opgradering af server med raid controller
Fra : Morten Graae

Dato : 27-01-05 09:13

Hejsa jeg har nu en redhat 8.0 server på et intel server board med
onboard promisefasttrack100 rad.

Jeg vil gerne opgradere til fedeora 3.

Er der nogen der har erfaring om promisefasttrack100 er understøttet
af fedora (kan jeg se det nogle steder) Jeg kan ikke se det under
promises hjemmeside.

Hvad er smartest at lave en ren installation - og flytte brugere
bagefter (ca 100 brugere)

Eller at få fedora til at upgradere selv. (Er der nogen der har
erfaring med det?)

Jeg har fuldbackup af det hele.

på forhånd tak

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 27-01-05 17:36

Morten Graae wrote:
> Er der nogen der har erfaring om promisefasttrack100 er understøttet
> af fedora (kan jeg se det nogle steder) Jeg kan ikke se det under
> promises hjemmeside.

Hvis den er understøttet af Red Hat er den nok også på en anden distro.
Hvis du har bundkortet kan du jo bare prøve at boote på fedora cd'en og
se, hvad den finder af devices.

> Hvad er smartest at lave en ren installation - og flytte brugere
> bagefter (ca 100 brugere)

Bare sæt diskene op, og så dump indholdet fra den gamle disk derover? Du
skal naturligvis huske at lave spejlet / RaidSættet bootable og opdatere
din lilo / grub conf.

mvh

Nikolaj Hansen

Fra : Morten Graae

Dato : 27-01-05 20:52

On Thu, 27 Jan 2005 17:36:06 +0100, Nikolaj Hansen
<nico@mailinator.com> wrote:

>Morten Graae wrote:
>
>Bare sæt diskene op, og så dump indholdet fra den gamle disk derover? Du
>skal naturligvis huske at lave spejlet / RaidSættet bootable og opdatere
>din lilo / grub conf.

hvis jeg nu laver en ren installation af fedora 3

uden at røre min /home partition

smider min passwd - shadow og group tilbage i etc + smbpasswd

vil der så være problemer med mine rettigheder på mine brugeres
homedrev.

mvh. Morten Graae

Fra : Kasper Dupont

Dato : 31-01-05 23:16

Morten Graae wrote:

> [...]
>
> smider min passwd - shadow og group tilbage i etc + smbpasswd
>
> vil der så være problemer med mine rettigheder på mine brugeres

Du bør ikke bare kopiere de gamle filer ind på den nye
installation. Der kan være ændret på nogle af de system
konti, der står i starten af filerne. Brug i stedet
tail (eller noget andet) til at få fat i de nødvendige
linier fra de gamle filer og skriv dem til slutningen
af de nye filer. Altså noget i retning af:

tail -42 /root/old-passwd >>/etc/passwd

Så burde du ikke få nogen problemer med rettigheder.
Til gengæld skal du lige være opmærksom på, at det
måske kan have inflydelse på brugerne, at de stadig
har konfigurationsfiler fra den gamle udgave af nogle
programmer, mens de nu anvender en nyere udgave.

Hvad angår raid controlleren, så vil jeg da
umiddelbart forvente, at siden den virker med Red Hat
Linux, så vil den også virke med Fedora Core. Men jeg
kan ikke sige noget med sikkerhed.

--
Kasper Dupont