ammeindlæg
Fra : Heidi Jensen

Dato : 11-02-05 20:05

Hej!

Jeg er på jagt efter et virkelig effektivt ammeindlæg, som kan suge som bare
f.... For efter meget kort tid bliver dem jeg har gennemblødte, det er
ellers de gode fra matas med uld osv. Lige nu ligner jeg, ja jeg ved ikke
hvad, men jeg har både ammeindlg og en stofblee sidende (ha ha), og bleen
skifter jeg flere gange om dagen og 3 gange om natten... så der siver altså
en del ud!

Jeg har hørt om sådanne ammeskåle, som man kan ha sidende under indlæget til
at samle mælken op, så den kan genbruges... men apotekerne herover
(Bornholm) har ikke sådan nogen! Nogen der ved hvor man kan få dem, gerne på
nettet?

Venlig Hilsen/ Best Regards
Heidi Jensen
www.hot-newlife.dk

Fra : Camilla Gamèl Jørgen~

Dato : 11-02-05 20:47

jeg kan anbefale Pigeon ammeindlag som kan købes på apoteket. De er dyre,
men rigtig rigtig gode. De suger godt og holder tørt.

Mvh Camilla

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 11-02-05 21:07

"Heidi Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Jeg er på jagt efter et virkelig effektivt ammeindlæg, som kan suge som
> bare f....

Ligesom Camilla vil jeg anbefale Pigeon som de absolut bedste og mest
effektive engangsindlæg.

>For efter meget kort tid bliver dem jeg har gennemblødte, det er ellers de
>gode fra matas med uld osv.

Det gode ved uldindlæg er ikke, at de suger bedre end andre (tværtimod), men
de er utroligt gode til at holde brystet varmt, hvilket er vigtigt for at
undgå brystbetændelse (som fanden selv har skabt! Gør ALT for at undgå det).
Desuden er lanolinen med til at holde brystvorten blød og smidig.
Så uld er efter min erfaring, -jeg har ammet tre børn indtil videre, stadig
det bedste, du kan gøre for dit bryst. Hvis du lækker meget, kan du
kombinere, så du bruger et uldindlæg inderst og et Pigeon yderst.

Held og lykke

MVH Mette

Fra : Heidi Jensen

Dato : 12-02-05 07:46

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at undgå brystbetændelse (som fanden selv har skabt! Gør ALT for at undgå

Har været der.... 2 gange, hvert sit bryst! Det er ikke rart nej.. 40 i
feber og så talte jeg meget i vildelse, og AAAVVVV fo s...... hvor det gør
nas!

).
> [...]
> stadig det bedste, du kan gøre for dit bryst. Hvis du lækker meget, kan du
> kombinere, så du bruger et uldindlæg inderst og et Pigeon yderst.

Lyder som en god idé... så vil jeg fare på apoteket og få fat i sådan nogle!
For det er lidt irriterende, at efter hvert pludren eller flaske eller vræl,
så skal jeg skifte tøj og indlæg! Håber de kan holde mig tør så....

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 12-02-05 08:59

> [...]
> feber og så talte jeg meget i vildelse, og AAAVVVV fo s...... hvor det gør

Jeps, jeg føder hellere 10 børn end har én gang brystbetændelse
Men jeg slår dig! Første barn: 5 dage på kirurgisk sengeafsnit med dræn i
det ene bryst, hvor de fjernede en byld på 140 ml ren betændelse. Havde jeg
gået 24 timer længere, ville bylden være sprunget, fik jeg at vide.
Efterfølgende en måned på ekstrem stærk pencillin og ugentlige kontroller på
endokrinkirurgisk klinik.

Forstå det hvem der kan, at jeg ser det som lidt af en mission at fortælle
ammende kvinder, hvor vigtigt det er at passe godt på sine ammebryster *G*

MVH Mette

Fra : Christina S

Dato : 11-02-05 22:21

"Heidi Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
> til at samle mælken op, så den kan genbruges... men apotekerne herover
> (Bornholm) har ikke sådan nogen! Nogen der ved hvor man kan få dem, gerne

Hej Heidi,

jeg har et link til en tysk internetbutik, håber du kan forstå hvad der står

http://www.zwerge.de/wcshop/index.php3?kid=291884033256&aktion=wganzeige&hauptwg=Rund%20ums%20Stillen&wg=Sonstiges
Der er to slags: Avent Isis Comfort Brustschalen Set eller Medela
Milchauffanschalen. Jeg kender dem ikke, men har handlet hos Zwerge og det
fungerer problemfrit. Vi fik faktisk pakken inden vi havde betalt, selv om
det skulle have været omvendt.

