Falsk drægtighed
Fra : Morten Holst

Dato : 16-12-04 02:43

Hej NG.

Jeg ville lige høre om der er nogen herinde der har eller har haft en hun
der led/lider af falskdrægtighed.

Jeg er bange for at min hund er det da hun har en masse symtomer der peger i
den retning.

Jeg har læst mig til lidt omkring behandling men jeg har bare ikke hørt om
nogen der også har været ude for det, hvad der blev gjort og om det hjalp...

Håber nogen kan hjælpe.

Morten Holst

Fra : Studen

Dato : 16-12-04 05:16

"Morten Holst" <stigsnaes@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej NG.
>
> Jeg ville lige høre om der er nogen herinde der har eller har haft en hun
> der led/lider af falskdrægtighed.

Hej Morten,

Du får et svar fra en natteravn lige som dig selv :) Min gamle labrador led
meget af "hvalpesyge" som vi kaldte det - i 4 til 9 års alderen. Det blev
egentligt værre og værre med årene. I forbindelse med en
livmoderbetændelse - der nær havde taget livet af hende - fik hun den
fjernet, og vi har aldrig set mere til "hvalpesygen". Det er måske lidt
drastisk at putte hende under kniven, men hvis generne er store nok skulle I
måske overveje det. Mht. "bivirkninger" ved fjernet livmoder har vi ikke
oplevet nogen. Dvs på trods af hun er en labrador har hun ikke indtaget
tøndeform.....

Held og lykke

Morten

Fra : fam. Ager

Dato : 16-12-04 08:14

"Morten Holst" <stigsnaes@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har læst mig til lidt omkring behandling men jeg har bare ikke hørt om
> nogen der også har været ude for det, hvad der blev gjort og om det

-----------------------

Vi snakkede faktisk om det samme på job i går... der var også en der havde
samme problem som dig, og en anden som havde haft problemet, men lod tæven
sterilisere, og så var det slut. hun stjal kattekillinger som hun mente var
hendes hvalpe....
jeg har selv haft en tæve får nogle år tilbage, som også var pudsig på det
punkt, hun dannede mælk, havde en "hvalp" hun slæbte rundt på ( et plys
pindsvin med piv i) og lavede rede her og der.. hun var ikke et problem i
den forstand, vi rystede blot på hovedet af hende.
jeg mener ikke at der kan gøres noget ved den udover ovenstående indgreb. da
det er hormonelt betinget. men spørg dog din dyrlæge til råds?! - det koster
ikke noget at spørge!.

mvh. marie

Fra : Holm

Dato : 16-12-04 09:47

> [...]
>
> Jeg har læst mig til lidt omkring behandling men jeg har bare ikke hørt om
> nogen der også har været ude for det, hvad der blev gjort og om det

Hej Morten

Der findes et produkt der hedder Galastop , som afhjælper de hormon
forstyrrelser en falsk drægtighed medfører .
Det kan købes hos dyrlægen , som også kan give dig bedre råd om hvordan
tæven kan behandles .

Se evt her :
http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/hund_syg_falsk_draegti
ghed.html

Mange hilsener Holm

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-12-04 10:26

"Morten Holst" <stigsnaes@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej NG.
>
> Jeg ville lige høre om der er nogen herinde der har eller har haft en hun
> der led/lider af falskdrægtighed.

Vores flat tæve er det ca. 1-1½ mdr efter hver løbetid.

> Jeg er bange for at min hund er det da hun har en masse symtomer der peger
> den retning.

Er meget mere kontaktsøgende end en flat normalt er, piver MEGET, lægger
pivedyr til patterne etc.

> Jeg har læst mig til lidt omkring behandling men jeg har bare ikke hørt om
> nogen der også har været ude for det, hvad der blev gjort og om det
hjalp...

Vores får noget som hedder Galastop, det hjælper efter få dage.

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Morten Holst

Dato : 16-12-04 12:58

Jeg har ladet mig fortælle at hunden kan ændre sig psykisk efter den er
blevet steriliseret... er der noget hold i det?

Det genere ikke når hun får sine perioder, jeg er bare bekymret for om hun
har det godt.

Hun laver kun rede i kurven memn hun har åbenbart ikke fundet noget der er
godt nok til at ære hvalp endnu :) Det eneste minus der er ved det ert når
hun har ligget i sin egen læderstol så et alle knaphulderne fyldt med mælk
:)

Hun piver selvfølgelig også men det er til at leve med.

Morten Holst