/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Link til spektakulært dansk galleri
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 12-02-05 20:32

http://www.asmussenfoto.dk/

Imho noget af det bedste danske jeg har set til dato


--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber
--
http://schreiber.se



 
 
Mikael (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 12-02-05 20:57


"Thomas Schreiber skrev i en meddelelse http://www.asmussenfoto.dk/ Imho
noget af det bedste danske jeg har set til dato...

Ja, Rene er ikke så ringe endda!

Mikael




Thomas Schreiber (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 12-02-05 21:01

> Ja, Rene er ikke så ringe endda!
>
> Mikael

Det er Veronica heller ikke http://www.veronicamela.no/ - langt fra endda.


--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber
--
http://schreiber.se



Morten Wartou (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 12-02-05 22:44


"Thomas Schreiber" <FJERNnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
news:420e6080$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Ja, Rene er ikke så ringe endda!
>>
>> Mikael
>
> Det er Veronica heller ikke http://www.veronicamela.no/ - langt fra endda.

Nej, der er sgu' da noget talent dér, og det også udover teknisk talent. :)


Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret
modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
deltager i en 3-4 debatter." - Niels Riis Ebbesen



Michael L (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Michael L


Dato : 12-02-05 23:38

Morten Wartou wrote:
>>Det er Veronica heller ikke http://www.veronicamela.no/ - langt fra endda.
>
>
> Nej, der er sgu' da noget talent dér, og det også udover teknisk talent. :)
>

Nu har jeg kigget på både Rene's og Veronica's side og jeg synes da
begge to er dygtige. Ingen tvivl om det - Men hvad er det der gør du/i
mener Veronica er mere talentfuld end Rene?
Jeg synes mange af de billeder Veronica har taget er ganske pæne, men
ikke på nogen måde noget der virkelig træder ud og springer mig i
øjnene. Der er dog nogle billeder som træder lidt mere ud - Men jeg
synes sammenlignet med Rene så har han langt mere talent og nogle langt
flottere billeder end hun har.

Er ikke ude på at være på "tværs" :) Men vil gerne høre hvad det er som
gør i ser mere talent hos hende end hos Rene? Og især fra dig Morten
fordi du i et andet indlæg tydeligt ikke er så voldsomt imponeret af
Rene som jeg er.
Jeg ville da være utrolig glad hvis jeg kunne producere noget der bare
kom i nærheden af Rene, hvorimod flere af Veronicas billeder vil jeg nok
mene jeg kunne komme afsted med - Måske med en smule øvelse.

Mvh
Michael

Morten Wartou (13-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 13-02-05 01:31

Michael L wrote:
> Morten Wartou wrote:
>>> Det er Veronica heller ikke http://www.veronicamela.no/ - langt fra
>>> endda.
>> Nej, der er sgu' da noget talent dér, og det også udover teknisk
>> talent. :)
> Nu har jeg kigget på både Rene's og Veronica's side og jeg synes da
> begge to er dygtige. Ingen tvivl om det - Men hvad er det der gør du/i
> mener Veronica er mere talentfuld end Rene?
Veronicas billeder har lidt sjæl - det er måske ikke verdens bedste
fotografier, men i forhold til Renés samlebåndsbilleder, kan man se at hun
går mere om i motiv og idé end teknik (ud fra de forholdsvis få jeg fik
set). Desuden er Veronicas billeder fotografier, det kan man ikke sige om
Renés, der er nok flere pixels der er lavet i Photoshop end i kameraet. :)

> Jeg synes mange af de billeder Veronica har taget er ganske pæne, men
> ikke på nogen måde noget der virkelig træder ud og springer mig i
> øjnene. Der er dog nogle billeder som træder lidt mere ud - Men jeg
> synes sammenlignet med Rene så har han langt mere talent og nogle
> langt flottere billeder end hun har.
Han har også et talent - teknisk. :) Renés billeder er "flotte" og
"wauw"-agtige, men når stort set alle sammen konceptuelt er ens, er der ikke
megen idé i det.

