Hvorfor vågner han ?!?!?!
Fra : Trekroner

Dato : 09-01-05 21:54

Vores søn på næsten 10 måneder har de sidste fire nætter "holdt fest" ....
Han vågner ca. kl. 4:00, står op i sengen og lyder ENORMT udhvilet og siger
"da da da". Vi har prøvet at give ham sutten, lidt af drikke - og lagt ham
ned igen, men så ligger han stille i ca. 2 min. hvor han ligger og sparker
oplagt med fødderne ned i madrassen. Det tager ca. en time at få ham til at
falde til ro. Han har ikke skidt i bleen, han er ikke sulten. Han lyder bare
ENORMT udhvilet, og det er altså ikke lige det fedeste tidspunkt at være
vågen på.

Han kommer i seng om aftenen kl. ca. 20:00 - 20:30 hvor han stort set altid
putter sig pænt. Han plejer at sove igennem til kl. ca. 6:00. Efter at have
været vågen i 1 - 1 1/2 time, snupper han den første lur i barnevognen på
terrassen - luren varer ca. halvanden time. Når han kommer op er han vågen i
ca. 2 1/2 - 3 timer og sover igen et par timer. Indtil for nogle dage siden,
fik han også en 3. lur om eftermiddagen på halvanden time, men da han
begyndte at vågne kl. 4:00 og virke udhvilet, fjernede vi den 3. lur og
havde en lidt pjevset søn i "ulvetimerne" (som så mange andre har,) men det
gik da. Men det har ikke betydet at han har sovet bedre om natten.

Jeg har hørt, at børn kan have en periode med sådan en "dårlig vane" og at
det går over.... Py ha, hvornår mon ?! Er der nogen der kender til sådan et
"problem" eller har nogle gode råd?

---
Anne-Lise

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar
Brugt pigetøj sælges: www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges: www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 09-01-05 23:22

"Trekroner" <trekronerFJERN@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det går over.... Py ha, hvornår mon ?! Er der nogen der kender til sådan

Den burde være nem nok:
Hold ham vågen, indtil middag, lad ham få en - og kun en -
middagssøvn, så skal I nok få jeres morgensøvn.
Drengen sover simpelthen for meget om dagen.
Mvh.Bodil.

Fra : David T. Metz

Dato : 13-01-05 14:20

Bodil Grove Christensen wrote:
> Den burde være nem nok:
> Hold ham vågen, indtil middag, lad ham få en - og kun en -
> middagssøvn, så skal I nok få jeres morgensøvn.

Det er også mit bedste bud. Vores datter fik kun en lur i løbet af dagen
siden hun var ca. 9-10 mdr. Det varierede hvornår på dagen (12-15), men
altså kun den ene. Hun blev lagt 20-20.30 og sov så gerne til omkring kl 7
(med måske et par opvågninger af kort varighed).

David

Fra : Daniela Althof

Dato : 10-01-05 14:12

Trekroner wrote:

> Jeg har hørt, at børn kan have en periode med sådan en "dårlig vane" og at
> det går over.... Py ha, hvornår mon ?! Er der nogen der kender til sådan et
> "problem" eller har nogle gode råd?

Her i huset har vi også haft mere 'fest' om natten det sidste stykke
tid.. Er himlen ikke skyfri, og er der ikke fuldmåne, så der er meget
lysere på soveværelset end der plejer at være? Jeg må nemlig endlig se
at få taget mig sammen til at hænge noget mørkt foran vinduet,
persiennerne er ikke nok længere.

Det er i hvert fald mit bud. Ellers vi jeg også mene at det er en fase.
Lukas har også ca. haft det søvnmønster du beskriver, og det gik over
igen med at vågne tidligt, uden at han kun fik lov at sove een gang om
dagen. Vi sørgede bare for at han fik lov at bevæge sig mere, og ellers
hentede vi ham som regl ind i vores seng om morgenen hvor han sov videre...

Hilsen Daniela..