Sure øre
Fra : Kaare

Dato : 16-01-05 12:53

Hejsa.

Vi har en lille sød lab (Nana) på lidt over et år. Hendes problem er, at hun
lider af konstant sure og snaskede ører.

For det første lugter det væmmeligt, og for det andet så kan det vel heller
ikke være så sundt for hende.

Mit spørgsmål er ny, er det noget der kan kureres? Jeg tror hun har det
efter sin far.

Andet spørgsmål, hvordan renser vi bedst hendes øre? Vi har været til
dyrlæge med hendes far, hvor han rensede hans øre. Han brugte vat med en
eller anden væske på. Hvad kan det have været?

-K

Fra : The MANN

Dato : 16-01-05 14:30

> [...]
> dyrlæge med hendes far, hvor han rensede hans øre. Han brugte vat med en
> eller anden væske på. Hvad kan det have været?

Hej Kaare

Jeg bruger selv "hunde ørerens " fra Pharmalet ,kan købes på apoteket til ca
60 kr for 130 ml

Held og lykke

The MANN

Fra : Karina

Dato : 16-01-05 14:48

"Kaare" <kjn49@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> dyrlæge med hendes far, hvor han rensede hans øre. Han brugte vat med en
> eller anden væske på. Hvad kan det have været?

Hej

Hos dyrlægen kan du købe ørerens. Det kan dryppes i øret og derpå masseres.
Eller man kan komme det på vat og gnide det i øregangen.

Mange hilsner

Karina

Fra : F Andersen & J Peder~

Dato : 16-01-05 20:17

Hej
Vil høre om du har haft hende hos dyrlægen for det. Da jeg synes det lyder
som øremider. Det skal behandles, og smitter meget.

Hilsen Janni

Fra : Kaare

Dato : 16-01-05 23:08

Oki, det lyder jo ikke så godt. Udfra hvilke iagttagelser mener du at kunne
konkuldere det? Jeg har ingen erfaring med øremider, men for mig ligner det
bare nogle ekstremt fedtet ører.

Tak for jeres gode svar. Vi vil gå på apoteket og prøve at rense lidt ud i
øregangen :)

-K

Fra : Tina Christiansen

Dato : 16-01-05 23:42

> [...]
> bare nogle ekstremt fedtet ører.
>
> Tak for jeres gode svar. Vi vil gå på apoteket og prøve at rense lidt ud i

Hej Kaare

Øremider ligner kaffegrums i ørene. Du kan ikke være i tvivl, hvis det
ligner kaffegrums, så er det bare lige et hurtigt smut til dyrlægen i
morgen.

Det er altså ikke så svært at komme af med....

I tilfældet af at det ikke er miderne, så fik jeg det ganske gode råd fra
min dyrlæge om at lade ørene være... hvis jeg endelig skulle rense lidt,
anbefalede han madolie på en tot vat og så renser man kun det udvendige øre
og ikke længere ind en man kan komme med fingeren.

Pøj pøj

Med venlig hilsen

Tina og hundene

www.tinachr.dk

Fra : Ragna

Dato : 17-01-05 09:26

Hej Kaare!

Desværre tror jeg ikke, at du slipper for en tur til dyrlægen.
Det lyder nemlig som det samme problem, som vores gamle schæferhund havde.
Dyrlægen sagde, at lugten af sure sokker betød en svampeinfektion.
Vores hund fik renset ørerne godt op, hvorefter han fik noget (antibiotika?)
dryppet i øret.
Han fik også en sprøjte, som skulle angribe problemet indefra, og det hjalp
hurtigt.

Lige en eftertanke.... Du bruger vel ikke Frolic som godbidder?
Mærkeligt nok lader det til at kunne disponere for infektioner i øret..

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 17-01-05 12:55

> [...]
> dyrlæge med hendes far, hvor han rensede hans øre. Han brugte vat med en
> eller anden væske på. Hvad kan det have været?

Som så mange andre har sagt, kan du få noget at rense ørene med, men det er
ret vigtigt, at du tager hundens øre, og hiver op i det ( ikke hysterisk
hårdt) til det lige giver sig en smule, så bare en vartampon og så langt ned
i øret, du kan komme. Du kan ikke skade hunden på nogen måde, for selve det
inderste af øret ligger indenfor. Men som der før er skrevet, så skal du ha'
lidt fart på, inden det kan sætte sig til noget permanent.

/Ole

Fra : Winther

Dato : 17-01-05 14:07

> [...]
hun
> lider af konstant sure og snaskede ører.

Er det øremider eller svampeinfektion så hjælper det selvfølgelig ikke med
ørerens. Syner du ikke godt du kunne bruge et dyrlægebesøg på hunden? At
faderen har været til dyrlæge slår vel ikke helt til.

Vh. Winther

Fra : Kaare

Dato : 19-01-05 00:51

> ørerens. Syner du ikke godt du kunne bruge et dyrlægebesøg på hunden? At
> faderen har været til dyrlæge slår vel ikke helt til.
>
> Vh. Winther

Nej det gør det selvfølgelig ikke. Det var heller ikke det jeg skrev. Jeg
var bare kommet til den, måske fejlagtige konklusion, at hun måske havde
arvet tendens til sure øre fra sin far. Samme tendenser til, eksempelvis
sure tær, kan jeg sagtens nedarves fra forældre til børnb hos mennesker.

Jeg vil få hende til lægen hurtigst muligt, så hun kan komme af med
"kaffegrumset". Takker!

-K

Fra : Kaare

Dato : 23-01-05 12:37

Ingen mider! ;)

Vi var hos dyrlægen. Han mente det var "normal" betændelse. Så vi fik
ørerens og noget bakteriedræbende med hjem som vi skal rense hendes øre i de
næste 10 dage.

Mvh Kåre