Digital Videokamera - Hvad skal jeg købe
Fra : Troels Jensen

Dato : 23-05-01 05:26

Hej

Hvilket digitalkamera skal jeg købe?
Hvad skal jeg holde øje med det kan?
Har set lidt på følgende:
Canon DM-MW3i + MemoryCard
Sony DCR-TRV20

Hilsen
Troels

Fra : Henning

Dato : 23-05-01 06:30

On Wed, 23 May 2001 06:26:18 +0200, "Troels Jensen"
<tkjensen@image.dk> wrote:

>Hej
>
>Hvilket digitalkamera skal jeg købe?
Tja, hvad skal du bruge det til?
>Hvad skal jeg holde øje med det kan?
Det hele - kun pengepungen sætter begrænsning!

Som et minimum; Optisk zoom, (digital zoom er intet værd - det er kun
en enten/eller-zoom), batteriforbrug, indbygget blitz, tv-udgang,
justering af lysfølsomhed, auto-udløsning, kan det bruges som
web-camera oma.

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Henning

Dato : 23-05-01 13:49

On Wed, 23 May 2001 07:30:02 +0200, Henning <ingen@email.tx> wrote:

>Tja, hvad skal du bruge det til?

Hov, jeg overså at du i sbuj. havde skrevet videokamera!
Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Quincy

Dato : 23-05-01 15:40

> Hov, jeg overså at du i sbuj. havde skrevet videokamera!

Hehe... jeg var lige ved at fare i blækhuset og spørge bl.a..... "tvudgang??
Hvilket videokamera har ikke tvudgang??" *G*.

Jeg synes, vi mangler nogle informationer. Hvormeget vil du betale? Hvad
skal det bruges til? Som Henning skriver er digital zoom totalt ubrugelig
til seriøs brug. Nogle kameraer blærer sig med 300X digital zoom. Totalt
ubrugeligt, da hvert pixel bliver enormt. Prøv at kigge på flg. forhold:

Har kameraet LCD-skærm?
Farvesøger?
Optisk stabilisering?
Hvormange gange optisk zoom? (DV fås med ca. 10x, hvor D8 fås med op til
25x)
Er der DVin? Og skal du i det hele taget bruge DVin? (Digital
videoredigering)
Og derudover er størrelse og vægt også en vigtig faktor. De mindste
DV-kameraer kan ligge i håndfladen, og transporteres i inderlommen.

Hilsen

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15883547

Fra : Troels Jensen

Dato : 23-05-01 17:48

> [...]
> til seriøs brug. Nogle kameraer blærer sig med 300X digital zoom. Totalt
> ubrugeligt, da hvert pixel bliver enormt. Prøv at kigge på flg. forhold:

Det skal bruges til seriøs hjemmebrug og må gerne koste omkring 15.000,00
kr.
Har kigget lidt på:
Canon DM-MW3i + MemoryCard
Sony DCR-TRV20