meget stort
sammenfald mellem husdelen her og så news:dk.bolig.

Mange af de indlæg, der er i en af disse grupper kunne sagtens være postet i
den anden gruppe.....

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : TG4600

Dato : 07-01-05 07:57

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message
> [...]

> sammenfald mellem husdelen her og så news:dk.bolig.
>
> Mange af de indlæg, der er i en af disse grupper kunne sagtens være postet

Men dk.bolig er "moderated", hvilket betyder at man ikke kan poste i gruppen
før man er "godkendt" af moderator. det er lidt besværligt, og gør at der
bliver mindre trafik.

Personligt er jeg også imod en opdeling netop fordi de fleste husejere også
har en vis interesse i haven, som Mads også beskriver det.

/TG

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 07-01-05 12:40

I news:gpqDd.7$lP5.2@news.get2net.dk <TG4600> <no @ where . dk> skrev:

> Men dk.bolig er "moderated", hvilket betyder at man ikke kan poste i
> gruppen før man er "godkendt" af moderator. det er lidt besværligt,
> og gør at der bliver mindre trafik.

Modereringen af dk.bolig er ophævet for længe siden, så der er frit slag
på alle hylder :)

Brugere der er _meget_ træt af havedelen i denne gruppe, kunne måske med
fordel flytte deres trafik til dk.bolig. Jeg har fulgt begge grupper i
flere år, og dk.bolig kunne sagtens rumme nogle flere 'praktiske' emner.

> Personligt er jeg også imod en opdeling netop fordi de fleste
> husejere også har en vis interesse i haven, som Mads også beskriver
> det.

Jeg synes at denne grupper er særdeles velfungerende som den er, og er
absolut imod at pille ved grundlaget for gruppen.

mødes med en gunstig lejlighed....