Thunderbird og adblock
Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 26-01-05 00:15

Findes der en måde hvorpå man kan få en lignende funktion på thunderbird
som adblock tilbyder på Firefox ? Det er når jeg bruger RSS feed
funktionen i Thunderbird at reklamer kommer ud-filtreret igennem - det
sker ikke når RSS bruges via Firefox, men det virker lidt smartere via
Thunderbird.

Jørn

Fra : Allan Joergensen

Dato : 26-01-05 07:36

Jørn Hundebøll <spamnews2@dblue.dk> wrote:

> [...]
> funktionen i Thunderbird at reklamer kommer ud-filtreret igennem - det
> sker ikke når RSS bruges via Firefox, men det virker lidt smartere via

Personligt har jeg skiftet adblock ud med FilterProxy da den virker med
alle de browsere, der anvendes i huset (inkl. Thunderbirds RSS reader)

Allan Joergensen

"We've got sonic, electronic BALLBREAKERS!" -Hudson

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 26-01-05 21:41

Allan Joergensen wrote:

> Personligt har jeg skiftet adblock ud med FilterProxy da den virker med
> alle de browsere, der anvendes i huset (inkl. Thunderbirds RSS reader)

Hvordan bruger du den i praksis ? Jeg tænker på den situation hvor du på
et site opdager en ny banner add som ryger igennem filteret, hvad gør
man så (i forhold til at klikke på adblock i Firefox) ?

Jeg har kikket lidt på deres hjemmeside, og deres webinterface til
konfiguration - og:

tagblock </a|img|i?layer|i?frame|script|form/ /src|href|action/ =~
#(?:(?:ad(?:cafe|_|click|buy|count(?:er)?)?(?:serv|link|click|verts?|log|graphic|banner|source|mosaic|intelligent|\.cgi|\.pl)|blipverts?|/ad(?:s|-bin|buy)?/|banner(?:s?\.(?:cgi|phtml|php[0-9])|man|click)|/(?:event|html)\.ng/|servfu\.pl|/ads?[\._]|(?:images?_?|click_.x\.|adstream_.x\.)ads?|sponsor|phpAds|_ad\.html|click-through|www.amazon.com/exec/obidos/redirect-home|prohosting.com/click)|http://(?:remote)?ad(?:s|s?[0-9]+|server|images?|redir(?:ect)?|_click)?\.|(?:(?:link4link|linkexchange|flycast|clicktrade|doubleclick|avenuea|blockstackers|mediaplex|focalink|valueclick|onresponse|imgis|admaximize|eads|datis|commission-junction|pennyweb|linkbuddies|preferences|dimeclicks|futurenet|247media|netadsrv\.iworld|clk4|spanishbanner|hibtox|burstnet|swiftad|adzerver|hamster|ukbanners|spunkmedia|namezero|ecoupons|spinbox|adclub|advertising|hitbox|link4ads|bfast|gameadexchange|adbureau|linksynergy|superstats|st21\.yahoo|phoenix-adrunner\.mycomputer|counter\.xoom|\w+ads\.osdn|euniversea
ds)\.(?:com|net)|(?:freecity)\.de))#>
add encloser </(?:no)?script/> add balanced add alternate add balanced

virker ikke lige særligt tilgængeligt. Men ideen tiltaler mig meget.

Jørn

Fra : Allan Joergensen

Dato : 27-01-05 08:53

> [...]

> et site opdager en ny banner add som ryger igennem filteret, hvad gør
> man så (i forhold til at klikke på adblock i Firefox) ?

I praksis fanger den størstedelen af de bannere jeg løber ind i, jeg har
endnu ikke fået taget mig sammen til at tilføje flere.

Allan Joergensen

"Heading, Sir?" Out there. Thataway. "A most logical choice, Captain."