Newbie igen igen - kan flere tags dele id=~
Fra : John Lind

Dato : 22-05-01 20:16

Hej
Kan det være rigtigt at alle de tags, jeg vil manupulerer i Javascript
skal have hvert deres selvstændige id.

test1.style.color="red"
test2.style.color="red"
test3.style.color="red"

Kan man ikke lave noget a la
test.style.color="red"

Fra : Mickey

Dato : 22-05-01 20:26

"John Lind" <nomail@ghjkgjkgjk.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> Kan det være rigtigt at alle de tags, jeg vil manupulerer i Javascript
> skal have hvert deres selvstændige id.

nej - for så er det ikke længere et unikt ID navn, og det skal det være

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 23-05-01 07:47

"John Lind" <nomail@ghjkgjkgjk.com> wrote in message
> Kan det være rigtigt at alle de tags, jeg vil manupulerer i Javascript
> skal have hvert deres selvstændige id.

Ja

> test1.style.color="red"
> test2.style.color="red"
> test3.style.color="red"

Men du kan jo gøre sådan her:
antallag = 3;
for(i=1;i<=antallag;i++){
document.all["test" + i].style.color="red";
}

--
"No matter how great and destructive your problems may seem now,
remember, you´ve probably only seen the tip of them."

Fra : John Lind

Dato : 23-05-01 23:04

> Men du kan jo gøre sådan her:
> antallag = 3;
> for(i=1;i<=antallag;i++){
> document.all["test" + i].style.color="red";
> }

Selvfølgelig, det er langt bedre

Fra : Sabrina og Thomas

Dato : 26-05-01 23:06

Davs

[snip]
> document.all["test" + i].style.color="red";
[snip]

Virker document.all ikke kun i IE?

Mvh. Thomas

Fra : Jakob Andersen

Dato : 27-05-01 00:35

"Sabrina og Thomas" <sabrina_og_thomas@mail.dk> wrote in message
> Virker document.all ikke kun i IE?

Jo, jeg havde åbenbart læst Johns indlæg lidt for hurtigt og havde set hans
eksempel som værende med document.all og derfor fortsatte jeg i samme stil,
for at redde trådene ud kommer herfor en lille redegørelse:

I IE bruges:
document.all["layernavn"]

I NN4 (og derunder?) bruges
documetn.layers["layernavn"]

Og i andre browsere(bl.a opera og NN6) og iføkge standarden bruges der:
document.getElementById("layernavn")

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på