Prutte om barnevognspriser
Fra : David Rasmussen

Dato : 26-01-05 22:09

Kan man det?

Efter at have checket markedet for barnevogne i Danmark er der en ting
der slår mig: En barnevogn (f.eks. Emmaljunga Big Star Supreme) koster
det samme allevegne og er aldrig på tilbud. Det ser ikke engang ud til
at det kan betale sig at tage til Sverige og købe der. Priserne er de
samme omregnet. Det lugter af priskontrol og manglende konkurrence. Er
der nogle steder hvor det er muligt at få lidt rabat i forhold til den
officielle pris?

Jeg er ikke kun interesseret i Emmaljunga, men også i andre gode barnevogne.

/David

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 26-01-05 22:26

David Rasmussen (david.rasmussen@gmx.net) skrev følgende:

> [...]
> samme omregnet. Det lugter af priskontrol og manglende konkurrence. Er
> der nogle steder hvor det er muligt at få lidt rabat i forhold til den

Man kan nogle gange være heldig at forhandle sig til "sidste års model"
til en god pris ellers kommer barne- og klapvogne jo også på udsalg.
Så vidt jeg ved er Danmarks Barnevogne (Amagerbrogade) og Danmarks Børn
(Hvidovre) ofte billigere end andre forretninger.

Ellers kan I jo overveje, at købe en god brugt barnevogn. Det gjorde
vi - fik en 6 mdr. gammel Simo til halvdelen af, hvad den kostede fra
ny. Vi "investerede" så i en ny madras og en ny lift + liftmadras, men
det var stadig meget billigere end, hvad en ny vogn m. lift kostede.

Henriette Døssing

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 26-01-05 22:59

> [...]
> steder hvor det er muligt at få lidt rabat i forhold til den officielle

Ork, jo, det lykkes da nemt. Da vi købte barnevogn i efteråret,
fik vi en klækkelig rabat, - måske især fordi vi også købte pusletaske,
regnslag, badekar, puslebord m.m. samtidigt. Vi lagde 500 kr. og betalte
resten, da barnet var født. Og stedet var: Babyvest i Århus.

Mhv.Bodil - i dette tilfælde mormor'en.

Fra : Kathrine

Dato : 27-01-05 09:17

"David Rasmussen" skrev:

> [...]
> samme omregnet. Det lugter af priskontrol og manglende konkurrence. Er
> der nogle steder hvor det er muligt at få lidt rabat i forhold til den

Min Emmaljunge var sat 1000 kr ned inkl. en del ekstra udstyr.
Pusletasken (500 kr) fik jeg også med efter lidt snak.
Det var hos Layette (tidl. Ønskebørn) i Allerød.
Så det kan lade sig gøre.
--
Kathrine