Vi venter ikke barn... endnu
Fra : Ulrik og Claudia

Dato : 11-01-05 11:25

Hejsa NG!

Jeg læser mange af indlæggene herinde og har indtil nu ikke skrevet noget
herinde. Vi er jo heller ikke gravide ;) Men det bliver vi forhåbentlig i
løbet af året.

Jeg er vokset op i en stor familie - jeg er storesøster til ikke mindre end
8 stk frække unger, hvoraf den yngste er 3½ år. En lille efternøler! Som
storesøster er man så også vant til at passe de kære små - selv når de
bliver større. Jeg har en meget bred viden, og regner med at kunne suge
endnu mere viden herfra.

En lille ting som jeg er nødt til at vide: Jeg er en smule overtroisk, og
har hørt noget om at man ikke må have barnevogn mens man er gravid, for det
bringer uheld, eller noget i den retning. Der er sikkert mange som tænker:
"Sikke da noget pjat.." Men jeg er lidt overtroisk.. Er der nogen der ved
præcis hvad det går ud på, og hvad det er man "ikke må"? Og andre
overtroiske ting man "skal" og "ikke må"?

Grunden til jeg spørger er, at jeg har arvet min lillebrors barnevogn. Den
står i vores kælderrum, sammen med alle de andre baby-ting vi har været så
heldige at få kastet efter os..

Hilsen
Claudia

Fra : Gitte

Dato : 11-01-05 12:02

Hejsa

>Jeg læser mange af indlæggene herinde og har indtil nu ikke skrevet noget
>herinde. Vi er jo heller ikke gravide ;) Men det bliver vi forhåbentlig i
>løbet af året.

Jamen, held og lykke med "projektet"

> [...]
>præcis hvad det går ud på, og hvad det er man "ikke må"? Og andre
>overtroiske ting man "skal" og "ikke må"?

Jeg har også hørt det der med, at man ikke må have barnevognen til at
stå hjemme, før end fødslen er overstået... Som jeg har hørt det, så
må man gerne købe den inden, bare ikke have den i hjemmet. Men jeg
har ingen ide om, hvordan den "historie" er opstået, og hvad
konsekvensen skulle være ud over det lidt u-definerbare "uheld".
Eller om der er andre ting, man ifølge overtroen bør overholde.
Vi købte vores barnevogn, og lod den stå i butikken indtil jeg havde
født - så ingen problemer der... Meeen, vi har så (selvfølgelig)
beholdt den til nummer 2 (som kom for 4 måneder siden), og der har den
stået i en tilbygning i mellemtiden - og der er altså ikke noget, der
er gået galt af den grund

MVH
Gitte

Fra : Cat

Dato : 11-01-05 19:42

"Gitte" <gajb@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> beholdt den til nummer 2 (som kom for 4 måneder siden), og der har den
> stået i en tilbygning i mellemtiden - og der er altså ikke noget, der

Jeg tror ikke, at det er fordi det kunne gå galt. Men hvis det gør, så er
det helt forfærdeligt for forældrene, at de står med en barnevogn, de ikke
skal bruge. Hvis den står i forretningen, kan de lettere 'aflevere den
tilbage'.

Tine

Fra : Gitte

Dato : 11-01-05 21:15

Hej

> [...]
>det helt forfærdeligt for forældrene, at de står med en barnevogn, de ikke
>skal bruge. Hvis den står i forretningen, kan de lettere 'aflevere den

Jamen, selvfølgelig er det forfærdeligt for forældrene at stå med en
barnevogn, hvis der er noget der går galt. Men det er vel ikke værre
at stå med en barnevogn, end med et puslebord, en tremmeseng, en
ordentlig bunke babytøj eller andet udstyr man anskaffer sig? Og så
vidt jeg ved, er det kun omkring barnevognen der knytter sig denne
overtro...

MVH
Gitte

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 26-01-05 11:07

> [...]

> stå hjemme, før end fødslen er overstået... Som jeg har hørt det, så
> må man gerne købe den inden, bare ikke have den i hjemmet.

Jeg tror at den overtro hænger nøje sammen med en desværre udbredt dansk
indstilling til livet, der også udtrykkes i "Højt at flyve, dybt at falde".

Altså - man skal ikke forvente for meget af noget som helst - så bliver man
straffet.

Desværre er det en livsindstilling, som mange efterlever

Udtrykt på jantelovsmaner handler det om, at du ikke skal tro, at du er
noget, kan noget, får noget, fortjener noget......

Mvh. Lisbeth

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 11-01-05 12:02

Hej Claudia!

Jeg har også hørt det med barnevognen, ligeså med sengen til den lille ny,
den må man heller ikke have stående før lige i sidste øjeblik.

Min kæreste har termin den 20. jan, så vi har nu fået både barnevogn og seng
på plads, men først indenfor de seneste 14 dage. Vi købte barnevognen
allerede i september, men fik den opmagasineret på forretningens lager, så
vi ikke behøvede at have den hjemme før hen mod slutningen af graviditeten.

