SAMBA -> 2 udfordringer
Fra : Steffen Poulsen

Dato : 23-05-01 10:29

Jeg er kommet i tanke om to funktioner til min box jeg gerne vil have den
til at udføre, nemmest muligt:

1) At logge al filadgang til samba-serveren på den.
2) At få den til at lave en "netoversigt" så netværket kan browses
automatisk/maskinelt, og informationerne puttes i et søgbart format.

Hvordan gør man nemmest det?

Ang 1) Jeg har set på audit til smb - men det ville være fedt hvis det i
stedet kunne trækkes ud via log level = 3 el. lign - altså uden
rekompilering af samba, da den faktisk kører superoptimalt som det er nu. Om
der skal perl/regexps/cgi-ting til er helt fint - findes der noget?

Ang 2) Efter devisen smbclient -L localhost -> brug informationerne til en
smbclient -L på de listede hosts, mount de listede shares på disse hosts
hvis muligt, og dump fil-listningerne til en fil. Gerne parallelle processer
mv, så det kommer så tæt på et ægte realtime-snapshot som muligt.

Alle idéer værdsættes!

// Steffen