gaveideer pige 1 år
Fra : karsten & Pia

Dato : 16-01-05 07:00

Lidt i samme situation som Nette der har tråden herunder. vi har en pige der
bliver 1 år og som egentlig har alt hvad hun skal bruge, hun har arvet en
del legetøj fra sine to søskende, og tøj mangler hun bestemt heller ikke
(arver fra sine søskende + fra en kusine, og har lige fået til jul).

Vi er helt blanke med hensyn til gaveønsker.........har I nogen ideer??

MVH Pia

Fra : marlene

Dato : 16-01-05 12:03

> Vi er helt blanke med hensyn til gaveønsker.........har I nogen ideer??
>

> vi har til vores tre drenge brugt sandkasse med alt dertil høre,
> rutsjebane, legehus,
det kræver selvfølgelig have og plads,
men om 1 år eller to er det bare hittet, så kan i ligeså godt købe det
nu, hvor de små er ret ligeglade,
>gå-motorcyklen er et hit for begge køn og en traktor med trailer er også
>fint til pigen i sandkassen.
ellers er en vandbane med små skibe godt tidsfordriv.
et badebasin. lidt uden for sæsonen men en ok ting.

Fra : karsten & Pia

Dato : 16-01-05 13:40

"marlene" <rod@nya.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nu, hvor de små er ret ligeglade,
> ellers er en vandbane med små skibe godt tidsfordriv.
> et badebasin. lidt uden for sæsonen men en ok ting.

Fine gaveønsker, men vi har to sandkasser, et gyngestativ med rutchebane og
et træ med en gyng i forvejen. derudover tre motorcykler, gåbil, trehjulet
cykel, etc. Kort sagt vi har det børn i alderen 0-6 år kan få brug for da vi
udover lillesøster der bliver 1 år, har en pige på 3 og en dreng på 5 år.

Det vi søger er nok lidt utraditionelle gaveønsker.

MVH Pia

Fra : Inger Pedersen

Dato : 16-01-05 13:58

"karsten & Pia" <xx@£.de> skrev i en meddelelse

> Det vi søger er nok lidt utraditionelle gaveønsker.

Et æbletræ - hvis I har have. Man kan få nogle svagtvoksende, så der kan
blive plads til flere forskellige.
Hvis I har masser af plads: sød-kirsebærtræer, de vokser hurtigt, og det vil
ikke vare længe, inden de er gode at klatre i.
Evt. nogle ribsbuske; de er gode at gemme sig under og lave huler i.

Hilsen Inger

Fra : karsten & Pia

Dato : 16-01-05 14:40

> [...]
> vil ikke vare længe, inden de er gode at klatre i.
> Evt. nogle ribsbuske; de er gode at gemme sig under og lave huler i.

Ja gaveønsker i den stil.............et kirsebær træ mangler vi lige, vi har
æble- og pære træer og et blomme, men ingen kirsebærtræer.
Flere gaveønsker af samme skuffe er meget velkomne.

De fik en sansegynge i fælles julegave som vi skal hen og bygge et nyt
gyngestativ til, her overvejer vi så også at lave en klatrevæg/katrenet,
dette kunne lillesøster jo så også ønske sig, men er der nogen der ved hvor
man køber et sådant klatrenet henne??

MVH Pia

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 15:04

"karsten & Pia" <xx@£.de> skrev i en meddelelse news:41ea6eae$0$51517

> [...]
> æble- og pære træer og et blomme, men ingen kirsebærtræer.
> Flere gaveønsker af samme skuffe er meget velkomne.

Et lille armbånd med hendes navn på. Vi havde sådan et fra Bilka til vores
datter, da hun var i den alder. Det gik godt nok i stykker efter et stykke
tid, men hun var meget glad for det.

