Denne gang gik det godt, men......
Fra : Peter

Dato : 04-02-05 01:37

Davs

I efteråret købte vi en brugt Border Colli, en han, omkring de to år, og
skilsmissehund. Med hunden fulgte et stort gummi tyggeben på ca. 21 cm.
Gummibenet var hundens bedste legetøj, og han var sød, når han stod der med
det i munden, og vi anede absolut ingen fare. Efter en 3 ugers tid, opdagede
jeg, at han næste havde fået bidt det ene store endestykke helt af, så jeg
fjernede det helt og derefter fik han benet igen.
En stor fejl.
Yderligere et par uger senere fandt jeg tilfældigt benet, og blev meget
overraket over, hvor lille det var blevet. Det blev straks smid ud, og jeg
tjekkede afføring for blå/grøn gummi og fandt da også nogle småstykker, og
beroligede mig selv med, at det var nok spist i småstykker.
ca 3 uger efter det, stop vi op til en opkast klat, med to stor stykker
gumme imellem.
Dette gentog sig ca 2 uger efter, men denne gang var der tre stor
gummiklumper i opkasten.
Sidste uge have vi flere opkast, bare væske, som kulminerede op til
weekenden, med 3 opkast natten til søndag, og efterfulgt af en kolossal
tørst, og absolut ingen appetit. Kontakt til dyrlægen. Igen kontakt til
dyrlægen mandag, da intet havde ændret sig. Besøg hos dyrlægen mandag
eftermiddag. Almen undersøgelse viste intet. Blev enige om, at et røntgen
sikket ville være en god ide. Røntgen viste et fremmedlegeme, mage til de
andre jeg havde med, i begyndelsen af tyndtarmen. Hunden opereret sidst
eftermiddag/først på aftenen og klar til afhentningen igen tirsdag sidst på
eftermiddagen. Heldigvis ingen indre skader eller komplikationer.
Jeg er nu i besiddelse af et stykke gummityggeben, på ca 2½ x 2½ cm, værdi
kr. 5.866,00.

Behøver jeg at sige at min hund ikke har mere gummi tygge legetøj.

Iøvrigt går alt tilsyneladende efter bogen. Han har været på stor WC, så der
er hul igennem, og vi kan igen trække vejret lettet.

Jeg forsøger at lægge et par billeder på dk.binaer. På billedet er kun vist
4 gummi stumper. De tre er de der kom op anden gang, dertil skal så lægges
de to stykker der kom op første gang (er smidt ud). Stykket til venstre for
tændstikæsken, er det der blev opereret ud. Tyggebenet svarer ikke rigtig
til det viste billede, idet det var blå/grøn, og med tykkere ende stykker
end det viste, og havde en total længde på ca 20 cm og en diameter på 2½ cm.

Preben.

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-05 06:47

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4202c3c3$0$160

> Behøver jeg at sige at min hund ikke har mere gummi tygge legetøj.

Ja, man skal passe på.
Mødte forleden en Flatcoated Retriever hos dyrlægen, som havde fået opereret
en sok ud. Ifølge dyrlægen var det en halvt spist knæstrømpe, der havde sat
sig på tværs.

> Iøvrigt går alt tilsyneladende efter bogen. Han har været på stor WC, så
der
> er hul igennem, og vi kan igen trække vejret lettet.

Godt at hunden er frisk igen, selvom det nok har været en hård omgang, både
for den og for jer.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 04-02-05 07:59

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
opereret
> en sok ud. Ifølge dyrlægen var det en halvt spist knæstrømpe, der havde

Det må da være en Flat-ting med sokker!!!
Jeg har døjet med at Robin spiser sokker, men der er heldigvis ikke sket
noget og vi kæmper for at holde dem fra ham og omvendt, men på en eller
anden måde kan den lille laban altid se sit snit til at få bisserne i en!
Kender til flere flattere med hang til sokker og det er godt nok en farlig
lyst at ha'! Troede vi var kommet problemet til livs, men så sent som i går
kom der en ud! Bliver godt når vi flytter og får mere plads. Så kommer alt
hvad der hedder rent og beskidt vasketøj nemlig så langt væk at han
(forhåbentlig) ikke kan få fat i dem!

