engelsk springer spaniel hvalp fodring..
Fra : qfha

Dato : 16-01-05 07:29

>Kald mig naiv fordig jeg TROR noget ...

Jamen det vil jeg godt. Det er utrolig blåøjet.

Vis mig den forskning som ikke kun baseres på måling og vurdering af
ernæringsindholdet. Dette er rent regnemæssigt, og baseret på nogle
forudsætninger man stiller op som et ideal. (ren teknik).
Der er ingen forskning som over mange år som vurderer effekten af det
pågældende produkt. Det er der simpelthen ikke ressourcer til. De har
ikke hunde gående i forskninsøjemed hele hundens liv og foretager
forskning udfra disse.
Forskningen bygger på hypoteser. Som verifiseres eller falsifiseres
udfra det opstillede ideal. Ren teori. Idealet kan ændres i morgen og
dermed de "rigtig" meninger.

Opdrætterenes viden bygger på konkrete resultater af brug af
produktet.
Der er kontant afregning ved kasse 1. Har du mange hunde og opdræt af
mange kuld, danner der sig snart et billede af brug af forskellige
foderprodukter og effekten af disse. Bl.a. at hvalpe oftest
fejludvikles ved brug af hvalpefoder.

Forskning indenfor kæledyrsområdet er i øvrigt meget nyt og ikke
særligt validt. Dette gælder i øvrigt også viden om HD. Der er ingen
forskning der påviser at HD er arveligt.

Mvh
Opdrætteren med baggrund i forskningsverdenen

Fra : bodil

Dato : 16-01-05 10:16

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forskning der påviser at HD er arveligt.
>
> Mvh
> Opdrætteren med baggrund i forskningsverdenen

Ved du hvad Qfha
Du kan ikke bilde mig ind at opdrættere lige meget hvor mange kuld de har,
kan vide at netop det foder jeg bruger er forkert og giver fejlernærede
hunde.
Hvilke hunde opdrætter du?
Hvis HD ikke er arveligt hvad skyldes det så?
Mener du at foder og fodringsmetode er skyld i HD?
Hvordan kan det så være at man kan følge HD i bestemte linier?
De fodrer måske med det samme alle sammen?
Jeg tror bare du som opdrætter prøver at tørre HD over på dine hvalpekøbere.
Bodil