Red Hat 9 apache-tjeneste/konfiguration
Fra : Brian Emilius

Dato : 03-01-05 16:37

Hej NG
Jeg poster lige mit spørgsmål igen men med modifikationer.

Når jeg starter min computer med Red Hat 9 (pentium III, 700 MHz, 320 MB
RAM), får jeg følgende fejlbesked:

"Kunne ikke slå internetadressen for 29:2a:ff op.
Dette vil forhindre Gnome i at fungere korrekt.
Det kan muligvis lade sig gøre at løse problemet
ved at tilføje 29:2a:ff til filen /etc/hosts."

Jeg har nu tilføjet linien "127.0.0.1   29:2a:ff" til hosts-filen uden
nogle konsekvenser (det kan godt være at jeg har misforstået vejledningen).

Jeg har lidt på fornemmelsen at computernavnet "29:2a:ff" også er skyld
i bl.a. at Apache ikke vil starte.
error_log ser således ud:

"[Sun Jan 02 12:44:22 2005] [alert] (22002)Navn eller tjeneste ukendt:
mod_unique_id: unable to find IPv4 address of "29:2a:ff"
Configuration Failed!"

Er der nogen, der vil hjælpe mig med at få apache (og resten) til at virke?

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : torben

Dato : 03-01-05 21:45

Brian Emilius wrote:
> [...]
> Configuration Failed!"
>
> Er der nogen, der vil hjælpe mig med at få apache (og resten) til at virke?

Har du læst i "friheden til ..." bøgerne ? De har linket www.linuxbog.dk

F.eks. kan du starte med følgende links:

http://www.linuxbog.dk/admin/bog/linux-netvaerk-server.html#dhcp-en-statisk
http://www.linuxbog.dk/admin/bog/etc-hosts-filen.html

Og læs manualen til hostname (Fra en terminal skriver du "man hostname".

Mvh. Torben

Fra : Brian Emilius

Dato : 04-01-05 00:11

torben wrote:

> [...]
> http://www.linuxbog.dk/admin/bog/etc-hosts-filen.html
>
> Og læs manualen til hostname (Fra en terminal skriver du "man hostname".

Jeg takker meget for svaret, men jeg har endnu ikke fundet løsningen.
Det hjalp ikke at ændre dhcp-opsætningen. Jeg får stadig fejlen, når
Gnome starter (lige efter login) og apache starter stadig ikke (som den
eneste tjeneste).

--
Venlig hilsen
Brian Emilius