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-05 12:39

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget og vi kæmper for at holde dem fra ham og omvendt, men på en eller
> anden måde kan den lille laban altid se sit snit til at få bisserne i en!

Ja, det er en lidt mærkelig vane med sokker. Kan godt forstå, at hunde
tygger i dem, men ligefrem at spise dem...
Flatten hos dyrlægen så heldigvis ud til, at være kommet sig godt. Den var
blevet opereret dagen før.

Assi elsker bamser, men hun spiser dem ikke. Tygger dem bare i stykker, hvis
vi ikke er hurtige nok til, at få hende til at "spytte" ud.

Held og lykke med flytningen. Flytter i på landet ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 04-02-05 17:13

> [...]
> tygger i dem, men ligefrem at spise dem...
> Flatten hos dyrlægen så heldigvis ud til, at være kommet sig godt. Den var

Det var godt den var kommet sig! Den er sikkert ikke blevet klogere af den
tur desværre!

> Assi elsker bamser, men hun spiser dem ikke. Tygger dem bare i stykker,
hvis
> vi ikke er hurtige nok til, at få hende til at "spytte" ud.

Jammen hvad er bamser ellers til for?

> Held og lykke med flytningen. Flytter i på landet ?

Tak for det.
Ja, vi flytter helt der ud hvor kraverne har opgivet at vende
og fortsætter ligeud i håb om at der kommer by længere fremme!

Der bliver masser af plads til de nu 4 hunde her hjemme, det kommende
hvalpekuld og vigtigst af alt vores 3 2-benede poder!

--
Rinnie Ilsøe
Flatcoat Litter planned Summer 2005

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-05 18:25

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse

> Den er sikkert ikke blevet klogere af den
> tur desværre!

Nej, det er den nok ikke...
Hverken Bibi eller Assi er blevet klogere efter, at de begge er blevet bidt
af naboens tæve og begge måtte sys, med et par ugers mellemrum.

> Jammen hvad er bamser ellers til for?

Ja, ungerne har jo rigeligt af dem.
De har dog lige to-tre bamser, der er totaltfredet. De bamser ligger så
altid øverst i køjesengen.
Har givet Assi en enkelt bamse, der bare er hendes, men hun vil gerne bytte
den gang imellem.

> Ja, vi flytter helt der ud hvor kraverne har opgivet at vende
> og fortsætter ligeud i håb om at der kommer by længere fremme!

Jeps, sådan bor vi også. Der er dejligt herude og god plads til både hunde,
børn, 4 katte og nu 14 marsvin.
Vi har forøvrigt to Flatkenneler, som (næsten ) naboer.
Har dog kun fået hilst på folkene, fra den ene kennel. Vi forsyner dem
nemlig med
vand.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-02-05 12:42

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> writes:

> Assi elsker bamser, men hun spiser dem ikke. Tygger dem bare i
> stykker, hvis vi ikke er hurtige nok til, at få hende til at
> "spytte" ud.

Siri tygger også kun i ting, hun hverken ødelægger eller spiser dem.
Så efter at have fundet min barndoms bamser godt våde kørte jeg i IKEA
og købte en bamse til hende. Så nu har hun sin egen bamse at putte
med, og så slipper mine!

Mvh Trine

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-02-05 20:15

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> writes:

> Jeps, sådan bor vi også. Der er dejligt herude og god plads til både hunde,
> børn, 4 katte og nu 14 marsvin.

Hallo. Kunne I ikke lige tage et andet sted hen med jeres huse på
landet og flytteplaner? Det er ikke os alle sammen der gider høre på
den slags!

Eller sagt med andre ord: Hvor jeg dog misunder jer!

Mvh Trine

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-05 20:54

> [...]
> den slags!
>
> Eller sagt med andre ord: Hvor jeg dog misunder jer!

