Hundesikring af haven
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-12-04 16:18

Hej

Siri mener at naboernes haver er meget mere spændende end vores egen.
Vi har sagt nej, når hun prøver at smutte ud. Vi har sat hegn op i 60
centimeters højde, men hun bøjer bare de jernstænger det er sat op
med.

Der er ingen tvivl om at den bedste løsning er at grave ordentlige
hegnspæle ned og sætte et hegn op i en fornuftig højde. Det er bare så
pokkers dyrt, og specielt når vi regner med at flytte inden for de
næste 6 måneder og så skal til at gøre det hele igen. Når vi flytter,
skal hele haven hegnes ind med et solidt, godt hegn. Men vi vil
hellere have pengene til at kunne gøre det ordentligt.

Så der skulle vel ikke være nogen der ligger inde med en rigtig god
ide? Hunden er en newf-hvalp og hun er stærk som bare pokker. Og hun
vil altså ud.

I går aftes møvede hun hegnet ned og sprang de 1,5 meter ned i naboens
have!

Mvh Trine

--
Juletræer, normanns 100 kroner og dekorationsgran 10 kroner pr. kg.
Adventskranse fra 25 kroner og kirkegårdskranse fra 40 kroner

Fra : Pwh

Dato : 18-12-04 17:15

Trine Kornum Christiansen wrote:
> [...]
> hegnspæle ned og sætte et hegn op i en fornuftig højde. Det er bare så
> pokkers dyrt, og specielt når vi regner med at flytte inden for de

I stedet for hegnspæle købte jeg selv nogle specielle spyd hos Harald Nyborg,
dem kan i jo let hive op igen og tage med til det næste sted når i flytter og hvis
i samtidigt køber noget 120cm højt hegn er det jo let at rulle sammen og tage med.

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-12-04 20:50

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> næste sted når i flytter og hvis i samtidigt køber noget 120cm højt
> hegn er det jo let at rulle sammen og tage med.

Var det dem her?
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3994&Grp=&n=30100&KundeID=jj9mOnKXBTHDDA4np3nje9wXe33nO2R

eller dem her?
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4179&Grp=&n=30100&KundeID=jj9mOnKXBTHDDA4np3nje9wXe33nO2R

eller dem her?
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6078&Grp=&n=30100&KundeID=jj9mOnKXBTHDDA4np3nje9wXe33nO2R

De øverste er nemlig dem hun bare bøjer og smutter ud alligevel.

Mvh Trine

Fra : Tyfon

Dato : 19-12-04 01:25

> [...]
> Adventskranse fra 25 kroner og kirkegårdskranse fra 40 kroner
> Stort udvalg i dekorationsmateriale, julepynt, lys og gaveideer

Ski ikke noget af det der der kan holde sådan en vovse inde
Vinkel jern er vejen frem til sådan en
Lav selv nogen "pæle" af vinkeljern på en længde af 2meter til 2meter og
20cm
Bank dem 1 meter ned i jorden også 120cm hegn op mon ikk det kan holde den
inde .. det kan jo også pilles op når de skal flyttes

Maj Britt

Fra : Pwh

Dato : 19-12-04 19:21

Trine Kornum Christiansen wrote:

> eller dem her?

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4179&Grp=&n=30100&KundeID=jj9mOnKXBTHDDA4np3nje9wXe33nO2R

Lige på en studs
Undskyld jeg var for doven til at linke, jeg troede kun de havde en slags

