Hund nummer 2 - HURRA!
Fra : Mette Andersen

Dato : 09-02-05 09:27

Ja, jeg skulle jo have fulgt MEGET bedre med i trådene om Angel og Tyson,
samt Nana og de 2 søde små.
Men jeg havde ikke drømt om at vi skulle have en til hund - det skal vi nu.
På torsdag skal vi ud og se den lille hundepige - også en yorkie, fra samme
opdrætter, men ikke samme forældre.
Hun bliver vores omkring 1/4 og nu har jeg selvfølgelig 100.000.000.000
spørgsmål om hvordan jeg gør samføringen så optimal som mulig for de to
skattebasser.

Hvis i vil linke til tråde med gode råd og vigtig info om dette mene, vil
jeg sætte stor pris på det.

På forhånd tak og mange hilsner

Mette - som sikkert ender med at blive hende den mærkelige med alle
hundene...

Fra : Pwh

Dato : 09-02-05 09:57

Mette Andersen wrote:
> Ja, jeg skulle jo have fulgt MEGET bedre med i trådene om Angel og
> Tyson, samt Nana og de 2 søde små.

Det glæder mig, Angel og TykkeTejs meget
(Tyson hedder pt TykkeTejs da han er kommet op på 45kg og nu er på skrump)

> Men jeg havde ikke drømt om at vi skulle have en til hund - det skal
> vi nu. På torsdag skal vi ud og se den lille hundepige - også en
> yorkie, fra samme opdrætter, men ikke samme forældre.

Tilykke med det, nu snegler timerne sig afsted indtil du får hentet hende

> Hun bliver vores omkring 1/4 og nu har jeg selvfølgelig
> 100.000.000.000 spørgsmål om hvordan jeg gør samføringen så optimal
> som mulig for de to skattebasser.

Jeg lod Angel og TykkeTejs møde hinanden ude i min have, Angel var noget
usikker på det store brød, hun var jo kun en orm på 6kg da jeg hentede hende
Så hun gjorde det eneste fornuftige for hende, hun satte simpelthen Tyson på plads
med snerren og hapsen, jeg var faktisk lidt bekymret til at starte med. Men allerede
næste morgen fes de rundt og hyggede sig sammen og har elsket hinande lige siden

> Hvis i vil linke til tråde med gode råd og vigtig info om dette mene,
> vil jeg sætte stor pris på det.

Start du bare nogle nye tråde, der er alligevel 1/2 dødt i gruppen lige for tiden.

> Mette - som sikkert ender med at blive hende den mærkelige med alle
> hundene...

Hæ, ja det kan værer vanedannende, jeg går allerede og pusler med tanken
om at få mig en vuffer mere måske til næste år.
Bare tanken om at komme hjem med en hvalp til de 2 bananer kan gører mig
helt glad, men Angel er nok for jaloux til at accepterer en mere, hun er noget
af det mest Farsyge jeg nogensinde har oplevet hos en hund

/Jens

Fra : Nana Sørensen

Dato : 09-02-05 14:21

"Mette Andersen" <jadetkuduli@etstedi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg sætte stor pris på det.
>
> På forhånd tak og mange hilsner
>
> Mette - som sikkert ender med at blive hende den mærkelige med alle

Hehe... Så vælter jeg også lige på banen.
Vi lod Peanut og Baby mødes midt i stuen, på vores udfoldede sovesofa. Baby
HADEDE Peanut da hun så ham. Hvad var det for en stor og voldsom en, der
bare SÅ gerne ville lege, midt i alt det skræmmende. Jeg havde en neutral
veninde med til mødet, så hun tog Baby i armene og jeg tog Peanut. Mest for
at Peanut ikke opfattede Baby som en der stjal hans mor fra ham. Peanut fik
lov til at snuse til hende, og han var allerede så forelsket. Hvilket Baby
IKKE var. Hun knurrede som en kaffemaskine og snappede efter ham, når han
kom for tæt på. Jeg aede bare begge hunde, og sørgede for at de begge følte
sig nogenlunde trygge, og lod dem ellers bare være. Fjernede dog Peanut, når
Baby gerne ville sove. For han fattede ikke lige princippet i at hvalpe også
skal sove, selvom han ENORMT gerne vil lege.
Efter fire timer, havde han fattet at det nye legetøj også skulle have fred,
og så var han mere rolig. Og så gik det bare fremad. Nu knusææælsker de
hinanden.
Vi har hele tiden sørget for at Peanut fik meget opmærksomhed, faktisk mere
end han plejede. Så han har faktisk slet ikke været jaloux overhovedet. Til
gengæld er han begyndt at ville sove under vores dyner, fordi Baby gerne
ville det helt fra starten. Han er desuden blevet meget mere rolig. Man kan
virkelig mærke at han får brændt en del hunde-energi af, som han kun kan med
andre hunde, og ikke med os.

