Blebørn på Gran Canaria
Fra : SHM

Dato : 30-01-05 21:41

Er der nogle der har erfaring med blepriser på Gran Canaria?
Det jeg mener er, skal vi medbringe hjemmefra eller kan man købe nogle
"kendte" mærker til en rimelig pris på stedet (set i forhold til Vibelle,
som man nok ikke kan købe!!).
Vi er 4 voksne om 3 blebørn, så de kan sagtens medbringes.

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 30-01-05 21:46

SHM <mikaelsen.smed@vip.cybercity.dk> skrev:
>Er der nogle der har erfaring med
> [...]

Nej, helt ærligt! De har også børn på Gran Canaria, så
selvfølgelig kan man købe bleer.

Det er sgu da ikke et U-land, I skal til...!!!

Vh. JIB

Fra : SHM

Dato : 30-01-05 21:52

Ok, men HELT ÆRLIGT: jeg spurgte ikke OM man kunne købe bleer, men om
prisen!
Prøv lige at læse, inden du skriver et latterligt svar til folk.

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 30-01-05 23:53

SHM <mikaelsen.smed@vip.cybercity.dk> skrev:
> [...]

Nej, men HELT HELT ÆRLIGT! Hvad er jeres budget for hele ferien?
Voksne og børn, min. 1 uges charterferie, udflugter, restauranter,
diverse is mv. - er bleudgiften ikke en lille brik i den
sammenhæng?

Jeg har ofte rejst til de mest besynderlige afkroge af verden med
4 børn (2 endda blebørn samtidigt) og har aldrig spekuleret på at
medbringe flere bleer end selve transporttiden krævede. Der er da
rigeligt af andre ting at slæbe på, og hvis man vil spare penge,
så er det da et besynderligt sted at starte...??

Vh. latterlige JIB

Fra : SHM

Dato : 31-01-05 09:24

OK du er tilgivet!

Fra : Jim Vikkelsø

Dato : 30-01-05 22:26

"SHM" <mikaelsen.smed@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som man nok ikke kan købe!!).
> Vi er 4 voksne om 3 blebørn, så de kan sagtens medbringes.

Hejsa.

Vi var på Gran Canaria i december.

Til dagligt bruger vi Libero, som vi dog KUN køber på tilbud dvs. til 100,-
pakken.

Dernede undersøgte jeg priserne lidt, inden vi løb tør, og man kan godt
finde bleer billigt dernede, men man skal lede efter dem, dvs. i de STORE
supermarkeder.

Jeg mener, at der var et lokalt mærke til 6-7 Euro (under 50) for 30-40
bleer, men der var parfume i, så dem valgte jeg at springe over.

I Netto kunne man købe Huggies, dog dyrere end i DK
I SPAR fandt jeg nogle der hed "dodot", til 13 Euro (ca. 100 kr.). Det er en
tro kopi af Pampers.

Du skal være opmærksom på tilbud (ligesom herhjemme), ellers kan du let
komme til at betale 20 Euro for en pakke bleer ! Men hvis du prøver i 2-3
forskellige supermarkeder, så er der med sikkerhed tilbud i mindst den ene,
så det er ikke svært at finde en pakke bleer til under 100,-

Og du har ret. Vibelle så jeg ingen steder.

Om I vil medbringe bleer el. ej, tror jeg, at du selv skal afgøre, men vi
gør det kun næste gang, hvis der er plads i bagagen. Ellers var Dodot et OK
valg til en OK pris.

For at tale om noget helt andet, så kan I godt glæde jer. Gran Canaria (vi
boede nede i Amadores, tæt på Puerto Rico) er simpelthen SÅ børnevenligt, at
jeg glæder mig til vi skal afsted igen. Der er ingen sure miner over børn
der leger/pjatter/græder. De bliver dikket og forkælet overalt, hvor man
kommer frem. Vi lærte vores 2-årige søn at sige "hola" (udtales Å-la),
betyder hej, og så var de allesammen dernede SÅ STOLTE

Hvis I mangler inspiration til udflugter med børn, så kan jeg især nævne
dyreparken i Maspalomas, vandland i enten Puerto Rico el. Maspalomas,
Kameludflugt i Maspalomas, en større gratis legeplads midt i Puerto Rico
(ligger dog tæt på noget a-la-tivoli, som kan friste).

Jeg håber, at I får en god tur.

Hilsen Marlene

Fra : SHM

Dato : 30-01-05 22:37

Hej Marlene

Tak for dit rigtig gode svar.
Jeg tror vi tager bleer med hjemmefra, men man kan jo løbe tør....