/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Skater?
Fra : Hans Kruse


Dato : 05-02-05 20:43

Et billede fra dagens fangst
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1447570&forward=user

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




 
 
Anders F (05-02-2005)
Kommentar
Fra : Anders F


Dato : 05-02-05 23:37

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote in message
news:420521bc$0$29845$14726298@news.sunsite.dk...
> Et billede fra dagens fangst
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1447570&forward=user

Wow! Er det bare lavt eller hvad?

/A



Jacob K. (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Jacob K.


Dato : 06-02-05 16:14

> Et billede fra dagens fangst
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1447570&forward=user

Det er et fedt billede.
Spejlingen er lige i øjet, men det er andens "holdning" der gør det
specielt.
Den ligner mig når jeg er på vej i vandet om sommeren.

Vh. Jacob.



Hans Kruse (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 06-02-05 18:25

> Det er et fedt billede.
> Spejlingen er lige i øjet, men det er andens "holdning" der gør det
> specielt.

Mange tak, det hittede lige forsiden på Photosig
http://www.photosig.com/go/main sammen med Thomas (Sass) Pedersen!
Ja, det var "holdningen" der fik mig til at tage billedet. Jeg havde noteret
mig denne and komme gående over isen og en gang imellem var den ved at
skvatte og så var det jo bare at trykke af i det rigtige øjeblik. Jeg ville
godt have været tættere på, men da jeg havde fået hentet 1.4x TC'en fra
bilen, da så var der ikke mere

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




michael bs (06-02-2005)
Kommentar
Fra : michael bs


Dato : 06-02-05 18:49


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:420652e0$0$29842$14726298@news.sunsite.dk...
>> Det er et fedt billede.
>> Spejlingen er lige i øjet, men det er andens "holdning" der gør det
>> specielt.
>
> Mange tak, det hittede lige forsiden på Photosig
> http://www.photosig.com/go/main sammen med Thomas (Sass) Pedersen!
> Ja, det var "holdningen" der fik mig til at tage billedet. Jeg havde
> noteret
> mig denne and komme gående over isen og en gang imellem var den ved at
> skvatte og så var det jo bare at trykke af i det rigtige øjeblik. Jeg
> ville
> godt have været tættere på, men da jeg havde fået hentet 1.4x TC'en fra
> bilen, da så var der ikke mere
>
> --
> Kind Regards,
> Hans Kruse
> http://www.pbase.com/hkruse
>
>
Meget gode farver også. Bruger du fredmirandas Velviavision plugin eller
mætter du bare farverne i PS?
mvh Michael



Hans Kruse (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 06-02-05 19:05

> Meget gode farver også. Bruger du fredmirandas Velviavision plugin eller
> mætter du bare farverne i PS?

Nej, jeg bruger Capture One og har i dette billede brugt en ICC profil fra
http://etcetera.cc/pub/, som hedder ETC-V200-Hi Sat isf. C1's 20D generic.
Ses her http://etcetera.cc/pub/index.php/article/articleview/24/1/2/. Ellers
har jeg brugt kelvin 6000, 0.45 EC, 18 CC, 8% CS og levels begrænsning fra
toppen ned til 208. Det sidste er det plus 0.45 EC giver noget ekstra støj,
som nogen klagede over på Photosig. Det var jo ikke fantastisk vejr i går,
så derfor må der fremhæves noget for at få spil i lyset, som dog var der,
som det ses. Billedet er et udsnit på 1676x1516 pixels ud af de normale
3504x2332 pixels.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




michael bs (06-02-2005)
Kommentar
Fra : michael bs


Dato : 06-02-05 20:58


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:42065c44$0$29856$14726298@news.sunsite.dk...
>> Meget gode farver også. Bruger du fredmirandas Velviavision plugin eller
>> mætter du bare farverne i PS?
>
> Nej, jeg bruger Capture One og har i dette billede brugt en ICC profil fra
> http://etcetera.cc/pub/, som hedder ETC-V200-Hi Sat isf. C1's 20D generic.
> Ses her http://etcetera.cc/pub/index.php/article/articleview/24/1/2/.
> Ellers
> har jeg brugt kelvin 6000, 0.45 EC, 18 CC, 8% CS og levels begrænsning fra
> toppen ned til 208. Det sidste er det plus 0.45 EC giver noget ekstra
> støj,
> som nogen klagede over på Photosig. Det var jo ikke fantastisk vejr i går,
> så derfor må der fremhæves noget for at få spil i lyset, som dog var der,
> som det ses. Billedet er et udsnit på 1676x1516 pixels ud af de normale
> 3504x2332 pixels.
>
> --
> Kind Regards,
> Hans Kruse
> http://www.pbase.com/hkruse
>
>
>

Takker for info.
Ufatteligt at man skal betale for en ICC profil, når man har købt
programmet...

