Problem med CVS og SSH
Fra : Nils Emil P. Larsen

Dato : 23-01-05 22:04

Hej

Jeg kører CVS på min egen server og forbinder til serveren vha. SSH
(TortoiseCVS).
Det virker det meste af tiden, men *nogengange* går forbindelsen i stå
i forbindelse med et checkout eller update. Dvs. alle filer på nær den
sidste bliver opdateret/checket ud, men så sker der ikke mere.
I denne situation kan jeg logge på serveren og skrive

ps -C cvs

som viser mig, at cvs stadig er aktiv.
Jeg skriver derefter

kill 12356

for at slutte cvs.
På klienten, hvor jeg er ved at checke ud, afsluttes den nuværende
kommando succesfuldt - det virker 100% !!

Kan I hjælpe mig med at diagnosticere og evt. afhjælpe fejlen?

mvh
Nils Emil P. Larsen
--
My reply-address is valid. www.bios-flash.dk
Min svar-adresse er gyldig. Redning af døde BIOS'er

Fra : Alex Holst

Dato : 24-01-05 00:32

Nils Emil P. Larsen wrote:
> Jeg skriver derefter
>
> kill 12356
>
> for at slutte cvs.

Kan du proeve at attache til processen med ktrace eller gdb og finde ud
af hvad den laver?

Hvilket server OS og cvs version benytter du?

Er det kun ved checkouts den haenger?

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Nils Emil P. Larsen

Dato : 24-01-05 16:46

Hej

>Kan du proeve at attache til processen med ktrace eller gdb og finde ud
>af hvad den laver?

Nej, men server er en Pentium 133 med begrænset harddiskplads. Jeg
tror det vil være besværligt at installere gdb på den.

>Hvilket server OS og cvs version benytter du?

cvs -v giver
Concurrent Versions System (CVS) 1.11.15 (client/server)

Kører på LFS 5.0 (hjemmecompilet) med kernel.org kerne 2.4.22.

>Er det kun ved checkouts den haenger?

Nej, jeg tror også det er ved update. Desværre kan jeg ikke få den til
at gøre det lige nu. Har du en idé til hvad jeg kan prøve næste gang
det sker?

mvh
Nils Emil P. Larsen

Fra : Alex Holst

Dato : 24-01-05 19:55

Nils Emil P. Larsen wrote:
> Nej, jeg tror også det er ved update. Desværre kan jeg ikke få den til
> at gøre det lige nu. Har du en idé til hvad jeg kan prøve næste gang
> det sker?

Mmmh, ikke rigtigt, naar du ikke har mulighed for at benytte debugging
vaerktoejer.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk