MS Windows
briani 27239
Håndtering af filer i forskellige mapper p~
Fra : cogco

Dato : 13-02-05 13:41

Jeg har en masse filer i f.eks. 200 mapper (i samme niveau i
træ-strukturen).

Kan man på en eller anden måde i Windows XP markere alle disse filer på en
gang og flytte dem til én mappe et andet sted.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-02-05 13:59

"cogco" <cogco@aub.dk> skrev

> Jeg har en masse filer i f.eks. 200 mapper (i samme niveau i
> træ-strukturen).
> Kan man på en eller anden måde i Windows XP markere alle disse filer på en
> gang og flytte dem til én mappe et andet sted.

Du vil altså kun flytte filerne i mapperne og ikke selv mappen..

Jeg tror ikke, der er en funktion i windows, som kan det i een arbejdsgang,
uden at åbne de eneklte mapper, men det burde kunne lade sig gøre ved at
lave den helt rigtige batfil. Ellers må du jo åbne hver enkelt mappe, trykke
ctrl-A og så flytte filerne normalt.

Men det skulle ikke undre mig, at der findes et eller andet program, som har
denne funktion. Søgt evt. på tucows efter filhåndteringsprogrammer.
http://tucows.cybercity.dk

Alternativt kan du hente Total commander, som er en Norton klon. Bedre
filhåndtering findes i mine øjne ikke, og har man først vænnet sig til
brugen, så er den rasende hurtig. Jeg bruger den til alt, og kunne ikke
drømme om at skifte den ud med noget andet program. I TC kan du flytte dine
filer på nogle få minutter, hvis du er skrap.

http://www.ghisler.com/

Claus

Fra : Richard Thune

Dato : 13-02-05 14:04

cogco wrote:
> [...]
>
> Kan man på en eller anden måde i Windows XP markere alle disse filer på en
> gang og flytte dem til én mappe et andet sted.

Kan du finde dem med søg kan du flytte dem derfra.
RT

Fra : cogco

Dato : 13-02-05 14:17

"Richard Thune" <mig@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Kan du finde dem med søg kan du flytte dem derfra.
> RT

Det lyder som en god ide, det prøve jeg da lige...

Claus

Fra : Calle.

Dato : 17-02-05 01:06

cogco wrote:
> Jeg har en masse filer i f.eks. 200 mapper (i samme niveau i
> træ-strukturen).
>
> Kan man på en eller anden måde i Windows XP markere alle disse filer
> på en gang og flytte dem til én mappe et andet sted.

stones kopikontrol kan gøre det

--
Calle.

Fra : Lars

Dato : 17-02-05 12:14

In article <420f4acc$0$17409$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net>, cogco@aub.dk says...
> Jeg har en masse filer i f.eks. 200 mapper (i samme niveau i
> træ-strukturen).
>
> Kan man på en eller anden måde i Windows XP markere alle disse filer på en
> gang og flytte dem til én mappe et andet sted.

Yep, med Total Commander som er et sublimt filhåndterings værktøj, kan du udnytte dens
"branchview" funktion (CRTL-B), hvor alle sub-dirs visuelt "foldes ud" i rod-direktoriet

Alternativt kan du lave søgninger med langt flere muligheder end i stifinder, hvor du så også
kan selecte filer til een eller anden efterfølgende operation (flyt, kopier, multi-rename etc.)

Du kan hente en gratis trial af programmet her:
http://www.ghisler.com/

--
Best regards

Lars