> Er ikke ude på at være på "tværs" :) Men vil gerne høre hvad det er
> som gør i ser mere talent hos hende end hos Rene? Og især fra dig
> Morten fordi du i et andet indlæg tydeligt ikke er så voldsomt
> imponeret af Rene som jeg er.
Jeg har ikke noget behov for at være på tværs. Jeg giver blot udtryk for min
mening. Jeg ER imponeret over René - som den knalddygtige tekniker han er.
Men ikke som kunstner, fordi han - for mig at se - ikke udtrykker noget som
helst, og det kan også være i orden - problemet er at det for mig virker som
om han via sine billeder foregiver at der er tale om kunst. Men nej, det er
ren teknik og pral.

> Jeg ville da være utrolig glad hvis jeg kunne producere noget der bare
> kom i nærheden af Rene, hvorimod flere af Veronicas billeder vil jeg
> nok mene jeg kunne komme afsted med - Måske med en smule øvelse.
Sådan er vi jo så forskellige - dette er jo en diskussion om smag, og sådan
noget er det jo lidt svært at blive enige om.



Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det korte af det lange er, at jeg aldrig mere vil spilde tid på anmelde
net-kriminalitet og børneporno på nettet" - Niels Riis Ebbesen



Michael L (13-02-2005)
Kommentar
Fra : Michael L


Dato : 13-02-05 07:19

Morten Wartou wrote:

> Veronicas billeder har lidt sjæl - det er måske ikke verdens bedste
> fotografier, men i forhold til Renés samlebåndsbilleder, kan man se at hun
> går mere om i motiv og idé end teknik (ud fra de forholdsvis få jeg fik
> set). Desuden er Veronicas billeder fotografier, det kan man ikke sige om
> Renés, der er nok flere pixels der er lavet i Photoshop end i kameraet. :)
>

Oki - I see i see :)
Tak for svaret.

Mvh
Michael

Thomas Schreiber (13-02-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 13-02-05 08:23

> Desuden er Veronicas billeder fotografier, det kan man ikke sige om Renés,
> der er nok flere pixels der er lavet i Photoshop end i kameraet. :)
>

> Med venlig hilsen,
> Morten Wartou

Helt enig, men det er vel også en kunstform i sig selv

Men er helt enig. Der er mere grafik og blær end egentlig fotografi, men der
skal være plads til det hele ikke sandt?


--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber
--
http://schreiber.se




Morten Wartou (13-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 13-02-05 12:53

Thomas Schreiber wrote:
>> Desuden er Veronicas billeder fotografier, det kan man ikke sige om
>> Renés, der er nok flere pixels der er lavet i Photoshop end i
>> kameraet. :)
>
>> Med venlig hilsen,
>> Morten Wartou
>
> Helt enig, men det er vel også en kunstform i sig selv
>
> Men er helt enig. Der er mere grafik og blær end egentlig fotografi,
> men der skal være plads til det hele ikke sandt?

Jeg synes ikke det er en kunstform i sig selv at være god til Photoshop. Det
er håndværk. Og selvfølgelig skal der være plads til det hele, jeg har vist
også pointeret at det blot er min holdning at René bare er en fidusfotograf.
:)



Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret
modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
deltager i en 3-4 debatter." - Niels Riis Ebbesen



Thomas Schreiber (13-02-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 13-02-05 13:36

> Jeg synes ikke det er en kunstform i sig selv at være god til Photoshop.
> Det er håndværk. Og selvfølgelig skal der være plads til det hele, jeg har
> vist også pointeret at det blot er min holdning at René bare er en
> fidusfotograf. :)
>
>
>
> Med venlig hilsen,
>
> Morten Wartou

Fair nok. Men er godt fotografi ikke også et håndværk så?


--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber
--
http://schreiber.se

www.google.com is your friend



Morten Wartou (13-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 13-02-05 13:39

Thomas Schreiber wrote:
>> Jeg synes ikke det er en kunstform i sig selv at være god til
>> Photoshop. Det er håndværk. Og selvfølgelig skal der være plads til
>> det hele, jeg har vist også pointeret at det blot er min holdning at
>> René bare er en fidusfotograf. :)
> Fair nok. Men er godt fotografi ikke også et håndværk så?

