gravid og blærebetændelse
Fra : Mus

Dato : 31-01-05 22:00

Hej jeg er gravid i uge 29

Lægen er i tvivl om, om jeg har blærebetændelse. Tre(to neg og en pos)
urinprøver viste to forskellige resultater. Urinen er sendt til dyrkning og
fik at víde jeg skulle tage sulfametizol Opthia - altså et sulfa præperat i
3 dage. Tager pillerne men det er mig faktisk noget imod at tage medicin,
hvis det ikke er noget i vejen og er også usikker på om det kan skade den
lille.

Nogen der kender noget til sulfapræparater og graviditet.

LN

Fra : Cat

Dato : 31-01-05 22:10

Mus wrote:
> [...]
> lille.
>
> Nogen der kender noget til sulfapræparater og graviditet.

Min umiddelbare reaktion: Totalt uskadeligt.

Drik rigeligt (og jeg mener rigeligt) af tranebærsaft (kan fås hos Irma
og måske Apoteket) eller te. Tranebærrene er sure og hjælper
immunforsvaret med at få has på bakterierne, og teen skyller godt ud.

Tine

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 31-01-05 23:05

Tine har ret, det er helt uskadeligt og så er det iøvrigt meget almindeligt
at få blærebetændelse under graviditeten. Prøv evt. at drikke masser af vand
og/eller tranebærsaft i et par dage, med lidt held går det væk på den måde.
Behandlingen med et sulfapræparat kan godt være lidt skrap for maven da det
kan give diareproblemer og udvikle svamp (fordi "floraen" bliver ødelagt) og
det betyder at du efterfølgende er nødt til at tage en canesten kur, da
svamp ikke kan "drikkes" væk.

Held og lykke

Hilsen Pernille

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-05 06:52

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse news:41fe9975$0$48684

> Nogen der kender noget til sulfapræparater og graviditet.

Fik dem selv i min sidste graviditet, da jeg havde blærebetændelse flere
gange.

Har en tom pakke Sulfametizol Opthia liggende, da jeg lige har haft
blærebetændelse for nyligt. Du må tage pillerne op til 4 uger før forventet
fødsel, står der i indlægssedlen.

Som andre også skriver, så kan man med stor succes drikke en blærebetændelse
væk, så husk og drik en masse vand også selvom en evt. Sulfametizol Opthia
behandling, hjælper hurtigt på symptomerne.

Tranebærsaft virker vidst forebyggende, men har desværre ikke selv fået det
afprøvet endnu.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : elisabeth

Dato : 01-02-05 14:19

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> behandling, hjælper hurtigt på symptomerne.
>
> Tranebærsaft virker vidst forebyggende, men har desværre ikke selv fået

Men det har jeg. Har med tranebær fået bugt med adskillige heftige og akutte
blærebetændelser m. blødninger og mange smerter, til nu aldrig at have
sygdommen. Jeg nøjedes ikke med at drikke saft, men indtog kapsler i mange
gange anb. dosis i flere dage og trappede så langsomt ned,da virkningen
indtraf. Tranebær er genialt!

/elisabeth

Fra : Mus

Dato : 03-02-05 15:46

Buffy <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41ff18f8$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> behandling, hjælper hurtigt på symptomerne.
>
> Tranebærsaft virker vidst forebyggende, men har desværre ikke selv fået

Ja så må vi da håbe jeg ikke føder før tid. Jeg har alt for højt blodtryk og
bliver hele tiden tjekket for svangersakbsforgiftning. Hmm nogen der ved,
hvad der sker med barnet, hvis det fødes indenfor de 4 uger efter man har
fået præparatet.

LN