Hvorfor mon?
Fra : otnfjern@stofanet.dk

Dato : 16-12-04 11:24

Hej
Vores knap 2 år gamle lab er begyndt at slikke sig meget på
forben/poter. Især på bagsiden. Jeg kan ikke rigtig se nogen grund til
den store interesse. Han klør sig også meget på især forbenene. Gode
ideer modtaget.

MVH

otn

Fra : SLETTESnemoris@yahoo~

Dato : 16-12-04 12:23

otnfjern@stofanet.dk wrote:
> [...]
til
> den store interesse. Han klør sig også meget på især forbenene.

Kig eftermellem tæerne! Nogen hunde har tilbøjelighed til at få
bylder mellem tæerne, og det er meget ubehageligt. Det kan også være
for meget hår på samme sted der samler på fugt så der opstår en
hudlidelse. Det hår der sidder mellem tæerne skal holdes nede, kan
det plukkes ud så er det bedre end klipning.
Bylderne, hvis det er det der er galt, kan behandles med antibiotika,
eller punkteres. Det er en sag for dyrlægen.

Hilsen Kim

Fra : Peter Schrøder

Dato : 16-12-04 14:26

otnfjern@stofanet.dk skrev:

> [...]
> forben/poter. Især på bagsiden. Jeg kan ikke rigtig se nogen grund til
> den store interesse. Han klør sig også meget på især forbenene. Gode

Vejsalt?

Prøv at tørre poterne af med en våd klud
efter i har været ude.

Peter Schrøder

Fra : René Kofoed

Dato : 16-12-04 14:00

<otnfjern@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forben/poter. Især på bagsiden. Jeg kan ikke rigtig se nogen grund til
> den store interesse. Han klør sig også meget på især forbenene. Gode

Hejsa.
Det kan være et tegn på en evt allergi. Det er om oftest mellem trædepuderne
der forekommr irritation først.
Tal med din dyrlæge om det. Hvis det er allergi, kan der startes en evt
hyposensibilliserings behandling. af hunden.
Mvh
S.K

Fra : fam. Ager

Dato : 16-12-04 15:11

> [...]
> forben/poter. Især på bagsiden. Jeg kan ikke rigtig se nogen grund til
> den store interesse. Han klør sig også meget på især forbenene. Gode

---------

Hej!

Min første tanke var også allergi!
anden tanke faldt på, at hos visse racer, kan det blive en mani, med at
gumle tæer/ben! jeg kan så ikke huske om labben er deriblandt.. men det kan
altså også være sådan et tilfælde..

Min egen cairn terrier kan i perioder også gnave poter, men jeg tror at det
hænger sammen med proteinet i foderet... jeg laver det selv, og skal være
lidt påpasselig med ikke at være for rundhåndet med kødet, da det passer med
at han gnasker fusserne. Får han det han skal, er der intet..
Det var min dyrlæge, der kom ind på proteinet fra kød. og i mit tilfælde
hjalp det med reguleringen...

mvh. marie

Fra : Mus

Dato : 16-12-04 17:55

> [...]
> anden tanke faldt på, at hos visse racer, kan det blive en mani, med at
> gumle tæer/ben! jeg kan så ikke huske om labben er deriblandt.. men det

Også min tanke. Vores boxer kan godt finde på det. Det er dog sjældent. Så
skubber vi lige lidt til ham og han kigger på os og så er det slikkeri
glemt. Det er som om han lige går i selvspind. Tror dog der skal mere til en
et lille puf eller kalden, hvis det er er meget udpræget slikkeri. Gizmo´s
er ikke slemt. Når det sker, sker det lige når han er gået i seng(vores seng

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 16-12-04 19:05

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er ikke slemt. Når det sker, sker det lige når han er gået i seng(vores

--------------------
FNIS..... en rigtig boxer er en dyne boxer.....((-:
Indtil videre... ligger vores ved trappen op til loftet, hvor vi sover...
han har dog en lækker blød madras med sin egen dyne og puder og vælte rundt
i...(-: sammen med carinen og misserne...
men havde det kun stået til mig, jaeh... så havde han jo med stor
sandsynlighed ligget under min dyne.... som mine tidligere 2 også har...
Har du iøvrigt set det sidste af "boxeren" ?? og beundret forsiden og 2
mindre billeder indeni.. af vores skønne loui?!
det var egentlig ikke emnet i denne tråd, men jeg skulle lige...

mvh. marie.

