"Sensory defensiveness"
Fra : Rasmussen

Dato : 20-01-05 19:02

Hej Peter

Jeg sidder netop med en artikel der hedder "Sanserne børstes til ro" som jeg
brugte, da jeg skrev opgave om sanseintegration i 2.løn (pæd. stud)

Det der sker når man børster er at produktionen af endorfiner bliver
stimuleret.
Endorfiner, er nogen hormoner, som også kaldes kroppens egen morfin, fordi
det dæmper stress og virker beroligende.
Barnet kan føle velvære i helt op til to timer efter.

Men det er ikke bare at gå igang med at børste løs, der skal bruges en
bestemt teknik og børste, det kaldes også "tørbørstning"

Jeg vil gerne sende en kopi af artiklen til dig, da jeg bare ikke kan huske
hvor jeg har kopieret den fra, så jeg kan ikke henvise til den.

Venlig hilsen
Jakobs mor

Fra : Peter Westh

Dato : 20-01-05 20:01

"Rasmussen" <per@fjernmiggets.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
huske
> hvor jeg har kopieret den fra, så jeg kan ikke henvise til den.

Tak skal du have, men jeg sidder selv med en artikel fra Ergoterapeuten
12/92, der vist beskriver omtrent det samme. Der er også et par
litteraturreferencer, som jeg vil prøve at opspore.

MVH

Peter