MS Windows
briani 27239
WinDVD og auto hide af mus pointer
Fra : Martin Nielsen

Dato : 10-02-05 22:21

Hej

Jeg ved ikke og dette er de rigtige grupper, men man skal jo prøve lykke et
sted.

Jeg bruger WinDVD til at afspille DVD film med på min PC. Normal vis plejer
muse pilen at forsvinde efter et stykke tid, så man ikke skal sidde og kigge
på musen når man ser film. Men nu vil pilen ikke forsvinde mere, jeg mener
ikke at jeg har gjort noget. Men et eller andet har jeg jo gjort!

Har andre oplevet dette og har I nogle forslag til hvordan jeg evt kan løse
mit problem?

At jeg spørger i windows gruppen også, skyldes at jeg måske tror om det kan
være nogle windows ting som gør at musen ikke vil forsvinde?

Mvh
Martin

Fra : B.E. Gjerlevsen

Dato : 11-02-05 18:48

fog dig

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-02-05 14:03

B.E. Gjerlevsen wrote:

> fog dig

Endnu et smart indlæg fra dig...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-02-05 14:05

Martin Nielsen wrote:

> Jeg bruger WinDVD til at afspille DVD film med på min PC. Normal vis
> plejer muse pilen at forsvinde efter et stykke tid, så man ikke skal

Jeg har aldrig oplevet pilen forsvinde, ved afspilning af film.
TV-kortet kan gemme musen, men filmafspillere har endnu ikke kunnet.
Kan du ikke bare trække den ned i nederste højre hjørne?

> At jeg spørger i windows gruppen også, skyldes at jeg måske tror om
> det kan være nogle windows ting som gør at musen ikke vil forsvinde?

Hvilken Windows-version anvender du?

Fra : Martin Nielsen

Dato : 13-02-05 11:22

Jo naturligvis kan jeg bare flytte musen, men det er lidt bøvlet, da min PC
er i et andet værelse end mit TV, som jeg ser film på.

Det hele er starter med at jeg bruger min PC som HTPC og jeg bruger
mediaPortal som front program. I dette program kan man aktiver autohide af
musen. Dt har også virket for mig, men efter et skift til en nyere version
viker det ikke mere. I mediaportals forum er jeg tilsyneladen den eneste som
ikke kan få musen til at forsvinde i den nye version. Hvad har det så med
winDVD at gøre? Jo, mediaportal bruger winDVD som codec. Og førhen mener jeg
at musen også forsvandt når jeg brugte winDVD, men det gør den ikke mere. Så
jeg tænkte at der måske kunne være en sammenhæng, som jeg bare ikke selv
lige kan finde.

MediaPortals forum har forslået at det måske kan være en anden proces som
køre i baggrunden, så gør at musen ikke vil forsvinde. Men jeg har ikke
kunne finde ud af at finde en sådan proces

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-02-05 18:34

Martin Nielsen wrote:

> Jo naturligvis kan jeg bare flytte musen, men det er lidt bøvlet, da
> min PC er i et andet værelse end mit TV, som jeg ser film på.

Hvilken Windows anvender du?

Kunne du ikke kigge lidt på citatteknik?

Fra : Martin Nielsen

Dato : 13-02-05 18:57

> Hvilken Windows anvender du?
Ups det glemte jeg før. Win XP med SP2

> Kunne du ikke kigge lidt på citatteknik?
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
øh, hvad tænker du helt præcist på?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-02-05 21:54

Martin Nielsen wrote:

> Ups det glemte jeg før. Win XP med SP2

Sidst det virkede, var det med eller uden SP2?

> øh, hvad tænker du helt præcist på?

At dine tidligere indlæg manglede citatteknik... :-/

Fra : Martin Nielsen

Dato : 14-02-05 18:35

> Sidst det virkede, var det med eller uden SP2?
Med SP2