Der er dejligt her på landet, men hvis vi får muligheden for det, vil vi nok
tage til Australien igen. Det må være det flotteste land på kloden, dejligt
dyreliv, dejligt varmt året rundt og folkene dernede er bare utrolig flinke
og ja- så er alting meget billigere Downunder, undtagen huse + kaffe.
Minuset er kakkelakker. De giver mig altså myrekryb.

Hvis jeg husker rigtigt : Bor dine forældre ikke også laaaangt ude på
landet ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-02-05 22:06

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> writes:

> Hvis jeg husker rigtigt : Bor dine forældre ikke også laaaangt ude på
> landet ?

Jo, men hvad hjælper det, når der er laaangt derop og jeg efterhånden
ikke kan køre derop selv? Jeg tror de fleste mennesker vil betakke sig
for at dele togvogn eller bussæde med Siri. Omend det sikkert kunne
give nogle sjove reaktioner. :)

Men jeg tager derop nogle dage i næste uge, bare mig og Siri, så skal
vi rigtig lege med Balder.

Mvh Trine, der glæææææder sig til at flytte på landet, det er bare så
besværligt, når jeg selv skal kunne køre til Århus og samtidig må det
kun være i et plan og der skal være masser af grund og det må ikke
være alt for faldefærdigt....

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 04-02-05 09:19

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Davs

Selv Davs

Men du har helt ret. Gummi er ikke legetøj til en hund, for det første, er
der så utroligt mange slags, og man har ikke en chance, for at se hvilken
slags det er. Hvis man F.eks tager nogle babysutter. Jeg havde for mange
år siden en Schæfer / Collie blanding, som var kommet afsted med at spise
selve sutten, altså kun den del, barnet har i munden. Tja det skulle da
være overkommeligt.... Heldigvis var min hund åbenbart et stort R..H.. For
den fik selv skilt sig af med det igen, men den lille sut, var blevet lige
så stor, som en fuldvoksen mands knyttede næve. Så mon ikke det har været
noget af en fødsel.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 04-02-05 10:14

Benny Mortensen 9380 wrote:
> Heldigvis var min hund åbenbart et stort R..H.. For
> den fik selv skilt sig af med det igen,

Man siger jo at herrer og hund tit ligner hinanden

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 06-02-05 11:06

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Man siger jo at herrer og hund tit ligner hinanden
>
> /Jens

Nåh jah..... Så tror da pokker.... Nå der er mere L... i livet end lagkage,
men der er jo også flere R..H..... end der er bagere.. ... Fortryder du
nu ikke alt det, som du har skrevet om Tyson ??? ))

Til Lene....
Asparges kan du bruge til mennesker, og godt tygget, men hunde ville sluge
dem hele, og så gør de ingen gavn. Det gavnlige skulle jo så være ved
skarpe og spidse genstande. Men det er et spil i lotteriet, for som man
siger.... Det kan vikle sig omkring... Og ikke ... Det vikler sig omkring.
Til gengæld er det langfibret, så i tilfælder af stop, eller tarmslyng, gør
det kun sagen værre.

M.V.H.....Benny..

Fra : dsadas

Dato : 04-02-05 16:32

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Davs

Vores Golden skulle af med noget afføring, der hang noget underlig ud af
enden. Jeg måtte bide i det sure æble og fjerne det der hang fra enden. Jeg
kunne ligeså fin trække en hel engangs babysvamp/klud ud. Troede først det
var en slags kæmpeorm men utroligt sådan en klud kan nå helskindet
igennem en hundemave.

Så vi holder også mere øje med hvad den løber med.

/tralala

Fra : Lene

Dato : 04-02-05 21:43

Hejsa.

Jeg har engang fået det råd at altid at have et glas med aparges stående i
tilfælde af at jeg ser min hund få slugt noget der ikke er så godt. så skal
man straks give dem en masse asparges (dem på glas). Det vil så pænt pakke
sig rundt om tingen og det hjælper med at der ikke er skarpe kanter.

Har hørt om en der har brugt det da hendes hund fik spist noget fra en bold.
og dagen efter kom det ud af den anden ende, pænt pakket ind i asparges.

Venlig hilsen Lene