Jo, det kan det være. Problemet, for mig at se, er når nogen (=René
Asmussen) foregiver at lave kunst, når det blot er idéforladt maskinelt
håndværk.


Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det korte af det lange er, at jeg aldrig mere vil spilde tid på anmelde
net-kriminalitet og børneporno på nettet" - Niels Riis Ebbesen



Thomas Schreiber (13-02-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 13-02-05 13:55

> Jo, det kan det være. Problemet, for mig at se, er når nogen (=René
> Asmussen) foregiver at lave kunst, når det blot er idéforladt maskinelt
> håndværk.
>
>
> Med venlig hilsen,
>
> Morten Wartou

Du har ret i at det virker lidt maskinelt. Nu har jeg kigget på billerderne
nogle gange, og de bliver mindre og mindre spektakulære Ole's,
www.photos4u.dk, forbliver derimod med at være flotte of fangende - på trods
af at de er i farver Det skyldes nok, det er i hvert fald mit indtryk af
Ole, at han ikke er grafikertypen, men nok nærmere typen der skyder de
rigtige billeder med de rigtiger værktøjer, og så skal der ikke laves meget
for at billederne holder.

Måske tager jeg fejl?

--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber
--
http://schreiber.se

www.google.com is your friend



Morten Wartou (13-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 13-02-05 14:06

Thomas Schreiber wrote:
>> Jo, det kan det være. Problemet, for mig at se, er når nogen (=René
>> Asmussen) foregiver at lave kunst, når det blot er idéforladt
>> maskinelt håndværk.
>>
>>
>> Med venlig hilsen,
>>
>> Morten Wartou
>
> Du har ret i at det virker lidt maskinelt. Nu har jeg kigget på
> billerderne nogle gange, og de bliver mindre og mindre spektakulære
> Ole's, www.photos4u.dk, forbliver derimod med at være flotte of
> fangende - på trods af at de er i farver Det skyldes nok, det er
> i hvert fald mit indtryk af Ole, at han ikke er grafikertypen, men
> nok nærmere typen der skyder de rigtige billeder med de rigtiger
> værktøjer, og så skal der ikke laves meget for at billederne holder.
>
> Måske tager jeg fejl?

Næeh, hvis det er din mening, tager du vel ikke fejl. :) Jeg synes også Oles
billeder har langt større kvalitet end Renés samlebåndsbilleder.


Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det er heller ikke normen, at jeg eller andre laver "støj" p.g.a. af
indkøbsspørgsmål, det er faktisk sådan, at denne gruppes gamle faste
brugere ret konsekvent ignorerer indlæg fra købelystne newbies." - Niels
Riis Ebbesen



Ole (13-02-2005)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 13-02-05 17:01

Morten Wartou wrote:

>
> Jeg synes ikke det er en kunstform i sig selv at være god til Photoshop. Det
> er håndværk. Og selvfølgelig skal der være plads til det hele, jeg har vist
> også pointeret at det blot er min holdning at René bare er en fidusfotograf.
> :)

Hårde ord en snehvid dag....

Jeg har nu været igennem både Renes og Veronicas side, og jeg synes de
er dygtige begge to. Lidt på hver sin måde, men uden tvivl noget af det
bedre, der vises på nettet. Begge manipulerer meget, og IMHO er det helt
i orden at gøre næsten hvad som helst af manipulationer for at lave et
godt billede. Om det sker under optagelsen eller i "mørkerummet", er mig
næsten ligegyldigt.

Måske kunne det være en god øvelse at prøve at abstrahere fra at det er
et fotografi, man ser på. At det blot er et billede..........?


--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler/Nyeste/index.htm

Niels Riis Ebbesen (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 12-02-05 21:34


Thomas Schreiber wrote:

> Imho noget af det bedste danske jeg har set til dato


Det glæder sikkert Rene, at du godt ka' li' hans billeder, og jeg er
til dels enig, nogle af Rene's billeder er i den bedre ende, derfor
er det også smadder ærgeligt, at Rene har svært ved at fungere
iblandt andre mennesker.