/Jens

Fra : ST

Dato : 20-12-04 18:15

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i samtidigt køber noget 120cm højt hegn er det jo let at rulle sammen og
> tage med.
>
> /Jens
>
>Kender alt til problemet - har tidligere haft rottweilere. så køb hegn på
>180 cm, alt andet er spild af penge, fordi de store hunde stiller sig på
>bagbenene og skyder sig over hegnet. Så allier jer med den lokale
>blikkenslager, det gjorde vi. Her kan man hente mange solide jernrør, som
>lige skal børstes af, skæres til og males grønne, evt. bore huller i dem
>foroven. De stolper giver sig ikke så let, når de bankes 1/2 meter ned i
Men finessen er, at når kræet ikke kan komme over - så graver den sig under.
Det undgår man ved at "flette lange (næsten gratis) rør"i den underste del
af hegnet. Så skærer man nogle rør over, og banker dem til teltpløkker i
overstørrelse, som fæstner hver underliggende rør til jorden.
Til jeres trøst kan jeg oplyse at problemet bliver løst for de næste 15-20
år. Så er det bare ærgeligt at man skal flytte. Jeg har selv etableret
systemet siden 1967. Det har overlevet 3 rottweilere, både en han på 80 kg
og 2 tæver i 60 kgs klassen, samt en korthårs jagthund, min lille nye D/S
gårdhund har totalt opgivet at komme ud - han bor i "fort knox", og med de
ræve vi har er det nok godt for ham - det aspekt skal vi nok også have med .
God arbejdslyst og glædelig jul til alle
Susanne

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-04 20:35

> [...]
> Vi har sagt nej, når hun prøver at smutte ud. Vi har sat hegn op i 60
> centimeters højde, men hun bøjer bare de jernstænger det er sat op

Nu er 60 cm. hegn vel ikke så højt til en Newf.- hvalp.Ikke fordi vores hegn
på 90 cm. til en GD-hvalp er så meget bedre, men Assi respektere det dog
fint.
De 90 cm er dog alligevel en smule bedre, så hvis i sætter et 90 cm. eller
endnu bedre et 120 cm. hegn op i stedet, mon så ikke, at hun kan lærer at
acceptere grænsen lidt bedre, når hun ikke bare, kan både kigge over og gå
hen over hegnet.

Vi har også bare brugt nogle billige jernpæle fra HN. De pæle hvor man får
20 stk. for 100 kr. Vi skulle også bruge 13 ruller hegn og hegne det hele
hurtigt ind for vores gamle hund Buffys skyld. Hun kunne finde væk fra
huset, men ikke finde hjem igen.

Inden i investere i de rigtig solide pæle, så prøv først om et højere hegn,
ikke kan hjælpe på hendes udbrydermani.
Et par ruller af det lidt højere hegn, er ikke så dyrt i HN.

Tit er den mere synlige grænse nok til, at holde hunden inde, men hvis de
virkelig vil ud, så kan de selvfølgelig sagtens det og så skal man jo så
prøve at opdrage hunden til, at forstå hvor grænsen går. Men jeg ville da
lige teste hende, med et højere hegn først...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-12-04 20:52

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> writes:

> [...]
> 20 stk. for 100 kr. Vi skulle også bruge 13 ruller hegn og hegne det hele
> hurtigt ind for vores gamle hund Buffys skyld. Hun kunne finde væk fra

Det er dem hun bare bøjer. :( Og de er heller ikke høje nok til at
holde et hegn på mere end de 60 cm. Så jeg tror jeg vil kigge på dem i
HN, som er beregnet til får og heste og den slags. Bare det er noget
vi kan tage med igen.

Mvh Trine

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-04 23:53

> [...]
> holde et hegn på mere end de 60 cm. Så jeg tror jeg vil kigge på dem i
> HN, som er beregnet til får og heste og den slags. Bare det er noget

Vores pæle er 120 cm. svjh. De går et lille stykke under hegnet, når de er
sat i jorden, men holder ellers fint. Men hvis Siri skubber meget til
hegnet, så kan jeg godt se, at det nok ikke holder.
Ellers må i kigge efter brugte træpæle i dba. Det plejer at være rimeligt
billigt, men det er jo ikke lige årstiden, hverken for salg af træpæle ( går
jeg ud fra ) eller til at arbejde med et pælebor.
Hvor stor er jeres have egentlig ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : fam. Ager

Dato : 18-12-04 22:10

> [...]
> acceptere grænsen lidt bedre, når hun ikke bare, kan både kigge over og gå