Af andre ting til haven, kan jeg foreslå et legehus, hvis i ikke har det i
forvejen. ?
Det koster selvfølgelig noget, men er jo også noget, som alle jeres 3 børn
kan få meget glæde af i mange år frem.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : karsten & Pia

Dato : 16-01-05 16:34

> [...]
> forvejen. ?
> Det koster selvfølgelig noget, men er jo også noget, som alle jeres 3 børn

Vi har legehus og armbånd fik hun i julegave............ja det er ikke for
ingenting jeg synes det er svært at finde finde på gaveønsker, jeg synes
simpelthen vi/de har alt.

Det eneste den lille mangler er nogle sko, men det er jo ikke rigtigt til at
købe for andre da det med skostørrelse er lidt svævende i den alder.

MVH Pia

NB: Bare fortsæt de gode ideer, der må da være noget vi ikke har.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 16-01-05 17:22

"karsten & Pia" <xx@£.de> skrev i en meddelelse

> NB: Bare fortsæt de gode ideer, der må da være noget vi ikke har.

En rose eller en anden busk med hendes navn (hvis det da eksisterer)?
En ribbe (uden- eller indendørs)
Tykt klatretov til at hænge i de træer, I har i forvejen
Hvepserede: En gyngeting, der kan snurre rundt. Den er lavet af tre stykker
reb, der er samlet for oven og for neden. Vandret er der så træstykker i
forskellig længde, der spænder rebene ud.
En gyngebold (jeg ved ikke, hvad de præcist hedder): En rimeligt fast bold,
der hænger i et reb.
Tummelumsen: En plastic"skål", der både kan bruges til at snurre vildt,
sidde og hygge sig i med puder - og som skildpaddeskjold. Kan bruges både
inden- og udendørs, men er lidt hård ved gulvene.
En stak brædder og træstubbe til at flytte med og bygge med udendørs.
Lærketræ holder længe
Store træklodser i forskellig størrelse, gerne hjemmelavede og ubehandlede.
Hårde træsorter holder sig pænest i længst tid. Kan suppleres flere år
frem - vores blev brugt i forskellige kombinationer og formål til
konfirmationsalderen.

Hilsen Inger

Fra : karsten & Pia

Dato : 17-01-05 09:38

> Hvepserede:

= sansegynge. (fik de i julegave)

Tak for de gode udendørsinput.

MVH Pia

Fra : Daniela Althof

Dato : 17-01-05 15:50

karsten & Pia wrote:

> [...]
>
> MVH Pia
>
> NB: Bare fortsæt de gode ideer, der må da være noget vi ikke har.

Hvad med et gavekort til sko? Det kan man vel altid bruge..

Eller nyt regntøj, eller legebukser til udendørs brug? Sådan nogle
bliver da altid slidt op i en fart.

Hvad med nogle ting til hendes værelse? En lampe eller reoler til væggen?

Ellers tænkte jeg på om der er en bestemt dukke som i ikke har som hun
kan ønske sig det hele til. Så har hver af pigerne deres..
Det er i hvert fald noget i den retning vi gør her i hjemmet, så de i
hvert fald får tingene i hver deres 'serie'

Eller hvad med nogle børne DVD'er?

Uh ha ja, det er svært, jeg har to drenge og synes også at de lige nu
har alt selvom den ældste ikke engang er 3 endnu..

Hilsen Daniela..

Fra : Inger Pedersen

Dato : 16-01-05 13:01

"karsten & Pia" <xx@£.de> skrev i en meddelelse

> Vi er helt blanke med hensyn til gaveønsker.........har I nogen ideer??

Børnebøger: pegebøger med billeder af dyr plejer at være et hit - og ellers
klassikerne med Grimm, H. C. Andersen og Peter Plys til senere.
De små synger og andre sangbøger - der findes billedsbøger med børnesange og
rim og remser.
CD med børnesange og sanglege - og så er nogle små børn ret vilde med Kåre
Norge og Mozart.