Hvis du bliver hængende her i fotogruppen, så skal du nok komme til
at opleve Rene, han kikker nemlig forbi med et til to års mellemrum,
og så laver han en utrolig masse spetakel, og det kører for fuld
kraft i en 3-4 uger, og så har alle fået mere end nok af Rene...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Tommy Jensen (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 12-02-05 21:44

On Sat, 12 Feb 2005 21:34:28 +0100, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>
>Hvis du bliver hængende her i fotogruppen, så skal du nok komme til
>at opleve Rene, han kikker nemlig forbi med et til to års mellemrum,
>og så laver han en utrolig masse spetakel, og det kører for fuld
>kraft i en 3-4 uger, og så har alle fået mere end nok af Rene...

Mon ikke han har lært sin lektie eftersom han mistede sin ADSL
forbindelse hos Tiscali.


MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.

Niels Riis Ebbesen (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 12-02-05 22:06


Tommy Jensen wrote:

> Mon ikke han har lært sin lektie eftersom han mistede sin ADSL
> forbindelse hos Tiscali.


Hmmm.... så vidt jeg husker, så har Rene altid haft CyberCity som
ISP, og selv om der er mange af hans tråde, som er gået i selvsving,
så vil jeg finde det meget betænkligt, hvis det skulle ha' medført,
at hans konto er lukket, for alle dem der har deltaget i debatterne
har et lige så stort medansvar...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Tommy Jensen (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 12-02-05 22:12

On Sat, 12 Feb 2005 22:06:01 +0100, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Hmmm.... så vidt jeg husker, så har Rene altid haft CyberCity som
>ISP, og selv om der er mange af hans tråde, som er gået i selvsving,
>så vil jeg finde det meget betænkligt, hvis det skulle ha' medført,
>at hans konto er lukket, for alle dem der har deltaget i debatterne
>har et lige så stort medansvar...

Ups, ja det var Cybercity men jo han mistede sin adsl først
midlertidigt siden permanent.


MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.

Niels Riis Ebbesen (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 12-02-05 22:21


Tommy Jensen wrote:

> Ups, ja det var Cybercity men jo han mistede sin adsl først
> midlertidigt siden permanent.


Det er squ ikke rimmeligt, Rene har ikke opført sig værre end så
mange andre, og der skal altid være mindst to til en konflikt...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


OCB (12-02-2005)
Kommentar
Fra : OCB


Dato : 12-02-05 22:51


"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
news:420E732E.9050302@niels-ebbesen.net...
>
> Tommy Jensen wrote:
>
>> Ups, ja det var Cybercity men jo han mistede sin adsl først
>> midlertidigt siden permanent.
>
>
> Det er squ ikke rimmeligt, Rene har ikke opført sig værre end så mange
> andre, og der skal altid være mindst to til en konflikt...
>
> --

Ja, det kan jo kun undre en, at der aldrig er nogen som har lukket for dit
evindelige brok, barnligheder og umodne, samt til tider ubehagelige
opførsel!



Niels Riis Ebbesen (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 12-02-05 23:39


Den talentløse knipser OCB wrote:

> Ja, det kan jo kun undre en, at der aldrig er nogen som har lukket for dit
> evindelige brok, barnligheder og umodne, samt til tider ubehagelige
> opførsel!

Glemte du ikke et FUT...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Martin Petersen (14-02-2005)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 14-02-05 10:50

Niels Riis Ebbesen - info@niels-ebbesen.net
420E732E.9050302@niels-ebbesen.net
skrev følgende:
> Tommy Jensen wrote:
>
>> Ups, ja det var Cybercity men jo han mistede sin adsl først
>> midlertidigt siden permanent.
>
>
> Det er squ ikke rimmeligt, Rene har ikke opført sig værre end så
> mange andre, og der skal altid være mindst to til en konflikt...

Det handler jo kun om antallet af klager til abuseafdelingen. Det er nemmere
at lukke linien end at undersøge sagen.

--
Martin Petersen
"Snedigt hva', kælling!"