Michael



Hans Kruse (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 06-02-05 21:09

> Ufatteligt at man skal betale for en ICC profil, når man har købt
> programmet...

Jamen, selvfølgelig der er en ICC profil med programmet (20D generic). Jeg
har bare købt en 3rd party profil, som jeg syntes så tiltalende ud.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




michael bs (06-02-2005)
Kommentar
Fra : michael bs


Dato : 06-02-05 21:19


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:42067955$0$29851$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ufatteligt at man skal betale for en ICC profil, når man har købt
>> programmet...
>
> Jamen, selvfølgelig der er en ICC profil med programmet (20D generic). Jeg
> har bare købt en 3rd party profil, som jeg syntes så tiltalende ud.
>
> --
> Kind Regards,
> Hans Kruse
> http://www.pbase.com/hkruse
>
>
ups... jeg overså lige at det var en 3.party profil. Men hvis det er den,
der giver dit billede dets fremragende nuancer og mæsthedsgrad, så er det
lidt utroligt. Er denne profil meget anderledes end profilerne, der fulgte
med programmet?

mvh Michael



Hans Kruse (06-02-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 06-02-05 23:58

> ups... jeg overså lige at det var en 3.party profil. Men hvis det er den,
> der giver dit billede dets fremragende nuancer og mæsthedsgrad, så er det
> lidt utroligt. Er denne profil meget anderledes end profilerne, der fulgte
> med programmet?

Nej så stor er forskellen ikke, prøv at se det link som jeg gav dig. Det er
dog tydeligt at se, når jeg skifter profil i C1.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




Hans Kruse (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 07-02-05 00:25

> ups... jeg overså lige at det var en 3.party profil. Men hvis det er den,
> der giver dit billede dets fremragende nuancer og mæsthedsgrad, så er det
> lidt utroligt. Er denne profil meget anderledes end profilerne, der fulgte
> med programmet?

Jeg har uploadet billedet konverteret med begge profiler. Here er først 20D
generic profilen
http://www.pbase.com/hkruse/image/39472683/original og her Hi Sat profilen
http://www.pbase.com/hkruse/image/39472684/original
Resten af parametre er naturligvis de samme, som jeg nævnte tidligere.

Her et andet billede fra samme dag
http://www.pbase.com/hkruse/image/39472686/original, hvor vi ser en stakkels
svane miste en bid

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




michael bs (07-02-2005)
Kommentar
Fra : michael bs


Dato : 07-02-05 00:56


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4206a768$0$29845$14726298@news.sunsite.dk...
>> ups... jeg overså lige at det var en 3.party profil. Men hvis det er den,
>> der giver dit billede dets fremragende nuancer og mæsthedsgrad, så er det
>> lidt utroligt. Er denne profil meget anderledes end profilerne, der
>> fulgte
>> med programmet?
>
> Jeg har uploadet billedet konverteret med begge profiler. Here er først
> 20D
> generic profilen
> http://www.pbase.com/hkruse/image/39472683/original og her Hi Sat profilen
> http://www.pbase.com/hkruse/image/39472684/original
> Resten af parametre er naturligvis de samme, som jeg nævnte tidligere.
>
Ok. Mange tak.
Hi Sat profilen er jo fantastisk på dette billede fordi nuancerne i fuglens
fjerdragtsfarver korresponderer meget harmonisk med baggrundsfarverne.
Billedet fremstår meget livfuldt og malerisk.

Man kan dog sagtens forestille sig billeder, hvor generic profilen ville
være at foretrække.... eller hvordan ser du på det?
mvh Michael



Hans Kruse (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 07-02-05 09:12

> Man kan dog sagtens forestille sig billeder, hvor generic profilen ville
> være at foretrække.... eller hvordan ser du på det?

Jo, se beskrivelsen
http://etcetera.cc/pub/index.php/article/articleview/24/1/2/. Jeg har først
fornylig købt denne profil, så har ikke nogle negative eksempler parat.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




michael bs (07-02-2005)
Kommentar
Fra : michael bs


Dato : 07-02-05 11:42


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:420722b6$0$29271$14726298@news.sunsite.dk...
>> Man kan dog sagtens forestille sig billeder, hvor generic profilen ville
>> være at foretrække.... eller hvordan ser du på det?
>
> Jo, se beskrivelsen
> http://etcetera.cc/pub/index.php/article/articleview/24/1/2/. Jeg har
> først
> fornylig købt denne profil, så har ikke nogle negative eksempler parat.
>
Det virker ret overbevisende. Jeg forestiller mig en lignende virkning ved i
PS at lave en s-kurve på L Channel (labcolours) for at reducere det grå slør
og så mætte farverne efterfølgende.
Er det for simplificeret?

mvh Michael



Hans Kruse (07-02-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 07-02-05 12:20

> Det virker ret overbevisende. Jeg forestiller mig en lignende virkning ved
i
> PS at lave en s-kurve på L Channel (labcolours) for at reducere det grå
slør
> og så mætte farverne efterfølgende.

