hjemmeside
Fra : Hans Houmøller

Dato : 29-01-05 02:26

Jeg spørger kun til hvilket program jeg skal/kan bruge i Linux for at lave
en hjemmeside!
Hans

Fra : Mads Jensen

Dato : 29-01-05 10:20

Hans Houmøller wrote:
> Jeg spørger kun til hvilket program jeg skal/kan bruge i Linux for at lave
> en hjemmeside!

Det er jo en smagssag. Personligt ville jeg bruge den løsning, som Alex
og Jesper har nævnt. Hvis du har Mozilla suiten installeret (kan vist
kun være tilfældet, så er der Mozilla Composer, som er en WYSIWYMG,
MG=might get, men det er en anden sag). Ellers er der Quanta Plus, som
har menuer til HTML og andre mærkelige ting, og modes til PHP og den
slags, når du kommer så langt.

Håber, at det var svar nok. Ellers gå ind på freshmeat.net og søg på
"web editor" eller noget lignende, og du kan gøre det samme på
SourceForge.net

mvh.
--
Mads Jensen - remove z's in email

If the code and the comments disagree, then both
are probably wrong. -- Norm Schryer

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 29-01-05 11:33

On Sat, 29 Jan 2005 02:25:47 +0100, Hans Houmøller wrote:

> Jeg spørger kun til hvilket program jeg skal/kan bruge i Linux for at lave
> en hjemmeside!
> Hans

Har du en hvis kendskab til HTML (og PHP hvis du skal bruge det) så prøv
at kigge på bluefish. Jeg har brugt den og syntes den er et godt
hjælperedskab til udviklingen. Men jeg vil sige at man bør nok have et
godt kendskab til HTML da den ikke skriver koden for dig (er hvert fald
ikke min erfaring).

Ellers har jeg før kigget på Quanta, den var dog en smule popsmart for
min smag (OK, før brugte jeg emacs så deet

Thomas
Der mener man _skal_ kende og skrive HTML istedet for at tegne hjemmesider.

Fra : Claus Albæk

Dato : 29-01-05 22:17

kig på Nvu

--
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 30-01-05 00:47

Den simple low-end løsning: OpenOffice.org kan også lave websider, men
man får hurtigt behov for lige at rette noget i den genererede
HTML. F. eks. lavede den absolutte links, altså med fuld sti i stedet
for relativt.

Men det er OK hvis man bare skal publicere noget simpelt. Har ikke
prøvet Mozillas editor ret meget, måske den er lige så god eller
bedre.

Til større hjemmesider bruger jeg Fundanemt CMS (www.fundanemt.com).

--
Mogens Dybæk Christensen