Frodo Nifinger (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 12-02-05 21:27


"Thomas Schreiber" <FJERNnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
news:420e59ae$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> http://www.asmussenfoto.dk/
>
> Imho noget af det bedste danske jeg har set til dato
>
>
Jo ,hans billeder er flotte, men hvor jeg da hader hans galleri!

Jeg har svært ved at se det fornuftige i at hans flash-site skal bruge hele
min skærmbredde på 3454 pixels til at vise billeder på 300 pixels i bredden.
Det hidser mig op, at jeg ikke selv kan bestemme størrelsen af det aktuelle
vindue, og at flashsitet reelt fratager en valgmuligheder.

--
Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger



Thomas Rasmussen (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 12-02-05 21:52

On Sat, 12 Feb 2005 21:26:50 +0100, Frodo Nifinger wrote:

> Jo ,hans billeder er flotte, men hvor jeg da hader hans galleri!
>
> Jeg har svært ved at se det fornuftige i at hans flash-site skal bruge hele
> min skærmbredde på 3454 pixels til at vise billeder på 300 pixels i bredden.
> Det hidser mig op, at jeg ikke selv kan bestemme størrelsen af det aktuelle
> vindue, og at flashsitet reelt fratager en valgmuligheder.

Jeg er enig, det er meget trælst at man ikke selv har mulighed for at
styre bare lidt af hvordan det ser ud på skærmen, desuden er det også
direkte belastende at det styres af musen. Jeg vil ikke betegne sitet som
værende et galleri af gode billeder of lign. men nærmere et blære-site
for at han har lært at indsætte andre folks kode på sin side. Hvis man
virkelig ville blære sig med sine kanon pæne billeder, så gav man folk
mulighed for at udforske billederne, og det indebærer dels at de er af en
størrelse der overgår et middelstort frimærke. Som minimum burde man
kunne klikke på dem og så få dem at se i stor størrelse (minimum 800x600)

Thomas


Thomas Schreiber (13-02-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 13-02-05 08:28

> Jeg er enig, det er meget trælst at man ikke selv har mulighed for at
> styre bare lidt af hvordan det ser ud på skærmen, desuden er det også
> direkte belastende at det styres af musen. Jeg vil ikke betegne sitet som
> værende et galleri af gode billeder of lign. men nærmere et blære-site
> for at han har lært at indsætte andre folks kode på sin side. Hvis man
> virkelig ville blære sig med sine kanon pæne billeder, så gav man folk
> mulighed for at udforske billederne, og det indebærer dels at de er af en
> størrelse der overgår et middelstort frimærke. Som minimum burde man
> kunne klikke på dem og så få dem at se i stor størrelse (minimum 800x600)
>
> Thomas

Hvorfor kommenterer dig og Jesper(Jesper kan nok bedst svare for sig selv
formoder jeg) selve den tekniske del af galleriet? Det er jo total
underordnet hvordan galleriet er opbygget. Det var billederne jeg henviste
til. Der er en anden nyhedsgruppe der omhandler webdesign

Jeres "brok" er vel det man kalder for idiosynkrasi. I ser ikke på billedet,
men mere om rammen er flot eller ej.... :oÞ

Kunne ikke lade være



--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber
--
http://schreiber.se



Toke Eskildsen (13-02-2005)
Kommentar
Fra : Toke Eskildsen


Dato : 13-02-05 10:00

Thomas Schreiber wrote:

> Hvorfor kommenterer dig og Jesper(Jesper kan nok bedst svare for
> sig selv formoder jeg) selve den tekniske del af galleriet?

Når det tekniske kommer i vejen for billederne, finder jeg det ganske
passende at kommentere det. Forhåbentlig kan det påvirke andre
galleriejere, der læser her, til at lave det på en bedre måde.

> Jeres "brok" er vel det man kalder for idiosynkrasi. I ser ikke på
> billedet, men mere om rammen er flot eller ej.... :oÞ

Det må være rart at kende andres tankegang så indgående.