Fra : Søren LH

Dato : 16-12-04 17:31

Det gjorde min schæfer også, hun er konstateret allergisk overfor
lagermider, som er i al tørfoder.
Gnaskeriet forsvandt da vi gik over til barf, men først 100% da vi droppede
tørfoder også til godbidder (nul frolic). Hun stoppede først med at klø sig
generelt da hun ved siden af foderet fik et mineraltilskud.

Mvh
Søren

Fra : René Kofoed

Dato : 20-12-04 08:05

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> droppede tørfoder også til godbidder (nul frolic). Hun stoppede først med
> at klø sig generelt da hun ved siden af foderet fik et mineraltilskud.

Hej Søren.
Hvad er det for et mineral tilskud du giver ??
Min schæferhan er også allergisk, Støvmider. Han går ude døgnet rundt, og
bliver vaccineret (hyposensibillisering). Det virker, men han kan stadig
finde på at "gnaske" poter.
Mvh Susanne.

Fra : Søren LH

Dato : 21-12-04 19:51

> [...]
> bliver vaccineret (hyposensibillisering). Det virker, men han kan stadig

Hej Susanne

Det er Kanavit:
http://www.lemanszone.dk/diverse/spormineral2.jpg
http://www.lemanszone.dk/diverse/spormineral1.jpg
Det skulle være en kopi af Vital Animin på pilleform.
Jeg så det nu mere sådan at kløen i pelsen kunne være et mangelsymptom i
forbindelse med skift til barf.

Men nu er Holly begyndt at gnaske poter igen .
Det er som om at hver gang jeg gør noget med foderet så hjælper det et
stykke tid, hvorefter der atter kommer problemer. Først skifte mellem
forskellige tørfodere, det hjælper hver gang, men kløen kommer igen i en
eller anden form og til sidst hjælper det ikke mere, så skift til barf, så
fjerne frolic, så give mineraltilskud, så fordoble dosis. Nu kan jeg snart
ikke finde på mere. Måske vitamintilskud eller blande grøntmix i barf'en.

Mvh
Søren

Fra : René Kofoed

Dato : 22-12-04 10:06

> [...]
> ikke finde på mere. Måske vitamintilskud eller blande grøntmix i barf'en.

Hej Igen.
Min schæfer, Wirs, har har også et lille bitte udslag på lagermider, men det
er så minimalt, at vi(dyrlægen og jeg) blev enige om at, når han er så pæn i
pelsen, er det ikke værd at prøve, da han også har "schæfermave" (tynd
afføring).
Jeg skal dog give ham et dietfoder til allergihunde + Hennes pet food
lakseolie eller Hennes pet food foder med olien i. Han får det sidste, til
aktive hunde, og for første gang i hans relativt korte er hans afføring
fast, så jeg tør simpelthen ikke at fodre efter barf. Kogte ris som efter
sigende skulle reparere dårlig mave, giver ham tynd mave !!
Måske dette foder kunne være et alternativ, pga det høje indhold af omega
3/6 fedtsyrer (kan ikke huske hvilken en der er den bedste af dem )
Mvh Susanne.

Fra : Søren LH

Dato : 22-12-04 18:50

> [...]
> Måske dette foder kunne være et alternativ, pga det høje indhold af omega
> 3/6 fedtsyrer (kan ikke huske hvilken en der er den bedste af dem )

Hej Susanne,
Hennes prøvede vi også, det var faktisk det sidste tørfoder vi prøvede. Men
der er lagermider i al tørfoder mener jeg.
Barf giver ikke tynd mave, men kan give meget hård mave hvis man man kommer
for mange knogler af store dyr i. Holly har ikke haft tynd mave siden vi
startede med barf, men det var nu også en af de få ting hun ikke har døjet
særlig meget med med i sit 3-årige schæferliv :-/.
Hollys allergitest viser "svagt positiv" for lagermider og husstøvmider.
Mvh
Søren

Fra : otnfjern@stofanet.dk

Dato : 17-12-04 17:24

Tak til alle for interessen. Vi bestiller tid hos dyrlæge, da der
tidligere har været allergiske problemer - dog med andre symptomer.

otn