Jeg har kun Photoshop Elements 3.0 og ikke CS, så der er mange ting, jeg
ikke kan i PS og rigtigt mange ting fungerer kun i 8-bit. Derfor er C1
foretrukket, hvis jeg kan lave det ønskede der og også pga. workflowet. Så
givetvist kan det laves i PS CS.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




michael bs (07-02-2005)
Kommentar
Fra : michael bs


Dato : 07-02-05 23:23


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har kun Photoshop Elements 3.0 og ikke CS, så der er mange ting, jeg
> ikke kan i PS og rigtigt mange ting fungerer kun i 8-bit. Derfor er C1
> foretrukket, hvis jeg kan lave det ønskede der og også pga. workflowet. Så
> givetvist kan det laves i PS CS.

Jeg kan meget godt lide dit billede (og mange af dine andre billeder). Men
jeg undrer mig over så meget støj der trods alt er på skaterbilledet. Er det
bare pga høj ISO eller bliver der tilført noget et eller andet sted i
processen (hvad jeg har en mistanke om). Eller er det bare downsizeningen,
der gør det? Prøv at se i højre hjørne øverst hvor grovkornet
farveovergangen er fra det orange (kan ikke lige huske hvad sådan en
overgang hedder).

mvh Michael



Hans Kruse (08-02-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 08-02-05 01:18

> Jeg kan meget godt lide dit billede (og mange af dine andre billeder). Men
> jeg undrer mig over så meget støj der trods alt er på skaterbilledet. Er
det
> bare pga høj ISO eller bliver der tilført noget et eller andet sted i
> processen (hvad jeg har en mistanke om). Eller er det bare downsizeningen,
> der gør det? Prøv at se i højre hjørne øverst hvor grovkornet
> farveovergangen er fra det orange (kan ikke lige huske hvad sådan en
> overgang hedder).

Som jeg skrev lidt tidligere i denne tråd, så er her min forklaring:

>Ellers
> har jeg brugt kelvin 6000, 0.45 EC, 18 CC, 8% CS og levels begrænsning fra
> toppen ned til 208. Det sidste er det plus 0.45 EC giver noget ekstra
> støj,
> som nogen klagede over på Photosig. Det var jo ikke fantastisk vejr i går,
> så derfor må der fremhæves noget for at få spil i lyset, som dog var der,
> som det ses. Billedet er et udsnit på 1676x1516 pixels ud af de normale
> 3504x2332 pixels.

Billedet blev taget på ISO 400. 20D er jo ikke plaget af støj på denne ISO
værdi, men selvfølgelig fremhæver ovenstående den støj, der er der.
Iøvrigt ser billedet således ud ubeskåret og uden EC compensation og uden
levels justering http://www.pbase.com/hkruse/image/39518921/original.

En anden fra samme dag taget på ISO 800 og EC +0.40
http://www.pbase.com/hkruse/image/39518945/original.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




michael bs (08-02-2005)
Kommentar
Fra : michael bs


Dato : 08-02-05 02:00


"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Som jeg skrev lidt tidligere i denne tråd, så er her min forklaring:
>
>>Ellers
>> har jeg brugt kelvin 6000, 0.45 EC, 18 CC, 8% CS og levels begrænsning
>> fra
>> toppen ned til 208. Det sidste er det plus 0.45 EC giver noget ekstra
>> støj,
>> som nogen klagede over på Photosig. Det var jo ikke fantastisk vejr i
>> går,
>> så derfor må der fremhæves noget for at få spil i lyset, som dog var der,
>> som det ses. Billedet er et udsnit på 1676x1516 pixels ud af de normale
>> 3504x2332 pixels.
>
> Billedet blev taget på ISO 400. 20D er jo ikke plaget af støj på denne ISO
> værdi, men selvfølgelig fremhæver ovenstående den støj, der er der.
> Iøvrigt ser billedet således ud ubeskåret og uden EC compensation og uden
> levels justering http://www.pbase.com/hkruse/image/39518921/original.
>

Ja det forklarer støjen. Originalen er støjfri trods ISO 400. Bravo 20d.
Dit færdige billede ville så måske vinde ved en nænsom tur gennem NeatImage
eller lign.

Mvh Michael



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste