script til at flytte filer?
Fra : Morten Fjendbo

Dato : 14-01-05 16:32

Jeg har en download maskine som skal flytte de filer den download over på et
andet mount, og har derfor sat dette i crontab:
0-59/4 * * * * root mv -f /mappe/* /mappe1/ > /dev/null 2>&1

Men problemer med det er at når det er store filer som skal flyttes, når den
ikke at blive færdig før den næste "mv" går i gang.. og går den i ring..
Er der en der vil hjælpe mig med at lave et script det ikke starte hvis den
er i gang med at flytte?
Eller evt. har andre gode idéer til at løse mit problem

Ved godt jeg kan sætte tiden op på cron jobet.. men det er ikke en optimal
løsning
Mange tak
--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: (REMOVE) i adresse ved svar til mail

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 14-01-05 17:03

On Fri, 14 Jan 2005 16:31:51 +0100, Morten Fjendbo wrote:

> [...]
> Eller evt. har andre gode idéer til at løse mit problem
>
> Ved godt jeg kan sætte tiden op på cron jobet.. men det er ikke en optimal

Du kunne lave en lille lock fil, bare touche en fil et eller andet sted og
fjerne den når mv er færdig. Når scriptet starter skal scriptet så
teste om filen er der og kun køre hvis den er.

f.eks

if [ -f /tmp/mvlock ]
   then
   exit

fi

touch /tmp/mvlock
mv -f /mappe/* /mappe1 > /dev/null 2>&1
rm /tmp/lock

Det er nok lidt nemmere at smide det i en fil et eller andet sted.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 14-01-05 17:58

"Simon Lyngshede" <simon@giraf.spiceweasel.dk> wrote in message

> [...]
> fjerne den når mv er færdig. Når scriptet starter skal scriptet så
> teste om filen er der og kun køre hvis den er.

Lige sådan en ide jeg kunne bruge..
Med "#!/usr/bin/bash" i toppen og så i en sh fil, og så var den potte ude

Mange tak

Mvh Morten

Fra : Jesper Krogh

Dato : 14-01-05 18:00

I dk.edb.system.unix, skrev Morten Fjendbo:
> Lige sådan en ide jeg kunne bruge..
> Med "#!/usr/bin/bash" i toppen og så i en sh fil, og så var den potte ude

Lidt mere "skudsikker" så:
1) Ser du om filen er der.
2) Er den der ikke så opretter du den med "echo $$ > /tmp/lockfile"
3) Er den der, så kigger du efter om processen med det processid der stå
i logfilen eksistere.. hvis den gør det, så kører der en anden version
ellers overskriver du bare.

Så holder det også hvis ud kommer til at give den en "kill" eller slå
den ned på anden vis (reboot).

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk
Danmark har fået sit eget Mozillaforum:

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-01-05 22:12

Jesper Krogh <jesper@krogh.cc> writes:

> 3) Er den der, så kigger du efter om processen med det processid der stå
> i logfilen eksistere.. hvis den gør det, så kører der en anden version

Det er jo ikke garanteret - hvordan sikrer man sig at det faktisk er
den version der blev startet og ikke en eller anden brugerprocess der
tilfældigvis fik samme processid?

Jeg mener at DJB har harcelleret en del over det med hans daemontools
men jeg kunne ikke finde den.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Morten Guldager

Dato : 14-01-05 18:59

2005-01-14 Morten Fjendbo wrote
> [...]
> ikke at blive færdig før den næste "mv" går i gang.. og går den i ring..

Skal det startes fra cron?

Ellers kunne du lave en loop i et bash script:

while true
do
mv -f /mappe/* /mappe1
sleep 10
done

/Morten

Fra : Kasper Dupont

Dato : 15-01-05 03:22

Morten Fjendbo wrote:

> Eller evt. har andre gode idéer til at løse mit problem

Ja, lad det script, der downloader filerne
tage sig af flytningen. Så er du sikker på,
at det ikke sker før download er afsluttet.

--
Kasper Dupont