Vi skal have hund....
Fra : Steen Jensen

Dato : 21-12-04 16:46

Hej

Vi har bestemt os for en lille hund, som er indleveret på et
dyrehospital, fordi ejeren skulle flytte.

Det er en hvalp på 12 uger, og hunden har fået lov til at blive på
dyrehospitalet til nytåret er skudt ind - jeg syntes det ville være synd
at trække den hjem til et fremmed sted.

Kan en hund bedst lide at have en hundekurv som er 'hundens sted', eller
er det bedre at lave et lille sted med tæpper, som fungerer som hundens
soveplads etc.?

--
Steen
noX

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-12-04 17:16

isteen@osx.dk (Steen Jensen) writes:

> [...]
>
> Det er en hvalp på 12 uger, og hunden har fået lov til at blive på
> dyrehospitalet til nytåret er skudt ind - jeg syntes det ville være synd

Ualmindeligt skræmmende. Ikke at I tager den og heller ikke at I
vælger at lade den blive til efter nytåret, men at en hvalp på 12 uger
skal omplaceres fordi ejeren skal flytte!

> Kan en hund bedst lide at have en hundekurv som er 'hundens sted', eller
> er det bedre at lave et lille sted med tæpper, som fungerer som hundens
> soveplads etc.?

Det er meget forskelligt. Siri, newf, har en kurv, men sover altid på
gulvet. Balder, gammel dansk, elsker sin kurv og sover altid der. Mine
svigerforældres blanding sov også på gulvet. Alfred, mine forældres
gamle gammel dansk var absolut også en kurvehund, men kunne dog lokkes
til gulvet, hvis der var en solstråle. :)

Her er det sidste billede der blev taget af ham.
http://trinekc.dk/Images/paagulvet5(sidste).jpg
I hans "unge" dage sov han bare på gulvet, men til sidst var han så
tynd, at han skulle ligge på noget.

Ikke at mit svar kan bruges til andet end: Det ved jeg ikke, prøv jer
frem. :)

Held og lykke med den lille nye, det må være svært at vente så lang
tid.

Mvh Trine

--
Juletræer, normanns 100 kroner og dekorationsgran 10 kroner pr. kg.
Adventskranse fra 25 kroner og kirkegårdskranse fra 40 kroner

Fra : Steen Jensen

Dato : 21-12-04 18:25

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote:

> Held og lykke med den lille nye, det må være svært at vente så lang
> tid.

Tak for det, heldigvis bor den ikke så langt fra os, så vi kan kigge ind
til den, engang imellem.
--
Steen
noX

Fra : Clas Lau

Dato : 21-12-04 22:01

Er det for jeres eller hundens skyld at I venter med at hente den?

Jeg er ret sikker på at den vil have det meget bedre hos jer end hos en
dyrlæge hvor den sansynligvis sidder under kennelligende forhold. Hvis det
er fordi I skal ud og rejse eller andet kan I jo nok ikke have den med, men
ellers er en juleferie jo helt perfekt til at hunden kan vænne sig til dens
nye hjem inden at hverdagen igen starter i det nye år.

De unge uger er meget vigtigte som prægning. Derfor er 1 eller flere uger
under kennelligende forhold meget ugunstigt især i hans/hendes alder. Den
prægning som I kan opnå på en uge i denne unge alder kan tage måneder eller
år for en voksen hund.

Skynd dig at hente jeres nye familie medlem - giv den en hyggelig jul med
sin nye familie. Nytåret er jo ikke farligt for en lille hund, og hvis den
nu i denne unge alder vænner sig til larm og støj kan I lægge grundlaget for
at hunden ikke senere udvikler støjfobi (bange for fyrværkerri, skud og
andet larm).

Held og lykke med den lille nye.

-Clas-

Fra : Steen Jensen

Dato : 21-12-04 22:21

Clas Lau <clasNOSPAM@sleepmonsters.dk> wrote:

> Er det for jeres eller hundens skyld at I venter med at hente den?

Begges, vil jeg tro.

I julen er her mange gæster, og nytårsaften holder vi altid hos nogle
venner. Vi kunne såmænd sagtens få lov til at tage hunden med, men jeg
er af den overbevisning, at hunden ikke vil have godt af det.

Dyrlægen, som den bor hos for tiden, mener det samme.

--
Steen
noX

Fra : Mus

Dato : 21-12-04 19:18

Steen Jensen <isteen@osx.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1gp5l30.1u64nw6wy62o8N%isteen@osx.dk...
> [...]
>
> Det er en hvalp på 12 uger, og hunden har fået lov til at blive på
> dyrehospitalet til nytåret er skudt ind - jeg syntes det ville være synd

Det må godt nok være en pludselig flytning siden man ikke har vidst det før
man anskaffede sig hvalpen. Hvilket jo sker fra hunden er 8-10 uger.

> Kan en hund bedst lide at have en hundekurv som er 'hundens sted', eller
> er det bedre at lave et lille sted med tæpper, som fungerer som hundens
> soveplads etc.?

Jeg tror det er meget forskelligt. He he vores elsker sengen - ups.

LN

Fra : Pwh

Dato : 21-12-04 20:03

> Jeg tror det er meget forskelligt. He he vores elsker sengen - ups.
>
> LN

Det gør mine også,
det fandt jeg ud af var mindre "delikat" da Angel kom i løbetid

/Jens (der fandt ud af hvorfor det kaldtes løbetid)

Fra : Clas Lau

Dato : 21-12-04 22:03

Også vores... alle tre. Hyggeligt jo tak, men det er ikke altid man er lige
kæk om mogenen når man har lagt fundstændigt vrædet rundt det meste af
natten. Mangler jeg lige at sige at vores hunde alle er schæfer størrelse og
opefter...

-Clas-

Fra : Rikke Andersen

Dato : 22-12-04 08:35

> Det gør mine også,
> det fandt jeg ud af var mindre "delikat" da Angel kom i løbetid
>
> /Jens (der fandt ud af hvorfor det kaldtes løbetid)

HA HA jeg kan se det for mig og sidder og hygger mig over det

Juleknus fra Rikke