java og konqueror
Fra : Allan Kusk

Dato : 01-02-05 20:58

Hej.
Jeg har installeret java, eller forsøgt, for at bruge det sammen med
konqueror. I vejledningen for plugins stå der at man skal henvise
til"file:/usr/java/j2re1.4.2_07/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so".
Det har jeg skrevet ind i "sti til kørbar java-fil eller java".
Men det virker ikke. Hvad er der galt.
Vh. Allan Kusk

Fra : Kent Friis

Dato : 01-02-05 22:35

Den Tue, 01 Feb 2005 20:58:06 +0100 skrev Allan Kusk:
> [...]
> til"file:/usr/java/j2re1.4.2_07/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so".
> Det har jeg skrevet ind i "sti til kørbar java-fil eller java".

Hvor har du installeret det? Under /usr/local? eller /home?

Mvh
Kent

Fra : Allan Kusk

Dato : 02-02-05 09:01

Kent Friis wrote:

> Hvor har du installeret det? Under /usr/local? eller /home?

Jeg ved ikke så meget om det, men når der er den ovenforstående sti, som jeg
har fundet, har jeg vel installeret den i /usr/java/ eller betyder det
noget andet.
Nu prøver jeg lige det med den eksekverbare fil

Fra : Kent Friis

Dato : 02-02-05 16:55

Den Wed, 02 Feb 2005 09:01:20 +0100 skrev Allan Kusk:

> Jeg ved ikke så meget om det, men når der er den ovenforstående sti, som jeg
> har fundet, har jeg vel installeret den i /usr/java/ eller betyder det
> noget andet.

Som jeg læste det, skrev du at det var den sti der stod i vejledningen
at du skulle skrive.

Men hvis du ikke har installeret Java der hvor vejledningen forventer
det, hjælper det jo ikke.

Mvh
Kent

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 01-02-05 22:55

Allan Kusk wrote :

> [...]
> til"file:/usr/java/j2re1.4.2_07/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so".
> Det har jeg skrevet ind i "sti til kørbar java-fil eller java".

Du skal ikke henvise til en plugin men til en eksekverbar fil, og i dit
tilfælde må det så være:
/usr/java/j2re1.4.2_07/bin/java
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.