Mvh, Christina

Fra : Rikke Mors

Dato : 12-02-05 09:03

Heidi Jensen wrote:
> [...]
> skifter jeg flere gange om dagen og 3 gange om natten... så der siver altså

Hej Heidi

Jeg håber du får glæde af Pigeon, som andre har foreslået. Hos mig
virkede det dog ikke en brik. Mælken flød helt vildt - særligt ved mit
første barn - og intet kunne stoppe det. Jeg gik konstant med 3-4 Pigeon
indlæg + en hel stofble i hver bh-skål i de første par måneder. På et
tidspunkt var det heldigvis som om det regulerede sig og så kunne jeg
klare mig med lidt mindre. Jeg havde det ofte sådan at mælken bare stod
i en stråle vandret ud fra brystet - selv uden at min søn var i nærheden
- og det kan et ammeindlæg altså ikke stoppe. Der er ikke andet at gøre
end at gå velpolstret omkring og så lade andre folk tænke, hvad de nu
har lyst til at tænke - og tro mig man får mange kommentarer - i hvert
fald når man som jeg møder op på sit studium med en barm på størrelse
med jeg ved ikke hvad

Hav tålmodighed, det skal nok regulere sig hen ad vejen.

Rikke Mors

Fra : Heidi Jensen

Dato : 13-02-05 13:00

"Rikke Mors" <rikke.mors@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Heidi
>
> Jeg håber du får glæde af Pigeon, som andre har foreslået.

Faktisk, ja så har de heller ikke dem på vores apoteker! Det er til at blive
tosset over! Så i går, da jeg i min søgen skulle finde nogen, blev jeg nok
lidt gal på den sidste ekspidient, og fik nok sagt lidt for højt, at det f..
ikke kunne være rigtigt, og at jeg ikke troede på, at jeg var den eneste
bornholmer der ammede! Hmm, stakkels dame, jeg er selv uddannet
salgsassistent, og hadede når jeg fik skideballer af kunderne, for noget som
jeg ikke kunne gøre noget ved!

> [...]
> tidspunkt var det heldigvis som om det regulerede sig og så kunne jeg
> klare mig med lidt mindre. Jeg havde det ofte sådan at mælken bare stod i

Ja sådan har jeg det nemlig, det står ud i en stråle, bare indlægget bliver
fjernet! Det er lidt trals, og gud ved, hvor mange gange jeg ikke har fået
givet Emeli en ordenlig vasker :0)

> [...]
> lyst til at tænke - og tro mig man får mange kommentarer - i hvert fald
> når man som jeg møder op på sit studium med en barm på størrelse med jeg

Ja jeg har også fået et par kommentarer!

> Hav tålmodighed, det skal nok regulere sig hen ad vejen.

Lyder godt!

Fra : ellisa

Dato : 12-02-05 09:34

> [...]
> til at samle mælken op, så den kan genbruges... men apotekerne herover
> (Bornholm) har ikke sådan nogen! Nogen der ved hvor man kan få dem, gerne

Du har fået nogle gode råd - men det bedste råd det havde du ellers lige
inden for døren indtil for nylig.

Newborn-bleer. Klip en ble i to (en til hvert bryst) og fjern også det der
velcro-noget. Så har du nogle ultra-ultrasugende indlæg, som faktisk ikke
fylder så meget.
bleerne gør det at væsken tykner, så den ikke kan løbe igennem. Lidt samme
metode som pigeon bruger, bortset fra at bleerne kan suge mere *S*

Ærgeligt at du lige nåede at forære bleerne væk *S*

Men ellers, så er min erfaring til "mindre lækager" også uld inderst og
pigeon yderst. Det hold mig tør næsten hver gang.

/ellisa

Fra : Heidi Jensen

Dato : 13-02-05 12:55

"ellisa" <virker@ikke> skrev i en meddelelse

> [...]
> velcro-noget. Så har du nogle ultra-ultrasugende indlæg, som faktisk ikke

Lyder som en god ide!

> bleerne gør det at væsken tykner, så den ikke kan løbe igennem. Lidt samme
> metode som pigeon bruger, bortset fra at bleerne kan suge mere *S*
>
> Ærgeligt at du lige nåede at forære bleerne væk *S*

Ja, men sådan er det! Det er en kommede enlig mor på SU, der får dem... så
kun glad for at kunne hjælpe lidt! Ikke fodi vi selv er rige, men vi mangler
ikke noget!

Fra : ellisa

Dato : 13-02-05 13:18

> Ja, men sådan er det! Det er en kommede enlig mor på SU, der får dem... så
> kun glad for at kunne hjælpe lidt! Ikke fodi vi selv er rige, men vi
> mangler ikke noget!

Det er jo altid dejligt at kunne hjælpe dem der har mindre en en selv -
uanset hvor lidt man selv har.

/ellisa