133 vs. 100 MHz.
Fra : René Hollen Pedersen

Dato : 22-05-01 16:29

Jeg har fået tilbuddet om at købe en ny processor P3-800 MHz enten med 100
MHz eller 133 MHz FSB til ca. samme pris. Jeg har i dag en 450 MHz der kører
med 100 MHz og skal derfor ud og investere i nyt ram (Mit bundkort
understøtter det), kan man mærke den hastighedsforøgelse der er ved 133 MHz
og er det pengene værd hvis man skal bruge 1000 kr. på RAM ved siden af?

På forhånd tak.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 22-05-01 16:42

"René Hollen Pedersen" <rhpe00@i4.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
MHz
> og er det pengene værd hvis man skal bruge 1000 kr. på RAM ved siden af?

______________________________-

Afgjort JA !

RAM er alligevel så billige, du ligeså godt kan ofre de par hundrede kroner
på eks. 128 Mb ram...

MVH

Fra : Thomas G

Dato : 22-05-01 19:03

> [...]
MHz
> og er det pengene værd hvis man skal bruge 1000 kr. på RAM ved siden af?

nu ved jeg ikke hvormeget ram du skal bruge men for omkring 600-700 kan du
få 256 MB hvis du handler via nettet.

mvh Thomas G

Fra : Simon

Dato : 24-05-01 15:17

og får 900 får man 512mb :)

mvh.Simon

Fra : Brian S Jensen

Dato : 23-05-01 06:02

Hej

Efter MIN mening så kan du ikke mærke de 33Mhz !

Testprogrammerne kan naturligvis vise dig at det kører hurtigere, men
det er jo ikke ensbetydende med at det kan mærkes.

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Brian Fisker

Dato : 23-05-01 08:26

> Jeg har fået tilbuddet om at købe en ny processor P3-800 MHz enten med 100
> MHz eller 133 MHz FSB til ca. samme pris.

Min mening :)

Køb processoren der kører 100 MHz på bussen. Med lidt god køling skulle det
nok kunne lade sig gøre at clocke den til 133 MHz på bussen. Så har du
ligepludselig et system som kører over 1 GHz ;)

> og er det pengene værd hvis man skal bruge 1000 kr. på RAM ved siden af?

For 876 kr får du 512 Mb PC133 ram hos PRC-data. - Rammene er så billige for
tiden, at man nærmest ikke kan lade være med at købe en ekstra stand! :)

\Mandal

Fra : Simon

Dato : 24-05-01 15:21

Hej, du skal helt klart købe 133mhz - det ER mærkbart, og kan også ses i
test, meget tydeligt endda .... især på FPS i spil (hvis dit grafikkort
ellers kan følge med, og du ikke allerede har ramt loftet :) - jeg kører
selv 100mhz, og har prøvet oc bare til 112mhz det er stor foreskel... !

- Du skal også have ram ja, de koster lige under 900 kr for 512mb hos PRC -
har selv en stang, og de virekr helt fint, så du skal ikke være bange bare
fordi de er billige... :)

HÅber det hjalp !

mvh.Simon