Av-av...(-;
Vi måtte forhøje vores 100cm. hegn til 160cm, rundt om en 2500 kvadratmeter
stor grund, for en cairnterriers skyld!! vil man ud til dejlige tæver, så
kommer man sgu ud!....(-;

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-04 23:45

> [...]
kvadratmeter
> stor grund, for en cairnterriers skyld!! vil man ud til dejlige tæver, så

Hi hi, ja en Cairnterrier kan vel næsten gå igennem masken i hegnet.
Vores katte går i hvert fald fint igennem, men de er selvfølgelig også mere
"elastiske" end en hund. Vores lille DS-gårdhund, der er på størrelse med
kattene, går dog ikke igennem, men kan nok sagtens gå igennem havelågen, som
nok er lavet med lidt for brede mellemrum.

Men hvis hundene virkelig vil ud, så kan det være svært at holde dem inde.
Hvis hegnet er for højt, så kan man jo bare grave under.

Vores nabos schæfere, har også været på besøg her, selvom havelågen har
været lukket. Den ene gang havde de rykket noget hegn af en træpæl ved
lågen. De andre gange må de have sprunget over.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : fam. Ager

Dato : 19-12-04 08:39

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> været lukket. Den ene gang havde de rykket noget hegn af en træpæl ved
> lågen. De andre gange må de have sprunget over.

Ha-Ha!! de Ebbe, som cairnen hedder var hvalp, måtte jeg rende på røv og
albuer rundt langs hegnet og sætte kryds i maskerne med ståltråd, fordi han
rendte igennem!! og det er en gammel have med et indgroet havehegn i en 2,5m
høj hæk og mindst en meter tyk, så det er ikke sådan et hegn, man lige
skifter ud!
resten af haven, var det muligt med lidt houdinitricks og lappeløsninger og
forhøje hegnet. for den hund havde nogle enormt kraftige fjedre i
bagbenene!.

Men han er 3,5 år nu, og har ikke været uden for hegnet på eget initiativ
siden han blev kastreret for små 2 år siden... Hormoner i hele hovedet!! (-;

mvh. marie

Fra : Ralph

Dato : 19-12-04 00:13

> Vi måtte forhøje vores 100cm. hegn til 160cm, rundt om en 2500
> kvadratmeter stor grund, for en cairnterriers skyld!! vil man ud til
> dejlige tæver, så kommer man sgu ud!....(-;

Historien fortalt før, men hva´ fa****: MIN Cairn (Shaggy) skulle snart i
løbetid, derfor ekstrasikrede jeg hegnet (120 cm. højt) med ankre i jorden
(spidsede lægter med et søm foroven, banket ned i jorden med een meters
mellemrum, så hegnet IKKE kunne løftes) 149 stk., jeg HAVDE regnet ud hvor
mange jeg skulle bruge, og havde lavet 150 på forhånd, een i overskud, men
det passede jo nok - NOT, Shaggy fandt stedet hvor der var 2 meter imellem
ankrerne, og løb ud foran en bil, smadret hofte - surt. Hun overlevede dog,
døde "naturligt" af kræft 9 år senere.

--
venligst
Ralph

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-12-04 09:57

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> writes:

> Hvor stor er jeres have egentlig ?

Omkring 60 m^2. Altså _meget lille_. Det er også derfor vi leder efter
et noget større sted at bo.

Vi var i Bauhaus i går, og det vil koste over 2000 kroner at
hundesikre vores lille frimærke af en have. Og de penge synes vi ikke
lige vi har.

Mvh Trine

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 18-12-04 21:38

> [...]
> vil altså ud.
>
> I går aftes møvede hun hegnet ned og sprang de 1,5 meter ned i naboens

Hej Trine

I Hjem & Fix, kan du købe hegnspæle, til 5 - 10 Kr pr stk, samt 25 meter
grønt hegn, for vel ca Kr 250, for 25 meter. Tag så nogle spændeskiver, og
skru hegnet fast på disse træhegnspæle. Så kan du beholde rullen hel, og
bevæbnet med en Bore / Skrue maskine, så tager det ca 10 minutter, at pille
hegnet ned, og tage det med sig. Pælene er trykimponerede ... og da
hegnet er grønt, og meget mere synlig end almindelig kyllingetråd, så bliver
det også vist mere respekt, så med lidt held, vil hun lade det stå i fred.

