nytårsaften no. 2
Fra : Nana Sørensen

Dato : 02-01-05 16:01

Hejsa alle..

Så er vi vel igennem nytårsskyderiet. Både Peanut og Baby klarede det max
fint. Faktisk så sov de begge fra hele lortet, selvom Peanut da lige
vraltede hen og kiggede ud kl tolv. Ingen problemer der der ikke kunne løses
med kiks. LOL

Nogen siger at angsten først kommer anden gang de oplever det. Har det noget
på sig, og hvis ja, hvordan kan det så være?

Mvh. Nana

Fra : Nana Sørensen

Dato : 02-01-05 16:04

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen siger at angsten først kommer anden gang de oplever det. Har det
> noget på sig, og hvis ja, hvordan kan det så være?

Hov... Glemte noget andet. Næste år.. Er det så en god ide´ at skaffe noget
beroligende til dem, bare for at have det i baghånden, HVIS de nu kegler
helt ud. Bare så man ikke står med dem nytårsaften, og ikke kan afhjælpe
deres angst. Kan dyrelægen godt udskrive noget, selv om problemet ikke er
der endnu?

Mvh. Nana

Fra : Jimmy

Dato : 02-01-05 18:08

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> wrote in message

> Hov... Glemte noget andet. Næste år.. Er det så en god ide´ at skaffe
noget
> beroligende til dem

Ja det er en rigtigt god ide.
Du vil være ked af det, hvis du ikke havde købt noget og havde brug for det.

Vi har købt Baldrian i håndkøb hos Matas og noget spray mod angst hos
mennesker, som også skulle virke på hunde.

Vores dyrlæge ville ikke udskrive noget uden at vi havde et stort problem,
da det skulle være et kraftigt stof de blev dopet med.

Jeg vil tro man kan komme langt med gardine trukket for så de ikke kan se
lyset og relativ høj radio, hvis de skulle være nervøse.

Mvh
Jimmy

Fra : Nana Sørensen

Dato : 02-01-05 22:27

"Jimmy" <bla@bla.bla> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg vil tro man kan komme langt med gardine trukket for så de ikke kan se
> lyset og relativ høj radio, hvis de skulle være nervøse.

Virker det der baldrian? Jeg ved at det virker på mennesker, men de fleste
katte blive mystiske af det. Og hvordan er måden at dosere på? Jeg kiggede
på en pakke hunde-stesolid-agtige piller hjemme hos en ven. Det var noget
med een pille per 10 kg legemsvægt. Hvordan f... doserer jeg det til en hund
på 3 kg? En tredjedel pulveriseret pille? Og hvad nu hvis de skal sluges
hele? Er det baldrian noget i dråbeform?

Jeg kan godt forestille mig at det er krasse sager de doper hundende med.
Min venindes cavalier er meget bange, og bliver derfor dopet. Da de gik tur
tidligt på aftenen, var han så stenet at han væltede da han skulle lette
ben. LOL Stakkels hund, men det hjælper på dens angst.

Mvh. Nana

Fra : Jimmy

Dato : 02-01-05 18:05

> [...]
noget
> på sig, og hvis ja, hvordan kan det så være?

Det har jeg også hørt, men Tyson var ikke det mindste bange.
Han var med ude og tisse og selvom der var nogle gigantiske brag gjorde han
ikke andet end at se på lyset.
Den lille var heller ikke det fjerneste bange her på hendes første
nytårsaften.

Man kunne dog godt mærke på dem at alt ikke var som det plejede. Tyson gik
lige i røven på mig uanset hvor jeg gik.

Så i vores tilfælde har det ikke passet med anden nytårsaften.

Mvh
Jimmy

Fra : Nana Sørensen

Dato : 02-01-05 22:31

> [...]
> lige i røven på mig uanset hvor jeg gik.
>
> Så i vores tilfælde har det ikke passet med anden nytårsaften.

Jeg satser godt nok på at de klarer det ligeså fint næste gang. Jeg er ikke
så bekymret for Peanut, han er en rigtig modig lille en. Han er ikke bange
for ret meget andet end støvsugeren. Jeg kunne godt se på ham at han ikke
var GLAD, men kiks kan redde meget. Det er mere Baby, jeg er bekymret for.
Hun virker lidt mere forsigtig, og er generelt mere reserveret og nervøs,
uden at det er generelt. Peanut var jo også bare den gladeste balladehvalp,
der bare vadede ind i folks hjerter. Han elsker alle, ligemeget om de kan
lide ham eller ej. Hans glansnummer er at lægge sig i skødet hos en af mine
venner, der bare syntes at små hunde er SÅ klamme. LOL Vi har hegnet vores
have grundigt ind. Ikke fordi vi er bange for at han løber væk fra os, men
fordi han ville gladeligt løbe efter folk der sagde hej til ham igennem
hækken. Han kigger stadig undrende efter folk, når de ikke bøjer sig over
ham og aer ham.

Mvh. Nana