Vi var lidt nervøse, de første gange de skulle være alene hjemme sammen, men
der har ingen problemer været. Det viser sig at Baby er en rigtig bitch, som
ikke har problemer med at sige fra. Når de lege-slås, så bider Peanut hende
ikke, ikke engang for at markere. Men hun bider sig til gengæld fast i hans
tykke kinder og hænger fast. De ELSKER hinanden. Der er ingen tvivl.
En dag sad jeg ved computeren og undrede mig over at de var så stille. Jeg
veder mig om, og ser det sødeste nogensinde. Peanut ligger på siden og
sover, og mellem hans for og bagben, helt inde på mavsen, ligger Baby og
snorker. Vi er begyndt at kalde dem yin og yang. De elsker simpelthen at
putte sammen. Når jeg står op om morgenen, står Peanut også lige op og
spiser lidt. Så lægger han sig igen, og myldrer Baby hen til ham for at
putte.
De kan bruge timer om aftenen på at ligge og pudse hinanden. De slikker
hinanden på ørerne, på poterne og på brystet. Simpelthen ren idyl. De kan
også ligge og snaske i den samme gufpind i flere timer.
De leger hele tiden. Heldigvis er Peanut stadig meget hvalpet og bliver ikke
træt af hende. Vi kender nogen, som også har to chi´s, hvor de fik nummer
to på samme tid som vi fik Peanut. Deres ældste hund var på det tidspunkt
2,5 år, og gad i hvertfald ikke at lege med den nye. Så jeg tror vi har
været heldige med Peanut og Babys alder. Selvom Peanut godt nok er blevet
voksen og flot, siden vi fik hende. Han er meget moden og storebroragtig.
Han er helt sikekrt blevet en mere harmonisk og glad hund, siden vi fik
Baby som hans permanente legekammerat.

Men bla bla... Blev pludselig til et meget langt indlæg. Sorry. Det
korte af det lange: Sørg for at passe på den gamle hund og giv dem et roligt
sted at mødes. Jeg havde ingen problemer med det, så jeg kan desværre ikke
råde i den retning, kun fortælle dig at at få en hund til, er det bedste vi
har gjort for Peanut og os selv.

Mvh. Nana

Fra : Nana Sørensen

Dato : 09-02-05 14:24

Og for dælen... TILLYKKE med den lilel nye. GYS! Det er næsten ikek til
at vente, når man først har set dem. Da vi valgte Baby, var der flere uger
til at vi kunen få hende hjem. Ventetiden var ulidelig.

Fra : MGA

Dato : 09-02-05 22:37

Tak for jeres beretninger indtil videre - det lyder bare bedre end godt

Jeg havde forestillet mig noget med at sende Kali på ferie hos kusine
Elisabeth i en uge (de elsker hinanden) så den lille ny kunne lære sit hjem
at kende i fred og ro - og vi hende. Men det er slet ikke sikkert det bliver
nødvendigt som i beskriver det!

Hvad med Kalis hundekurv, madskåle, maddeling, gåture osv?

Mette

Fra : Pwh

Dato : 09-02-05 23:11

MGA wrote:
> Tak for jeres beretninger indtil videre - det lyder bare bedre end
> godt

Jeps, du kan roligt glæde dig, at se sine hunde hygge sig sammen
er bare det hele værd

> [...]
> sit hjem at kende i fred og ro - og vi hende. Men det er slet ikke
> sikkert det bliver nødvendigt som i beskriver det!

Det ville jeg bestemt ikke gører, de skal såmænd nok finde ud af det
helt af sig selv.

> Hvad med Kalis hundekurv, madskåle, maddeling, gåture osv?

Tyson bruger næsten aldrig sin kurv, han foretrækker sofaen eller
gæstesengen i kontoret og de steder har han fra start af delt uden brok.
Der var dog en periode på ca 2 uger hvor Angel irrerterede ham så han
gik et andet sted hen hver gang hun lagde sig hos ham.
Men det gik over af sig selv, sådan nogle hvalpe kan jo også værer irrerterende
Angel fik self sin egen madskål, men de kan fint spise af det samme på samme tid
uden brok, dog ikke kødben, dem bliver der vogtet nidkært over
Gåturene gik nemt for mig, Tyson går jo altid uden snor, så jeg kunne koncentrerer
mig om at lærer Angel at begå sig ude i verden, Angel går nu også helt uden snor
så jeg har nogle nemme ture
Tyson var dog noget vagtsom lige i starten hvor Angel kom med ned på Engen,
det var faktisk sådan at han på et tidpunkt røg lige i flæsket på en hanhund der
bare ville snuse nysgerrigt til den lille, det fik jeg så forklaret ham (nakkerusk)
at jeg nok skulle tage mig af, og siden den dag har der ingen probs været.
Men husk endelig som Nana skriver, ikke at glemme Kali bare fordi der kommer
en sød hvalp, jeg har bevidst forfordelt Tyson lige fra start af. Bare med småting
som at han får mad først, han får først halsbånd på og den slags småting
der kan bekræftige ham i hans status som den højere rangerende hund.
Når Angel bliver voksen må de så selv finde ud af hakkeordenen, jeg tror faktisk
at det bliver Angel der bliver den der bestemmer, hun er væsentlig klogere og
en meget bestemt dame der snart matcher Tyson rent fysisk.

/Jens

Fra : Lene

Dato : 10-02-05 00:50

> Hun bliver vores omkring 1/4 og nu har jeg selvfølgelig 100.000.000.000
> spørgsmål om hvordan jeg gør samføringen så optimal som mulig for de to
> skattebasser.

Hej Mette.
Tillykke med den lille ny.
Jeg ville lade dem møde hinanden på neutral grund og sammen tage den lille
nye med hjem. og så ville jeg nok som andre også har skrevet være meget
opmærksom på den gamle og give den så meget opmærksomhed at den ikke føler
den nye kommer og tager opmærksomheden fra den.
Så ville jeg nok være meget opmærksom på når de skal fodres og fra starten
sætte fast at de har hver deres madskål og at man ikke tager fra hinanden.
Det kan nemli godt være der at problemerne opstår (hvis der overhoved opstår
nogle) - det kommer jo helt an på den gamle hunds temperament.
Tillykke med hundehvalpen og held og lykke med samføringen.

VH Lene