desktop search
Fra : Hans Houmøller

Dato : 22-01-05 01:36

Jeg har netop hentet Copernic Desktop Search til Win fra nettet. Kender
nogen her en lignende hurtig ting til Linux?
) Hans

Fra : Sune Vuorela

Dato : 22-01-05 02:08

On 2005-01-22, Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:
> Jeg har netop hentet Copernic Desktop Search til Win fra nettet. Kender
> nogen her en lignende hurtig ting til Linux?

Hvad kan den?

--
Sune

Fra : Anders Lund

Dato : 22-01-05 10:48

Sune Vuorela wrote:

> Hvad kan den?

Indexsere dokumenter, emails og andre formater med læsbart/brugbart
indhold. Så kan du søge i _indholdet_ af alle disse filer med stor
hastighed.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-01-05 14:44

Sune Vuorela <nospam@vuorela.dk> skrev 2005-01-22:

> Hvad kan den?

Den fungere på samme måde som locate men den kan ogsåå søge i selve
filerne.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Sune Vuorela

Dato : 22-01-05 15:01

On 2005-01-22, Martin Schultz <news2004@adsltips.invalid> wrote:

> Den fungere på samme måde som locate men den kan ogsåå søge i selve
> filerne.

ahh... Der plejer jeg bare at bruge grep -rnHi ;)

--
Sune

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-01-05 15:29

Sune Vuorela <nospam@vuorela.dk> skrev 2005-01-22:

> ahh... Der plejer jeg bare at bruge grep -rnHi ;)

Grep er langsom. Den søger i selve filen. Programmer som det nævnte
søger i et index. Det er voldsomt meget hurtigere.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Kim Hansen

Dato : 22-01-05 16:09

Martin Schultz <news2004@adsltips.invalid> writes:

> Grep er langsom. Den søger i selve filen. Programmer som det nævnte
> søger i et index. Det er voldsomt meget hurtigere.

Så skal man bruge glimpse

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Vadgårdsvej 3, 2.tv. | /,`.-´` -. ;:-. | Jeopardy.

Fra : Claus Alboege

Dato : 28-01-05 08:41

Kim Hansen <k-spam2003@oek.dk> writes:

> Så skal man bruge glimpse

Eller MnogoSearch (Under GPL i unix-versionerne)

http://search.mnogo.ru/features.html

/Claus A

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 22-01-05 13:01

On Sat, 22 Jan 2005 01:36:05 +0100, Hans Houmøller wrote:

> Jeg har netop hentet Copernic Desktop Search til Win fra nettet. Kender
> nogen her en lignende hurtig ting til Linux?
> ) Hans

Gnome Beagle kan noget i den stil, men det er vidst ikke helt det samme.
http://www.gnome.org/projects/beagle/

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk