Slackware: dcopserver problem
Fra : L[x]

Dato : 27-12-04 15:30

Hey ng.

Jeg får følgende fejlmeddelse når jeg starter k3b og kvirc:

could not read network connection list ~/.DCOPserver_master_0

please check that the "dcopserver" program is running!

Kate kan jeg ikke engang starte. Jeg vil tro at problemet også er
gældende ved andre kde relaterede programmer. Jeg har ingen anelse om
hvordan jeg skal gribe dette an, da jeg ikke aner hvad det betyder. Jeg
kører Slackware 10.0 og fejlen forekommer i fluxbox. Jeg har ikke
tjekket i andre wm's men vil tro at det er det samme.

På forhånd tak.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 27-12-04 17:11

L. wrote :

> [...]
> hvordan jeg skal gribe dette an, da jeg ikke aner hvad det betyder. Jeg
> kører Slackware 10.0 og fejlen forekommer i fluxbox.

Dette er utestet, men som regel er der en god ting at bruge kstart når
man vil bruge KDE programmer udenfor KDE. F.eks. 'kstart kate' i stedet
for bare 'kate'.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : L[x]

Dato : 27-12-04 17:47

Thomas Overgaard wrote:

> Dette er utestet, men som regel er der en god ting at bruge kstart når
> man vil bruge KDE programmer udenfor KDE. F.eks. 'kstart kate' i stedet
> for bare 'kate'.

Gør desværre ingen forskel.

Jeg kan se at jeg får dette i terminalen:

kdeinit: Aborting. No write access to '~/.ICEauthority'.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-12-04 20:46

On Mon, 27 Dec 2004 17:46:30 +0100, L[x] wrote:

> Jeg kan se at jeg får dette i terminalen:
>
> kdeinit: Aborting. No write access to '~/.ICEauthority'.
#!/bin/sh

WHO=`whoami`
su -c "chown $WHO:$WHO /home/$WHO/.ICEauthority"
exit

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : L[x]

Dato : 27-12-04 23:39

Michael Rasmussen wrote:

> #!/bin/sh
>
> WHO=`whoami`
> su -c "chown $WHO:$WHO /home/$WHO/.ICEauthority"
> exit

chown: `$WHO:$WHO': invalid group

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-12-04 00:29

On Mon, 27 Dec 2004 23:39:15 +0100, L[x] wrote:

> chown: `$WHO:$WHO': invalid group
Hvad giver nedenstående af output
#!/bin/sh

WHO=`whoami`
echo -e "User is: $WHO\n"
#su -c "chown $WHO:$WHO /home/$WHO/.ICEauthority"
exit

Du kørte scriptet som dig selv?
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-12-04 00:34

On Tue, 28 Dec 2004 00:28:31 +0100, Michael Rasmussen wrote:

> Du kørte scriptet som dig selv?
Har du ikke en gruppe per bruger, skal du måske rette linjen til dette -
eller hvilken gruppe alle brugere bliver tilknyttet på din maskine:

su -c "chown $WHO:users /home/$WHO/.ICEauthority" exit

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : L[x]

Dato : 28-12-04 01:29

Michael Rasmussen wrote:

> Har du ikke en gruppe per bruger, skal du måske rette linjen til dette -
> eller hvilken gruppe alle brugere bliver tilknyttet på din maskine:
>
> su -c "chown $WHO:users /home/$WHO/.ICEauthority" exit

Det virkede. Mange tak.
--
mvh. L[x] - www.ionline.dk