Lisbet! Rømer Kid
Fra : Anja

Dato : 10-02-05 16:49

Hej Lisbet

Har du efterhånden fået afprøvet rømer kid - for jeg har kigget lidt på den
men jeg syntes at nakke virker så store som om barnet bliver lukket lidt
inde - hvad syntes du?

Anja

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-02-05 00:41

"Anja" <salgxxx@holdum.dk> skrev i en meddelelse

> Har du efterhånden fået afprøvet rømer kid - for jeg har kigget lidt på
den
> men jeg syntes at nakke virker så store som om barnet bliver lukket lidt
> inde - hvad syntes du?

Den er afprøvet.

Barnet bliver "lukket inde", som du har observeret - men hun er glad for at
sidde i den! Hun er stadig så lille, at hun falder i søvn på lange ture og i
sådanne tilfælde giver den god støtte for hovedet.

Støtterne, der omgiver hovedet, er specielt gode ved en evt. sidekollision.
Børn har store og tunge hoveder - og en sidekollossion kan give et gevaldigt
ryk i barnets hoved, ifald det ikke er støttet som Rømer Kid gør det. Et
tryk16 mod bilens bagende kan selvfølgelig også ende med et piskesmældsryk i
barnets hoved, men det kan man ikke gøre ret meget yderligere ved. Man kan
derimod - som Rømer Kids stol gør - beskytte en del i tilfælde af
sidekollision.

Jeg kan godt se, at det måske synes træls at være "lukket inde" - men hos os
giver det ingen mukken overhovedet. Tøsen siger den er fin og den hindrer
hende heller ikke i at følge med i, hvad der foregår i trafikken. Vi plejer
i øvrigt at give hende udsigt fremad, når der ikke er passagerer på
forsædet. Så bliver forsædets nakkestøtte pillet af og sædet lagt mere ned -
og så har hun udsyn, som hvis hun sad på forsædet.

Mvh. Lisbeth

Fra : Anja

Dato : 11-02-05 09:27

> [...]
> ned -
> og så har hun udsyn, som hvis hun sad på forsædet.

Hej Lisbeth

Tak for dit svar - jeg tror jeg bestiller den så må vi se mht.
nakkestøtterne

God weekend
Anja

Fra : Cat

Dato : 11-02-05 13:25

Anja wrote:

> Hej Lisbeth
>
> Tak for dit svar - jeg tror jeg bestiller den så må vi se mht.
> nakkestøtterne
>
> God weekend
> Anja

Vi har også sådan en, hvor den 7-årige er pakket ind. Han fik valget
mellem to og ville helst have den her. Jeg tror også, det er en Rømer.

Han er glad og tilfreds nu efter laaaang tid.

Tine

Fra : Tommy

Dato : 11-02-05 09:33

On Fri, 11 Feb 2005 00:40:37 +0100, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> wrote:

> [...]
>forsædet. Så bliver forsædets nakkestøtte pillet af og sædet lagt mere ned -
>og så har hun udsyn, som hvis hun sad på forsædet.

Bare for at give lidt ekstra vand på møllen så har min kæreste og jeg
også en Rømer Kid til vores datter og vi er meget glade for den. De
store puder ved siden af hovedet er gode og vi købte sågar et ekstra
indlæg til støtte af hovdet mens hun var helt lille og de fungerer
også udmærket. Det er rart at vide at ens barn kan sidde og sove uden
at man behøver at bekymre sig om at hovedet rasler rundt bare fordi
man drejer lidt.

--
Tommy