Fedora2 og rippe mp3
Fra : Jan Birk

Dato : 26-01-05 18:18

Ja, så er jeg her igen

Jeg forsøger at få lavet mp3 filer ud af cd'ere (rippe). Jeg troede
egentligt at det var ligetil, men...

Til at starte med ville jeg bruge 'Sound Juicer Ripper' som er med i
Fedora pakken. Det virker fint med at extracte til ogg filer, men ikke
til mp3 (valgmuligheden er grålamineret)!

Jeg har så shoppet rundt, og installeret 'lame' men den vil helle ikke
kendes med mp3. Jeg har forsøgt - uden held - at installere 'grip', som
insisterer på at få:

-----------------------------
error: Failed dependencies:
libid3-3.8.so.3 is needed by grip-3.2.0-2.1.fc2.fr
-----------------------------

Denne kan jeg ikke finde...., og hvis jeg finder den, virker det så?

Hvad gør i andre - for nogen må vel lave kunne mp3 filer på baggrund af
en cd'er ???

Jeg afspiller mp3 uden problemer med xmms!

På forhånd tak

/Jan

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-01-05 18:17

Jan Birk <jan.birk@invalid.domain.null> writes:

> [...]
>
> -----------------------------
> error: Failed dependencies:
> libid3-3.8.so.3 is needed by grip-3.2.0-2.1.fc2.fr

Du kan vel finde libid3 et eller andet sted?

> Denne kan jeg ikke finde...., og hvis jeg finder den, virker det så?

Mon ikke?

> Hvad gør i andre - for nogen må vel lave kunne mp3 filer på baggrund af
> en cd'er ???

Jo Jeg har brugt grip til at rippe min CD-samling, så jeg kan
lytte til mit musik på min iPod.

--
Jacob - www.bunk.cc
Is this really happening?

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 26-01-05 18:45

Jan Birk wrote:
> error: Failed dependencies:
> libid3-3.8.so.3 is needed by grip-3.2.0-2.1.fc2.fr

Set yum op som i: http://www.fedorafaq.org/fc2, så kan
du installere med

yum install grip

og få de rigtige pakker med. Der er også henvisning
til pakkesamlinger med mp3 kode, som Fedora ikke har
med pga. patent.

Mogens

--
Mogens Kjær, Dataarkæolog
Email: mk@datamuseum.dk

Fra : Jan Birk

Dato : 26-01-05 20:54

Hej Mogens,

> Set yum op som i: http://www.fedorafaq.org/fc2, så kan
> du installere med
>
> yum install grip

Den kendte jeg ikke. Det er da et genialt koncept. 10 minutter og det
hele virker.

1000 tak

/Jan