Overtro eller ej, så ligger der måske også det i det, at hvis man nu mister
barnet under graviditeten, er det endnu mere trist hvis man allerede på
forhånd har købt de ting.

Det er fint, hvis tingene kan gå i arv. Vi har arvet en del babytøj fra min
kærestes søsters børn, så pas godt på barnevognen der står i kælderen, for
det første fordi det har været din lillebrors, men også fordi det bliver
hurtigt dyrt, hvis man skal ud at købe det hele når den tid er.

Hilsen
Peter

Fra : Rasmussen

Dato : 11-01-05 14:44

> [...]
> står i vores kælderrum, sammen med alle de andre baby-ting vi har været så

Vi skal have en lille Julie om ca. 8 uger og hun skal da arve barnevognen
efter hendes storbror.
stellet står ude i garagen og selve vognen står i min søsters kælder, så
denne gang er det ikke lige noget jeg har tænkt så meget over, men da vi fik
Jakob for næsten 5 år siden fik vi også først barnevognen hjem da vi var
kommet hjem fra hospitalet.
arvetøj er jeg også så småt begyndt at finde frem, så.........ja jeg satser
da stærkt på at der ikke sker noget, selvom halvdelen af barnevognen og
tøjet er her i nærheden.
Venlig hilsen
Jakobs mor

Fra : Daniela Althof

Dato : 11-01-05 15:35

Ulrik og Claudia wrote:

> [...]
> præcis hvad det går ud på, og hvad det er man "ikke må"? Og andre
> overtroiske ting man "skal" og "ikke må"?

Det jeg har fået at vide var at man ikke må få barnevognen hjem før
tiden, men det er jo lidt svært når man får nr. to synes jeg, og så var
det også der jeg fik at vide at man bare ikke må rede op til den lille
inden den er ankommet. Og det gør sagen altså noget nemmere synes jeg.
Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at skulle sætte barnevognen andre
steder hen når vi skal til at have nr. 3, især ikke hvis min næstældste
stadig bruger den til den tid.

Jeg kender ikke til andre ting end det med barnevognen..

Hilsen Daniela..

Fra : Ulrik og Claudia

Dato : 11-01-05 15:48

Hej igen..

Så jeg kan godt lade barnevognen blive bare jeg ikke reder op til den lille?
Det er lidt svært, når man har fået det meste foræret (luksus-problem? ;))
for der er ikke rigtig andre steder vi kan have de ting stående. Lige nu bor
vi i en 1-værelses lejlighed - det har vi næsten gjort i et år - men leder
selvfølgelig efter en 3-værelses. Så må vi håbe jeg kan få de ting op fra
kælderen.

Vores familie skal ikke vide noget om vores planer, derfor er det lidt svært
at spørge dem om vi må stille barnevognen hos dem det næste lange stykke
tid.. Så den bliver altså her hos os.

Vi skal nok komme med mange flere spørgsmål..

Claudia

Fra : Daniela Althof

Dato : 14-01-05 15:12

Hejsa

> [...]
> selvfølgelig efter en 3-værelses. Så må vi håbe jeg kan få de ting op fra

Ja, det vil jeg helt klar mene at du kan. Det var også det vi gjorde..

Hilsen Daniela..

Fra : vvv

Dato : 11-01-05 21:21

> [...]

> præcis hvad det går ud på, og hvad det er man "ikke må"? Og andre
> overtroiske ting man "skal" og "ikke må"?

Ud over de almindelige ting som at kaste salt over skulderen inden du
forlader hjemmet, svinge en sort kat rundt i halen over hovedet ved fuldmåne
og altid nyse før du spiser morgenmad, bør du huske at smøre dig ind i en
blanding af sennerp, hvidløg og daggammel the ved undfangelsen.
Hvis du ydermere husker altid at stå på et ben og sige som en høne når du
laver kaffe samt sidder omvendt på toilettet når du tisser er du helt sikker
på et sundt smukt og intilligent barn.

vv

Fra : Ulrik og Claudia

Dato : 12-01-05 19:33

Meget sjovt.. selvfølgelig måtte jeg grine, men jeg mente det nu alvorligt
med mit indlæg..

Claudia

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 15-01-05 23:19

On Tue, 11 Jan 2005 21:21:13 +0100, vvv wrote:

> [...]
> laver kaffe samt sidder omvendt på toilettet når du tisser er du helt sikker

Kun hvis man husker at filme seancen og lægge den ud på dk.binaer.
--
MVH
osv...

Fra : Lars Raaby

Dato : 16-01-05 07:45

Frank E. N. Stein skrev bl.a.:

> Kun hvis man husker at filme seancen og lægge den ud på
> dk.binaer.

Syg tanke.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 16-01-05 23:55

On Sun, 16 Jan 2005 07:44:58 +0100, Lars Raaby wrote:

> Syg tanke.

Tak.
--
MVH
osv...

Fra : David T. Metz

Dato : 13-01-05 14:16

Ulrik og Claudia wrote:
> Og andre overtroiske ting man "skal" og "ikke
> må"?

Man må ikke stille spørgsmål om overtro. Det bringer uheld. Beklager, men
det er for sent.

David