Hilsen Inger

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 16-01-05 17:17

karsten & Pia wrote:
> [...]
> (arver fra sine søskende + fra en kusine, og har lige fået til jul).
>
> Vi er helt blanke med hensyn til gaveønsker.........har I nogen ideer??

Bøger Bøger og atter bøger.
Der er et kæmpeudvalg og hvis dine børn ligner mine så er de storforbugere.
Og ellers en plakat med Pippi alle har brug for forbilleder måske især
piger

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Nette

Dato : 17-01-05 09:33

"karsten & Pia" skrev

> [...]
> (arver fra sine søskende + fra en kusine, og har lige fået til jul).
>
> Vi er helt blanke med hensyn til gaveønsker.........har I nogen ideer??

Hej med jer.

Utroligt at vore børn har alt...næsten da...
Lidt skræmmende og pinligt, men det er jo det samfund, vi lever i.
Vi har også problemet her med at lillebror arver fra de ældre, men vi mener,
at han, fordi han er den yngste, ikke skal nøjes med at arve alt. Han skal
også have lov til at få noget fra nyt af, om det så betyder at noget
arvehalløj må ryge ud. - Det er luksus, men jeg tror, det er vigtigt i
fremtiden, sådan han ikke kommer til at føle sig som en der altid har
arveting og aldrig noget nyt. Så vores samvittighed er renere, når vi får
noget, vi egentligt havde i forvejen, selvom det umiddelbart virker
unødvendigt.

Vi har ALT, og jeg mener ALT i Lego. Derfor er det helt udelukket, at der
kommer Duplo og mindre Lego på ønskelisten.
Men noget, vi ikke har er en togbane. - Nu forhandler BR ikke Brio mere, men
til gengæld et nyt og billigere mærke,- Kidswood.
For at man kan lege med det, skal man have lidt af hvert og derfor begynder
vi, at skrive det på hans ønskeseddel nu. Han er jo pt. ligeglad og han vil
blive ret glad for det, når han bliver lidt ældre og kan begynde at lege med
det. - Det ville være ærligerligt, hvis han først skulle begynde at samle på
det, når han fik lyst til at lege med det som f.eks. 3 årig. Inden han fik
samlet færdig, ville han jo have mistet lysten til at lege med det.
Så derfor står det højt på listen og måske kunne i finde på noget, som jeres
kunne samle på?
Det næste bliver nok Playmobil, selvom det efterhånden er meget svært at få
fingrene i.

Her er mere fra vores liste, måske kan det give inspiration til jer:

- Juniordyne/pude.
- Sengelinned, som ikke har været i arv, men som personligt er HANS!
- Modellervoks. ( Han har fødselsdag nu her, så han jo næsten at blive to
år, inden han får gaver igen til jul).
- Musikinstrumenter. ( Forældrenes mareridt nr. 1)
- En lille rygsæk med plads til madkassen. ( I vores vuggestue er det slut
med institutionsmad, når de bliver 1 år).
- Cykelhjelm, der kan udvides.

Andre forslag:

- Højdemåler ( el. evt. en flagstang på 150 cm. hvor i hvert år på dagen kan
afsætte hendes højde)
- Kuglebane
- I BR, "Play2learn"- har de en rigtig god mobiltelefon med LAVE lyde. Min
søn elsker den!!
- Play2learn har også et "Noas ark" til ca. 200 kr. som jeg ved et blevet
rost.
- Søde hjemmestrikkede sommerkjoler?

Håber i kan bruge lidt af det.

Nette

Fra : Cat

Dato : 17-01-05 11:09

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> arveting og aldrig noget nyt. Så vores samvittighed er renere, når vi får
> noget, vi egentligt havde i forvejen, selvom det umiddelbart virker

Langtidsgaver:

H. C. Andersen i flot udgave
Børnebibel
Tolkien

Indskud til børneopsparing

Bare det hele er pakket ind i flot papir - det er næsten den bedste gave.

Tine