Selektiv kopiering
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 30-12-04 00:06

Hejsa

Jeg har en biblioteksstruktur, hvor der i flere sub-dirs ligger en folder,
der hedder data. Hver af disse data-foldere indeholder en hel r*vfuld
data, og jeg er ikke interesseret i af flytte dem med over i en backup.

Hvordan kopierer jeg lettest en folder med alt indhold BORTSET fra foldere
der hedder "data"? Altså noget i retning af

cp --exclude="^data" folder backup

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-12-04 07:24

In article <pan.2004.12.29.23.05.49.106645@it-snedkeren.dk>, Thomas Lindgaard wrote:
> [...]
>
> Hvordan kopierer jeg lettest en folder med alt indhold BORTSET fra foldere
> der hedder "data"? Altså noget i retning af

find ./folder | egrep -v '^./data'| cpio -pad backup

Fra : Allan Joergensen

Dato : 30-12-04 09:17

Thomas Lindgaard <thomas@it-snedkeren.dk> wrote:

> Hvordan kopierer jeg lettest en folder med alt indhold BORTSET fra foldere
> der hedder "data"? Altså noget i retning af
> cp --exclude="^data" folder backup

rsync -arv -exclude=data folder /backup

Du bør nok læse lidt i ryncs dokumentation om hvilke flag du gerne vil
bruge.

Allan Joergensen

"As the Vulcans say, we are here to serve." - O'Brien