M.V.H.....Benny..
Men da jeg hørte du skulle have NF'er flygtede jeg )...
Se afsender, mit gamle postnummer.

Fra : Jørgen

Dato : 19-12-04 00:04

Trine Kornum Christiansen skrev:
> Hej
>
> Siri mener at naboernes haver er meget mere spændende end vores egen.
> Vi har sagt nej,

Trine du ved godt bedre.

Hvad med at sætte hegn op på en mindre stykke Regulær hunde gård størrelse.
Jeg ved godt at du synes det er synd for hunden, men alligevel

Så når hunden er i resten af haven, nå du holde øje med den og sige nej
når den nærmer sig skel (min New lærte den kun måtte gå på græs og
fliser). hvis den stædig e asen som sådan nogle hunde kan være ikke vil
høre, må den have en gang skeld ud og evt. et ryk i øren. De er
sku´hurtig til at lære og ikke mindst bestemme hvis de får lov

Jørgen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-12-04 09:59

Jørgen <js0@c.dk> writes:

> Hvad med at sætte hegn op på en mindre stykke Regulær hunde gård størrelse.
> Jeg ved godt at du synes det er synd for hunden, men alligevel

Næ, det synes jeg ikke er synd for hunden. Det er mere synd, at vi
skal gå og holde øje med hende hele tiden og at hun ikke altid kommer
ud når hun gerne vil, fordi hun stikker af.

Men vi har været inde på Poda-hegns hjemmeside og set. Og sådan nogle
hundegårdsting, de er godt nok ufatteligt dyre. Men vi kunne
naturligvis gøre det i forhaven. Så må vi se hvad hun siger til det
lidt mindre plads.

Mvh Trine

Fra : Jørgen

Dato : 19-12-04 10:16

> [...]
> hundegårdsting, de er godt nok ufatteligt dyre. Men vi kunne
> naturligvis gøre det i forhaven. Så må vi se hvad hun siger til det

Nå mindre kan vel også gøre det, min New går inde på terrassen, som er
delt med et stykke raftehegn ud til resten af terrassen, så er der lavet
en slags hunde toilet hvor der er en 4 stolper i jorden beklædt med
billige forskalling brædder fra bilka. er er kun hver anden der er sat
op og det kan sagtens være 20 cm hul inden der kommer et brædt. op mod
hækken er der 30 cm. imellem brædderne. Du kommer lang for en plovmand
og når det kun er midlertidig!
Du kan komme over og se det, du er vel hjemme for at sælge juletræer og
alt det andet.
Vi kommer for resten og køber en træ i dag.

hilsen jørgen
Michelsensvej

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-12-04 11:38

Jørgen <js0@c.dk> writes:

> Du kan komme over og se det, du er vel hjemme for at sælge juletræer
> og alt det andet.

Nej, ikke denne weekend. Fysikken/gigten er ved at være så slem, at
jeg ikke kan holde til det mere.

Men vi er i Biersted juledag, hvis I også af og til mangler
legekammerater i en ordentlig størrelse.

Vi har sat et godt hegn op i vores forhave, der er ca. 16 m^2, så kan
hun være derude, når vi ikke har tid til at være ude sammen med hende.
Så må det holde til vi finder noget nyt.

Mvh Trine

Fra : LL

Dato : 21-12-04 08:44

Hvis der er en hæk mellem jeres og naboens have, kan i med fordel bruge
strips (kabelbindere) i toppen af hegnet. Jeg her sat et galv. trådhegn hele
vejen om vores have, og stripset hegnet fast til hækken i toppen af hegnet,
og det ser umiddelbart ud til, at jeg har brugt tilstræklig mange strips for
ingen af vores 2 hunde kan "nedlægge" hegnet - i hvert fald ikke uden også
at nedlægge hele hækken...