Linjeskift i Alert-funktionen
Fra : Niels Skovmand

Dato : 23-05-01 09:44

Hej igen..

Jeg synes jeg spørger hele tiden, men jeg er rimelig newbie til
Clientside-sprogene..

Hvordan laver jeg linjeskift i en Alert("tekstteksttekst") funktion?
Og kan man eventuelt ændre det udråbstegns-billede, der automatisk følger
med?

På forhånd tak.
Niels Skovmand

Fra : Jakob Andersen

Dato : 23-05-01 09:58

"Niels Skovmand" <woodman@lite.dk> wrote in message
> Jeg synes jeg spørger hele tiden, men jeg er rimelig newbie til
> Clientside-sprogene..

I orden, det er jo det vi er her for.

> Hvordan laver jeg linjeskift i en Alert("tekstteksttekst") funktion?

med newline tegnet \n f.eks.

window.alert("Her er et \n linjeskift")

> Og kan man eventuelt ændre det udråbstegns-billede, der automatisk følger
> med?

I Javascript har man kun denne mulighed med alert(9 og så selvfølgelig
confirm() som har OK/Cancel knapper og et tænkeboks med et spørgsmålstegn.
Og derudover har man også prompt() som giver mulighed for at brugeren kan
skrive en tekst.

I VBScript kan man derimod godt ændre på billedværdien med en række
kommandoer, men så virker det jo kun i IE

--
"No matter how great and destructive your problems may seem now,
remember, you´ve probably only seen the tip of them."

Fra : Kim Søvø Pedersen

Dato : 23-05-01 11:33

> I VBScript kan man derimod godt ændre på billedværdien med en række
> kommandoer, men så virker det jo kun i IE

Hvis du vil lege lidt med msgbox i vbscript kan denne side anbefales:

http://wsabstract.com/javatutors/vbalert.shtml

Kim

Fra : Martin

Dato : 23-05-01 12:21

>med newline tegnet \n f.eks.
>
>window.alert("Her er et \n linjeskift")

Hov pas på her... \n videre... Der kommer også et indryk på 1 tegn..
Selvom det ser åndsvagt ud så skal der stå tekst\nslutter\nher
3 Linjer Hvor ALLE står mest til venstre i feltet

--
Bye for now Martin
http://natten-i.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-05-01 22:26

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> skrev

> I Javascript har man kun denne mulighed med alert

Man kan også lave et lille popupvindue - her kan man lave sit helt eget
design - også noget der ligner alert()-boksen.

--
Allan