Thomas Rasmussen (13-02-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 13-02-05 10:11

On Sun, 13 Feb 2005 08:28:06 +0100, Thomas Schreiber wrote:

> Hvorfor kommenterer dig og Jesper(Jesper kan nok bedst svare for sig selv
> formoder jeg) selve den tekniske del af galleriet? Det er jo total
> underordnet hvordan galleriet er opbygget. Det var billederne jeg henviste
> til. Der er en anden nyhedsgruppe der omhandler webdesign

Blot for at supplere Toke (som faktisk skriver det jeg tænkte da jeg så
"galleriet"). Jeg mener helt klart at den tekniske indpakning af sitet
gør at det er noget nær umuligt at få et ordentlig indblik i
billederne. Dertil egner et semi-automatisk slideshow sig ikke, derudover
er billederne alt for små til at man virkelig kan nyde dem (jeg kører
1600x1200 på 19" skærm, og de fylder altså ikke meget). Det er korrekt
at jeg så måtte komme med et lille opkast over at designet er ringe, men
jeg mener faktisk ikke man kan rose billederne på den spinkle baggrund.


> Jeres "brok" er vel det man kalder for idiosynkrasi. I ser ikke på
> billedet, men mere om rammen er flot eller ej.... :oÞ

Njaa... det vil jeg ikke sige, men når nu rammen er så stor og
iøjnefaldende at det er umuligt at koncentrere sig om selve billedet, så
mener jeg at det bør kommenteres.

> Kunne ikke lade være

Helt ok... jeg måtte også lige svarer, selvom jeg har fået afløb for
aggressionerne ved sneskovling :-|

Thomas

Thomas Schreiber (13-02-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 13-02-05 10:20

> Njaa... det vil jeg ikke sige, men når nu rammen er så stor og
> iøjnefaldende at det er umuligt at koncentrere sig om selve billedet, så
> mener jeg at det bør kommenteres.
>
> Thomas

Umuligt ligefrem?


--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber
--
http://schreiber.se

www.google.com is your friend



Ole (13-02-2005)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 13-02-05 10:30

Thomas Schreiber wrote:

> Hvorfor kommenterer dig og Jesper(Jesper kan nok bedst svare for sig selv
> formoder jeg) selve den tekniske del af galleriet? Det er jo total
> underordnet hvordan galleriet er opbygget. Det var billederne jeg henviste
> til. Der er en anden nyhedsgruppe der omhandler webdesign
>
> Jeres "brok" er vel det man kalder for idiosynkrasi. I ser ikke på billedet,
> men mere om rammen er flot eller ej.... :oÞ
>
> Kunne ikke lade være

Nu var det dig, der oprindeligt henviste. Og du sagde ikke hvad det var,
der fik dig til det (billeder/web-design eller helheden).
Men du har da ret - det burde være billederne man interesserer sig for.
I dette tilfælde er blot designet af siden en så dominerende faktor, at
denne næsten overskygger billederne og derved skævvrider helheden.
Forestil dig en sart akvarel i en massiv ramme af legoklodser. Nej, vel.
Noget andet er, at min PC af og til også laver noget andet, og så tager
det sgu en evighed at loade alle de smarte flashs. Så derfor har jeg
simpelthen ikke gidet se meget af de to omtalte.
Det er de to fotografer, der har valgt et layout som dominerer ens
opmærksomhed for meget. Det er en skam.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
15.01.05: 12 nyeste fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler/Nyeste/index.htm

Frodo Nifinger (13-02-2005)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 13-02-05 14:59


"Thomas Schreiber" <FJERNnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
news:420f0185$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Hvorfor kommenterer dig og Jesper(Jesper kan nok bedst svare for sig selv
> formoder jeg) selve den tekniske del af galleriet? Det er jo total
> underordnet hvordan galleriet er opbygget. Det var billederne jeg henviste
> til. Der er en anden nyhedsgruppe der omhandler webdesign
>
> Jeres "brok" er vel det man kalder for idiosynkrasi. I ser ikke på billedet,
> men mere om rammen er flot eller ej.... :oÞ
>
> Kunne ikke lade være
>
For mig skyldes det helt klart, at jeg sidder bag tre skærme med en samlet
skærmbredde på 120 cm.
Derfor bliver jeg vild, når et skodprogram går op og dækker hele
skærmbilledet, uden at jeg har mulighed for at ændre det.
Især når det, der vises, bare er billeder lidt større en thumpnails. sårn ca 9
x 13 cm midt på min midterste skærm.
Billederne er bestemt flotte, men webdesignet ødelægger det for mig.

