vedr. loppemiddel
Fra : Ove Kristensen

Dato : 26-01-05 16:35

Hej allesammen !

På nedenstående link, kan man se et tips der går ud på, at man kan spare
penge på loppemidler ved at tage nogen fed hvidløg og knuse, og blande med
olivenolie, og give det i hundens mad, det skulle holde lopperne langt væk -
er der nogen som ved om dette er korrekt, og om sådan en toypuddel har godt
af spise det?

http://www.net.dialog.dk/~Susanne_Drews/husligt/tips.html

Med venlig hilsen og fortsat god dag
fra
Ove. ovek@adslhome.dk
Denne mail er kontrolleret
med Norton Antivirus 2005.

Fra : fam. Ager

Dato : 26-01-05 16:55

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> olivenolie, og give det i hundens mad, det skulle holde lopperne langt
> væk - er der nogen som ved om dette er korrekt, og om sådan en toypuddel

jeg giver mine knust hvidløg hver dag fra det tidlige forår til sen
efterår, og derefter ca. en gang ugentlig i vintermånederne.tidligere brugte
jeg hvidløgs kapsler, men det knuste skulle virker meget bedre.
jeg har aldrig været plaget af lopper, og flåterne synes heller ikke at
"bide på".

mvh. marie

Fra : Jonny og Annika

Dato : 26-01-05 17:21

Hej Ove.

Vores den ældste hund på 3 år, får en tsk. knust/tøret hvidløg hver dag. Hun
har aldrig haft lopper eller flåter. Den mindste på 19 uger får en 1/2 tsk
hver dag, og har heller ikke haft lopper eller noget. De skal bare lige
vende sig til smagen, i starten blandede vi hvidløgen i lidt leverpostej.
Det skal også lige siges at vi også bruger pro-vet, eller hvad det nu lige
hedder. Som vi drypper i nakken på dem, mod lopper og tæger/flåter, det får
de begge ca hver 2-3 mdr.
Det hvidløg vi bruger, køber vi hos olivers.

Hilsen Annika.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 26-01-05 19:21

> [...]
> jeg hvidløgs kapsler, men det knuste skulle virker meget bedre.
> jeg har aldrig været plaget af lopper, og flåterne synes heller ikke at

Her er det det samme. Vi har ikke haft loppe-problemer i 7 år og ingen af de
3 hunde har nogensinde haft flåter.

--
Rinnie Ilsøe
Flatcoat Litter planned Summer 2005

Fra : knm

Dato : 26-01-05 20:04

> [...]
> brugte
>
> Her er det det samme. Vi har ikke haft loppe-problemer i 7 år og ingen af

Jeg er nødt til lige at spørge om alle hunde kan tåle det?? Vi har en
papillion som jeg synes har en,synes jeg, sart mave.

Jeg synes ikke der skal meget til før hun får ondt i maven og der er en
rumlen og skrumlen på hende...
Tror I hun kan tåle hvidløg og skal det være tørret eller frisk hvis hun
kan??

Hun har nemlig loppeallergi, og er derfor meget plaget hvis hun får
lopper...

Hårber på et svar og på forhånd tak..

Karina

Fra : Jonny og Annika

Dato : 26-01-05 20:12

Hej igen.

Om ens hund kan tåle det, er jo lidt svært at svare på. Der er næsten ikke
andet for end at prøve det, og så starte med lidt af gangen, blandet i noget
lækkert.

Hilsen Annika

Annika og Jonny Holm

Fra : Battlefield´s

Dato : 27-01-05 14:54

"Jonny og Annika" <jones-annika@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Om ens hund kan tåle det, er jo lidt svært at svare på. Der er næsten ikke
> andet for end at prøve det, og så starte med lidt af gangen, blandet i

Hej
Katte kan ikke tåle hvidløg (eller andre typer af løg), så der kan måske
godt være nogle hunde, der heller ikke tåler det.
Men, som Annika skriver, så prøv med lidt af gangen.
Hilsen Vibeke

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 27-01-05 16:43

On Wed, 26 Jan 2005 20:04:08 +0100, "knm" <knm@dvdtown.dk> wrote:

> [...]
>kan??
>
>Hun har nemlig loppeallergi, og er derfor meget plaget hvis hun får

der er tidligere blevet sendt et link herind hvor det stod beskrevet
at hunde kan dø af for meget hvidløg, og med sådan en lille hund som
din ville jeg slet ikke turde eksperimentere med det

(1) Amin Jensen der var på badeferie har lovet de thailandske myndigheder at

Fra : knm

Dato : 27-01-05 20:05

> der er tidligere blevet sendt et link herind hvor det stod beskrevet
> at hunde kan dø af for meget hvidløg, og med sådan en lille hund som
> din ville jeg slet ikke turde eksperimentere med det

Okay, tak for det, jeg tror jeg vil lade være så...