Feberkramper
Fra : Lars Raaby

Dato : 26-01-05 22:36

Pyha sikke en omgang.
Kasper var lidt syg tirsdag ikke noget særligt men nok til at jeg
hentede ham i dagplejen før end normalt.
Eftermiddagen forløb stille og rolig han var sløj lidt træt men
fik dog lidt væske. Hen mod aften begyndte han at kaste op så jeg
var godt klar over at han var ved at blive syg. Senere på aften
brækkede han sig i sengen og jeg fik ham skiftet. Bagefter målte
jeg hans temperatur og den var 41
Så lige efter kom der feberkramper.
Det var ikke rart at se at han blev helt stiv.
Der var kun at ringe 112 og de kom da også meget hurtigt.
På sygehuset målte de han temperatur til 40 gr.

Efter han var blevet undersøgt blev fik han en Panodil og så blev
han lagt i seng.

Onsdag morgen kl. 05.00 var hans temperatur faldet til normal.
Efter stuegang kl. 10.00 blev vi udskrevet.
I eftermiddag og aften har han leget som normalt.

Jeg håber bare ikke at jeg skal opleve det igen.
Jeg fik en meget god snak med lægen på sygehuset og hun fortalte
at det ikke var noget at være bange for.
Jeg fik en hæfte med hjem samt 2 pakker Stesolid og en recept på
at jeg kunne købe nogle flere.
--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 26-01-05 23:00

"Lars Raaby" <Lars@raaby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke var noget at være bange for.
> Jeg fik en hæfte med hjem samt 2 pakker Stesolid og en recept på at jeg

Ja, puha, må du nok sige, det ser meget slemt ud.
Men trøst dig - det ser langt værre ud, end det er.
God vind fremover.

Mvh.Bodil.

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-05 22:58

"Lars Raaby" <Lars@raaby.dk> skrev i en meddelelse news:41f80d28$0$182

> [...]
> Efter stuegang kl. 10.00 blev vi udskrevet.
> I eftermiddag og aften har han leget som normalt.
>
> Jeg håber bare ikke at jeg skal opleve det igen.

Uha, ja det er en grim oplevelse. Vores ældste søn har haft feberkramper to
gange, da han var henholdsvis to og tre år gammel.
Han kunne ikke komme ud af kramperne igen, så første gang kom han i
respirator. Vi var virkelig rædselsslagne, for vi havde ikke hørt om
feberkramper før på det tidspunkt.
Han kom sig heldigvis igen og vi fik også noget stesolid med hjem til ham.
Et halvt år efter var den gal igen. Vi ringede også 112 og gav ham
stesoliden, som ikke virkede. Efter 1½ time fik sygehuset ham ud af
kramperne, efter at bl.a have lavet en rygmarvsprøve på ham og behandlet ham
imod menigitis.
Vores søn blev de efterfølgende 1½ år behandlet med epilepsi medicin. Der
har aldrig været anfald siden, så det har været feberkramper og ikke
epilepsi han havde.

Så galt plejer det heldigvis sjældent at gå med feberkramper, men de kan
forekomme indtil barnet er ca. 5 år, hvor de så normalt vokser fra det, fik
vi fortalt dengang.
Vores to andre børn, har heldigvis aldrig haft feberkramper.

Uanset at barnet normalt kommer sig hurtigt, så er det en grim oplevelse for
forældrene og forhåbenligt er det første og sidste gang, at du skal opleve
det med Kasper. Godt at høre, at han er blevet hurtigt frisk igen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/