--
Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger



Thomas Schreiber (13-02-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 13-02-05 16:07

> For mig skyldes det helt klart, at jeg sidder bag tre skærme med en samlet
> skærmbredde på 120 cm.
> Derfor bliver jeg vild, når et skodprogram går op og dækker hele
> skærmbilledet, uden at jeg har mulighed for at ændre det.
> Især når det, der vises, bare er billeder lidt større en thumpnails. sårn
> ca 9 x 13 cm midt på min midterste skærm.
> Billederne er bestemt flotte, men webdesignet ødelægger det for mig.
>
> --
> Mvh
>
> Jesper Nielsen

Vil du så ikke indrømme at du er undtagelsen? Hvor mange gennemsnitlige
internetsurfere sidder med et skrivebord der dækker over 3 fysiske skærme?
Ikke ret mange

Men nok om det. Gider ikke bruge mere tid på at "forsvare" en gut jeg ikke
kender


--
Venligst, Thanks, Grüße,
Thomas Schreiber
--
http://schreiber.se

www.google.com is your friend




Bjørn W. (14-02-2005)
Kommentar
Fra : Bjørn W.


Dato : 14-02-05 23:39

On Sat, 12 Feb 2005 21:51:45 +0100, Thomas Rasmussen
<thomas@p7.dk.invalid> wrote:

>Jeg er enig, det er meget trælst at man ikke selv har mulighed for at
>styre bare lidt af hvordan det ser ud på skærmen [CUT]

Må jeg anbefale http://www.popupcop.com/ til dem som vil bremse "auto
resize af vinduer" m.m.m.

Bjørn W.

Bjørn W. (14-02-2005)
Kommentar
Fra : Bjørn W.


Dato : 14-02-05 23:37

On Sat, 12 Feb 2005 21:26:50 +0100, "Frodo Nifinger"
<jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote:

>Jeg har svært ved at se det fornuftige i at hans flash-site skal bruge hele
>min skærmbredde på 3454 pixels til at vise billeder på 300 pixels i bredden.
>Det hidser mig op, at jeg ikke selv kan bestemme størrelsen af det aktuelle
>vindue, og at flashsitet reelt fratager en valgmuligheder.

Ja, og det kan måske også hidse nogen op at han er hængt meget ud på
usenet før i tiden. Men det ændrer vel ikke på at han har et vist
talent.

http://groups.google.dk/groups?q=rene+asmussen&hl=da

Bjørn W.

2rb1 (12-02-2005)
Kommentar
Fra : 2rb1


Dato : 12-02-05 22:14

Som "billedmager" er han god..... vil enda sige "sindsyg" god - men jeg vil
hellere se fotografier.

"Thomas Schreiber" <FJERNnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
news:420e59ae$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> http://www.asmussenfoto.dk/
>
> Imho noget af det bedste danske jeg har set til dato
>
>
> --
> Venligst, Thanks, Grüße,
> Thomas Schreiber
> --
> http://schreiber.se
>
>



Morten Wartou (12-02-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 12-02-05 22:41


"Thomas Schreiber" <FJERNnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
news:420e59ae$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> http://www.asmussenfoto.dk/
>
> Imho noget af det bedste danske jeg har set til dato

Ej enig. Jo, imponerende er det - han er nemlig teknisk uhyre dygtig. Han
kan sikkert gøre sig som leverandør til
post-kronhjort-ved-søen/grædende-dreng-generationen. Han burde bruge sit
talent på noget andet, jeg tror han kunne blive en glimrende
reklamefotograf, men kunst synes jeg ikke han bør lade som om han laver.


Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det korte af det lange er, at jeg aldrig mere vil spilde tid på anmelde
net-kriminalitet og børneporno på nettet" - Niels Riis Ebbesen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408945
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste