Hunderacer.
Fra : Soliema

Dato : 16-12-04 23:44

Hejsa i gruppen.
Jeg er på udkig efter en hundehvalp til min schæferhan, og er faldet for 2
racer, som jeg gerne vil høre noget om, så hvis der sidder nogen bokser og
nogen picard ejere, vil i så ikke hver især fortælle lidt

på forhånd tak
/anne mette

Fra : fam. Ager

Dato : 17-12-04 08:25

"Soliema" <soliema@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> racer, som jeg gerne vil høre noget om, så hvis der sidder nogen bokser og
> nogen picard ejere, vil i så ikke hver især fortælle lidt

-
Hej,
jeg er boxer ejer for 3. gang, med em lømmel på 8 mdr....
hvad vil du vide?, en boxer er jo en lærenem glad, børnevenlig, sjov, altid
parat til fis i gaden.., bliver aldrig gammel i sindet, en boxer har et
ansigt, ikke et hoved, siger man, den er så nuanceret i sine udtryk, at du
næsten kan læse dens tanker!.

træner i med schæferen?, for boxeren er jo en arbejdsglad hund, forudsat at
det bliver indlært på en fornuftig måde, det er en følsom hund.

en gang boxer ALTID boxer! ((-:

mvh. marie.

Fra : Mus

Dato : 17-12-04 09:46

Soliema <soliema@tdcadsl.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41c20f8f$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> racer, som jeg gerne vil høre noget om, så hvis der sidder nogen bokser og
> nogen picard ejere, vil i så ikke hver især fortælle lidt

Ja her er en boxer ejer. Se min hund + beskrivelse af ham på www.tjekmig.dk
, under racebeskrivelse

Det mest iøjenfaldene træk ved en boxer er nok at de er legesyge hele livet.
Det er en meget livsglad hund og man kan se det i deres ansigter - ja for
hoveder har de ikke. Og så har - ikke alle - men mange et meget meget stort
energiniveau.

Det er min fornemmelse(har ikke selv haft schæfer) at boxeren er knap så
førersyg som en schæfer og så har de oftest en lidt stærkere psyke ( i hvert
fald sammenlignet med feks en labrador). Igen har jeg mødt et par enkelte
nervøse boxere eller bløde boxere - men det er ikke mange. Men den har langt
fra så stærk psyke som feks en rotweiler ofte har (i hvert fald i forhold
til de rottweilere jeg kender) - så i forhold til dem er det en blød hund.

Synes også de lærer knapt så hurtigt som en schæfer - men de er arbejdsglade
og vil gerne og kan også sagtens blive vildt dygtige. Det jeg ser igen og
igen er at boxere kan få de her hjerneblødninger - som vi kalder dem. Dvs
der går hvalp/leg i dem. Har set det med virkelig dygtige boxere til diverse
lydighedsprøver.
Til gengæld må jeg sige man keder sig aldrig med en boxer i huset. De er
simpelthen så sjove. Og vi elsker dem for deres hjerenblødninger.

Især hanhunde kan nogen gange være lidt ufredelige overfor hinanden - men
det er vel ens for de fleste racer.

Ellers så må jeg sige at boxere generelt ikke gøer ret meget. De er nogle
puttehunde og vil gerne sidde på skødet og alle dem jeg kender og har kendt
og ejet har elsket børn, virkelig været helt vildt glade for børn.

Da det ikke er en jagthund skal der arbejdes meget med hunden, hvis man skal
gå spor - men de kan godt.

Altså hvad kan jeg sige. Har haft forskellige racer og boxeren har bare
vundet mit hjerte.

Hvor bor du? Jeg synes du skal ud og se i henholdsvis en boxerklub og en
picard klub. Men husk at vi elsker vores hunde uanset race - så mange kan
godt komme til at rose lidt for meget og glemme at gøre opmærksom på det som
netop er vigtigt for at race og ejer kan passe sammen Det kender vi vist
alle!
hvis du bor i Midtjylland er du i hvert fald velkommen til at kigge forbi og
hilse på et par forskellige boxere, så du kan få et indtryk af racen.

LN

Fra : Heidi Jensen

Dato : 17-12-04 10:16

> [...]
> racer, som jeg gerne vil høre noget om, så hvis der sidder nogen bokser og
> nogen picard ejere, vil i så ikke hver især fortælle lidt

Hej

Der findes jo ikke så frygtelig mange Picard ejere, som der gør af boxeren,
så flest rosende ord vil komme fra boxer folk! De picarder jeg har mødt,
har simpelthen været alle tiders, de minder lidt af sind om min bearded
collie... nogle rigtíge barkske hunde, indtil der kommer leg i billedet!
Picarden er jo også en hyrdehund, lige så vel som shæferen! Jeg ved ikke
hvor "bløde" de er. Jeg havde gerne selv ville haft en Picard, men manden
synes de er forfærdelig grimme - og sådan en hund vil han ihvertflad ikke gå
tur med! :0) Ta en kigger herind og forhør dig evt. om racen
http://www.alpha-natura.dk/

Heidi